ساخت و نصب تابلو استیل در رشت

تابلو استیل

تابلو لبه استیل یکی از انواع تابلو حروف برجسته است. که با دو رنگ طلایی و نقره ای موجود است. ضخامت این تابلو معمولا ۳ سانتیمتر است و نور بصورت سایه از زیر تابلو می تابد. تابلو استیل به هیچ وجه نور را از خود عبور نمی دهد بلکه معمولا هایلایتی از نور در زیر تابلو به چشم می خورد. تابلو های استیل در برخی مواقع  لبه رینگی در زیر حروف کار می شود که این لبه بوسیله نور  SMD  روشن می شود. و فرم جذابی را به تابلو می دهد.

ساخت و نصب تابلو استیل در رشت
ساخت و نصب تابلو استیل در رشت

طریقه نصب تابلو استیل

تابلو استیل بوسیله پایه هایی از جنس مفتول که به پشت حروف استیل جوش داده شده  معمولا روی کامپوزیت و یا چوب نصب می شود. نور هایلایت تابلو استیل SMD  است و مصرف برق این تابلو فوق العاده کم است. هزینه ساخت حروف استیل بدون نور تا قطر قلم ۳۰ سانت قیمت مناسب تری نسبت به قطر قلم های بیشتر دارد.

طریقه ساخت تابلو استیل چگونه است؟

حروف استیل پس از طراحی در محیط برداری نرم افزار کرل دراو آماده برش لیزر می شوند. پس از برش لیزر ، حروف برش خورده به همراه لبه به روی میز مونتاژ تابلو استیل منتقل می گردند. در مرحله مونتاژ تابلو استیل حروف برش خورده و لبه را بوسیله قلم مخصوص و لحیم به هم می چسبانند.

موارد استفاده و نصب تابلو استیل

از این تابلو بیشتر برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود. استفاده از این تابلو اخیرا در سر درب فروشگاه ها بیش از گذشته استفاده می شود.

مشخصه ها و مزایای استفاده از تابلوهای استیل

  • از قیمت مناسبی برخوردارند.
  • ضد زنگ بوده و براق و درخشان هستند.
  • قابل اجرا به نور و یا بدون نور و همچنین در طرح ها و رنگ های متنوع
  • مقاوم در برابر ضربات و شرایط آب و هوایی.
  • برخورداری از کیفیت ثابت و دوام و طول عمر بالا.
  • قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می شوند.
  • از سطحی براق و صیقلی و در نتیجه زیبایی چشمگیری برخوردارند.
ساخت و نصب تابلو استیل در رشت
ساخت و نصب تابلو استیل در رشت

انواع حروف برجسته تابلو استیل

در تابلوهای استیل (Steel Signage) از حروف برجسته استفاده می شود که این حروف با استفاده از ورق های استیل در ابعاد مشخصی تولید و به بازار عرضه می شود. ورق های به کار برده شده در این حروف از ضخامت های متفاوتی برخوردار بوده و با توجه به نوع طرح و قطر قلم حروف، در ساخت حروف برجسته استیل به کار می روند. از انواع تابلو حروف استیل می توان حروف استیل ساده، نوراندریک (نور مخفی)، رینگی (رینگ استیل و رینگ پلکسی گلاس)، استیل دوغی و استیل پلاستیک را نام برد.

حروف استیل ساده

از قدیمی ترین و مرسوم ترین روش ها در ساخت حروف استیل، همان ساخت به شکل اولیه آن ها است. بدین معنی که ساخت اولیه آنها تماماً توسط متریال استیل بوده است.

ساخت و نصب تابلو استیل در رشت
ساخت و نصب تابلو استیل در رشت

حروف استیل نوراندریک

این حروف هم مانند حروف استیل ساده هستند یعنی تمامی مراحل ساخت آنها مشابه حروف استیل ساده بوده و تنها تفاوتشان در نورپردازی است که در حروف استیل نوراندریک بعد از اتمام مراحل ساخت، پایه هایی را به منظور نورپردازی به حروف متصل می کنند که معمولا بین سه تا پنج سانتی متر در نظر گرفته می شود.

ساخت و نصب تابلو استیل در رشت
ساخت و نصب تابلو استیل در رشت

حروف استیل دوغی

همانطور که گفته شد استیل ها در رنگ های متفاوت طلایی، نقره ای، سورمه ای، دودی و … آن هم در دو مدل مات و براق موجود می باشند. در همین راستا پلکسی گلاس ها نیز در رنگ های متنوع موجودند که می توان به همراه حروف استیل به صورت تلفیقی از آنها استفاده نمود. بنابراین منشأ نام تابلو استیل دوغی، به کاربردن پلکسی دوغی در این حروف است.

تابلو های حروف برجسته استیل چند نوع نورپردازی دارند؟

حروف برجسته استیل از نظر نورپردازی به نوراندیک، دوغی، کریستالی و رینگی تقسیم می شوند.

حروف استیل رینگی

با ترکیب پلکسی شفاف و استیل حروف استیل ساخته می شود که بخش پلکسی آن قابلیت روشن شدن دارد . جلوه این تابلو بسیار عالی است. هزینه ساخت حروف استیل و هزینه نصب جداگانه محاسبه می شود. فایل طراحی بصورت برداری و تحت نرم افزار Corel Draw  باید آماده شود.

نقاط قوت در حروف استیل رینگی

  •  ضد زنگ، خوردگی و خش (stainlesssteel)
  •  جلوه زیبا و طبیعی حتی بدون رنگ زدن
  •  قابل استفاده در شهرهای ساحلی و آب و هوای مرطوب
  •  دوام، ماندگاری و عمر بالا
  •  نیاز به نگهداری کمتر از دیگر متریال تابلو سازی
  •  ماندگاری و عمر طولانی در مقایسه با دیگر آلیاژها و هزینه پرداختی
  •  مناسب بودن قیمت تابلو استیل و پر کاربرد بودن در فضاهای داخلی و خارجی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش انواع تابلو تبلیغاتی در رشت با تابلو سازی پارسه در ارتباط باشید.

ساخت و نصب تابلو استیل در رشت
ساخت و نصب تابلو استیل در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *