روش ساخت تابلو نئون چگونه است؟

روش ساخت تابلو نئون یکی از خدمات تابلوهای تبلیغاتی و تابلوسازی است که کارفرمایان به دلیل ظاهر چشمگیر آن بیشتر از تابلوهای دیگر آن را سفارش می دهند.

معمولا از تابلوهای نئون و همچنین تابلوهای فلکسی فیس برای ساخت تابلوهای مغازه و سر در بوتیک ها استفاده می شود. برای ساخت تابلو نئون مانند تابلو چلنیوم بهتر است برای کار با کیفیت و ماندگار یک تابلوساز حرفه ای رزرو کنید.

تابلو نئون یکی از قدیمی ترین تابلوهایی است که همچنان می تواند رقابت خود را در بازار زنده نگه دارد، البته شاید مهمترین دلیل آن قیمت بسیار مناسب این تابلو برای تبلیغات باشد که همچنان مشتری را به خود جذب می کند.

روش ساخت تابلو نئون چگونه است و کاربردها و مزایای تابلو نئون چیست در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد.

روش ساخت تابلو نئون چگونه است؟

نئون چیست؟

بهتر است برای روش ساخت تابلو نئون اول بدانیم نئون چیست؟  نئون نوعی لوله شیشه ای است که در ابعاد 7 تا 15 میلی متر با حرارت مستقیم نور گاز حالت متفاوتی به خود می گیرد و به صورت حروف و اشکال ساخته می شود و این لوله به دستگاه های وکیوم و بالا متصل می شود. سپس لوله شیشه‌ای از هوا خالی می شود و گاز آرگون وارد لوله می شود.

اتصال یک ترانسفورماتور ولتاژ بالا به دو سر الکترودها باعث می شود که لوله به همان الگوی حروف یا اشکالی که در علائم نئون دیده می شود روشن شود. تابلوهای نئون یکی از موثرترین تابلوهای تبلیغاتی و مجموعه عوامل موثر بر تولید نئون از جمله مواد اولیه خوب، مهارت در ساخت، تهویه مناسب در شیشه و در نتیجه تولید تیوب های با ارتفاع می باشد.

روش ساخت تابلو نئون چگونه است؟

هر چیزی راجب تابلو نئون

انواع تابلو نئون

در ادامه روش ساخت تابلو نئون باید بگوییم تابلوهای نئون یک نوع نورپردازی نمادین هستند که بیش از یک قرن است که برای تبلیغات و دکوراسیون استفاده می شود.

آنها با پر کردن لوله های شیشه ای با مخلوطی از نئون یا گازهای دیگر و مقدار کمی جیوه، سپس بستن لوله ها و اعمال ولتاژ بالا برای ایجاد درخشش روشن و رنگارنگ ساخته می شوند.

با ظهور نورپردازی LED، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تابلوهای نئون متعلق به گذشته هستند، اما امروزه هم این تابلو ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سبک ها و طرح های مختلف مشاهده می شود. در اینجا برخی از رایج ترین انواع تابلوهای نئونی آورده شده است :

روش ساخت تابلو نئون چگونه است؟

تابلوهای نئون تجاری

تابلوهای نئون تجاری اغلب برای تبلیغ یک کسب و کار یا خدماتی که نام یا لوگوی شرکت را نمایش می دهد استفاده می شود. آنها می توانند سفارشی شوند تا با نیازهای خاص هر کسب و کار مطابقت داشته باشند و اغلب برای افزایش دید و تمرکز بر یک مکان خاص استفاده می شوند.

تابلوهای نئون سفارشی

تابلوهای نئون سفارشی انتخابی محبوب برای استفاده شخصی و خانگی هستند زیرا می توانند متناسب با سبک و ترجیحات شخصی صاحب خانه یا صاحب کسب و کار طراحی شوند. آنها را می توان برای روشن کردن یک اتاق، ایجاد یک نقطه کانونی یا نمایش یک پیام شخصی یا نقل قول استفاده کرد.

روش ساخت تابلو نئون چگونه است؟

تابلوهای نئون متحرک

در ادامه روش ساخت تابلو نئون تابلوهای نئون متحرک است که از چندین لوله نئون و چراغ های سوسوزن یا چشمک زن برای ایجاد ظاهری متحرک استفاده می کنند. اغلب در شهربازی ها، سالن های سینما و دیگر مکان های تفریحی برای جلب توجه و ایجاد یک فضای سرگرم کننده استفاده می شود.

در تابلوسازی پارسه علاوه بر تابلو های نئون میتوانید با تابلو چلنیوم نیز آشنا شوید

تابلوهای نورانی برای کافه‌ها و رستوران‌ها

تابلوهای نورانی برای کافه‌ها و رستوران‌ها انتخابی پرطرفدار برای این نوع مشاغل هستند، زیرا فضای مفرح و هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهند. می توان از آنها برای تبلیغ نوشیدنی های خاص، ترویج موسیقی زنده، سرگرمی یا ایجاد یک تجربه فراموش نشدنی و جذاب استفاده کرد

تابلوهای نورانی برای کافه‌ها و رستوران‌ها

سخن پایانی

مهم نیست که چه نوع طرح نئونی را انتخاب می کنید، همه آنها روشی منحصر به فرد و چشم نواز برای روشن کردن اتاق و تأثیرگذاری در تابلوسازی ارائه می دهند. چه از آنها برای تبلیغات، دکوراسیون یا بیان هنری استفاده کنید، تابلوهای نئون یک راه حل نورپردازی همه کاره و جاودانه هستند که همه را مجذوب خود میکنند و هر اتاق را زنده می کنند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *