تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت

حروف برجسته به حروفی گفته می‌شود که با ضخامت و قطر بیشتری نسبت به زیرساز، روی تابلو تبلیغاتی قرار می‌گیرند. حروف برجسته یکی از ابزارها و تکنیک‌های طراحی و پیاده‌سازی انواع تابلو فروشگاه، تابلو مغازه و یا تابلو شرکتی‌ست.

این مدل تابلو تبلیغاتی به شیوه‌های مختلف مانند حروف برجسته پلاستیکی، حروف برجسته چلنیوم، حروف برجسته فلزی، حروف برجسته لاسوگاسی، حروف برجسته یونولیتی، حروف برجسته وکیوم و حروف برجسته پیکسلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت تابلو حروف برجسته از دستگاه سی ان سی، دستگاه‌های پیشرفته حروف‌ساز، دستگاه پی وی سی و دستگاه برش استفاده می‌شود.

تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت
تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت

تابلو حروف برجسته!

تابلو حروف برجسته به تابلویی گفته می‌شود که حروف نصب شده روی آن به میزان خاصی برجسته هستند و نسبت به زمینه تابلو دارای عمق قابل ملاحظه‌ای می‌باشند.

حروف برجسته به شیوه‌های متفاوتی طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند و برای ساخت هر مدل، به ابزار و متریال خاص آن تابلو نیاز است. عوامل متعددی می‌توانند در افزایش یا کاهش قیمت حروف برجسته نقش داشته باشند. در زیر چند مورد اصلی از این موارد را مطالعه می‌کنید.

  1. نوع حروف برجسته
  2. نحوه نورپردازی
  3. استفاده از تایمر
  4. متر محیط
  5. نوع اس ام دی
  6. استفاده از دستگاه خنک‌کننده
  7. استفاده از تصاویر و انیمیشن
  8. نوع زیرساز
  9. نوع ترانس
  10. ارتفاع تابلو
  11. نوع ورق‌های مورد استفاده
  12. داشتن یا نداشتن قاب تابلو
  13. استفاده از لوگو

ساخت تابلو حروف برجسته!

ساخت تابلو حروف برجسته با توجه به نوع و جنس مواد مصرفی، به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. این حروف به کمک دست و دستگاه چلنیوم ساز ساخته می‌شوند. این حروف ساختاری دو وجهی دارند. بخش اول، حروف برجسته از دیواره یا لبه تابلو تشکیل شده است که این بخش باعث حجیم‌سازی و برجستگی حروف می‌شود و بخش دوم، رویه تابلو است که پوشاننده سطح تابلو می‌باشد. تنوع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته به جنس مواد تشکیل‌دهنده و ساختار دیواره و بدنه بستگی دارد.

انواع حروف برجسته!

1. حروف برجسته پلاستیکی یا نئونی:

دیواره و رویه حروف برجسته نئونی از جنس پلکسی گلس می‌باشد. استفاده از پلاستیک باعث نوردهی بیشتر حروف می‌شود اما در عین حال زمانی که از زاویه کنار به تابلو نگاه می‌کنیم، از خوانایی آن کاسته می‌شود. این نوع حروف با نام‌های دیگری مانند تابلو برجسته پلاستیک، نئون پلاستیک و یا ال ای دی (LED) پلاستیک در بازار شناخته می‌شود. نام دیگر حروف برجسته نئونی، تابلو حروف برجسته تمام پلکسی است زیرا هم رویه و هم لبه‌های حروف از نوع پلاستیک شفاف به نام پلکسی ساخته می‌شوند.

تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت
تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت

مزیت: می‌توانید برای لبه کار، از هر رنگ و برای زیرساز از هر متریالی استفاده کنید.
عیب: از معایب این مدل حروف می‌توان به مقاومت کم آنها اشاره کرد اما اگر استاندارهای لازم در ساخت و نصب رعایت شود، باعث افزایش دوام و عمر آن می‌شود.

حروف برجسته پلاستیکی به دو شیوه جدید قابل اجرا می‌باشد:

حروف برجسته پلاستیک لبه کنشکاف:

برای ساخت این مدل تابلو حروف برجسته بعد از عملیات برش، یک شکاف با عمق در نظر گرفته شده، دور تا دور حروف و در امتداد لبه ایجاد می‌شود و لبه حروف برش داده شده، داخل آن قرار می‌گیرد. نمای تابلو با این روش به شکلی است که انگار حروف برجسته کمی به داخل فیکس شده‌اند.

حروف برجسته پلاستیک لبه هندی:

برای این مدل تابلو تبلیغاتی بعد از برش حروف، لبه پلکسی گلس دور تا دور حروف قرار می‌گیرد و حروف برش داده شده روی لبه قرار می‌گیرند و پس نصب لبه‌های اضافی از سطح حروف نمایان نمی‌شود.

2. حروف برجسته نئون شیشه‌ای:

تابلو حروف برجسته نئون شیشه‌ای با استفاده از شیشه‌های خام و شکل‌دهی آنها توسط حرارت و گرما و سپس ارتعاش گاز نئون طراحی و ساخته می‌شوند. برای ساخت این مدل تابلو تبلیغاتی، شیشه‌های خام با استفاده از حرارت به شکل حروف مورد نظر در می‌آیند و سپس درون شیشه با گاز نئون پر شده و با عبور جریان الکتریکی از شیشه، نور تولید می‌شود.

3. حروف برجسته لاسوگاسی:

حروف لاس وگاسی حروفی هستند که در آنها لامپ‌های اس ام دی با چیدمان منحصر به فرد در کنار هم قرار داده می‌شوند. فاصله بین لامپ‌ها در این تابلو نسبت به دیگر تابلوها بیشتر است و به آسانی می‌توان برای هر کاراکتر از حروف لاسوگاسی رنگ نور متفاوتی در نظر گرفت.

4. حروف برجسته پیکسلی:

نمایش افکت‌های نوری هر حرف از حروف درج شده بر روی این مدل تابلو، قابل برنامه‌ریزی بوده و به راحتی می‌توان نوع نمایش افکت‌های نوری، تعداد پیکسل‌ها و نحوه قرارگیری آنها را تغییر داد. این پیکسل‌ها توانایی تولید 16 میلیون رنگ را دارند و به شکل‌های متعددی مانند تابلو پیکسلی مربعی، تابلو پیکسلی دایره‌ای، تابلو پیکسلی انگشتی و … قابل پیاده‌سازی هستند و به عنوان مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تابلو حال حاضر شناخته شده‌اند.

5. حروف برجسته چنلیوم:

این نوع حروف برجسته کاربرد بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته در بازار دارد و شبیه به حروف برجسته پلاستیک است اما استفاده از آلومینیوم به جای پلکسی گلاس زیبایی بیشتری به این حروف بخشیده است. حروف این تابلو به دلیل استفاده از آلومینیوم از مقاومت بالایی برخوردارند و لبه‌های چلنیوم دارای نوار اسفنجی گردگیر هستند که مانع نفوذ گرد و غبار و آب به داخل حروف می‌شوند.

6. حروف برجسته فلزی:

دیواره و رویه این حروف هر دو از جنس فلز هستند و خود فلز تشکیل‌دهنده این حروف از جنس برنج، مس، گالوانیزه یا استیل می‌باشد. در گذشته امکان استفاده از نورپردازی برای ساخت تابلو فلزی فراهم نبود اما امروزه تابلوسازان با بکارگیری ترفندی توانسته‌اند تابلو فلزی با نورپردازی را پیاده‌سازی کنند.

 

7. حروف برجسته استیل:

تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت
تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت

این نوع حروف از جنس استیل ساخته می‌شوند و به دلیل جنسشان مزایایی مانند زیبایی و براقیت خودکار را دارند و به هیچ وجه گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند و سطح آن‌ها همیشه زیبا و براق می‌ماند و هیچ‌گاه رنگ آن مات و کدر نمی‌شود و با دوام و مقاوم است. حروف برجسته استیل با استفاده از ورق استیل طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. برای ساخت تابلو استیل از ورق استیل نگیر که آهن‌ربا را به خود جذب نمی‌کند استفاده می‌شود.

8. حروف برجسته پترن:

حروف پترن به حروفی گفته می‌شود که رویه حروف با استفاده از پلکسی گلاس طراحی و پیاده‌سازی شده باشند. لبه‌های این حروف قابلیت پانچ شدن دارند و نورپردازی آنها با استفاده از لامپ‌های SMD انجام می‌گیرد و برای ساخت زیرساز از ورق‌های PVC استفاده می‌شود.

9. حروف برجسته مخمل:

در ساخت این حروف، پس از طراحی و ساخت با استفاده از ابزارهای متعددی، توسط دستگاه مخمل پاش، یک لایه از جنس الیاف روی حروف کشیده می‌شود. برای این کار مقداری پودر مخمل و چسب مخصوص در داخل دستگاه مخمل پاش ریخته می‌شود و سپس دستگاه مواد ترکیبی را با ولتاژ بالا بر روی حروف می‌پاشد. حروف مخملی قابلیت اجرا روی تابلوهای زیر را دارد و به عنوان تابلو تبلیغاتی با اسامی زیر شناخته می‌شود:

  • تابلو مخمل چلنیوم
  • تابلو مخمل استیل
  • تابلو مخمل فلزی
  • تابلو مخمل وکیوم

10. حروف برجسته وکیوم:

به کلیه‌ی حروفی که توسط حرارت و گرما شکل می‌گیرند و قالب‌سازی می‌شوند و بعد با استفاده از پمپ‌های مکنده مندرج در زیر دستگاه کشیده شده و به شکل قالب در می‌آیند تا حالت سه بعدی پیدا کنند حروف برجسته وکیوم گفته می‌شوند.

11. حروف برجسته سه بعدی:

این مدل از حروف توسط پرس و حرارت و با استفاده از دستگاه‌های حروف‌ساز طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. نام دیگر این حروف، حروف برجسته فانتزی است.

12. حروف برجسته آلومینیوم:

این مدل، نوع دیگری از حروف برجسته فلزی است که به صورت حروف برجسته آلومینیوم رنگی و یا حروف برجسته آلومنیوم طرح‌دار، با استفاده از ورق آلومینیوم و یا آهن ساخته می‌شوند.

13. حروف برجسته یونولیتی:

این نوع حروف با استفاده از نوعی یونولیت فشرده طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند و قابلیت رنگ‌پذیری با استفاده از رنگ‌های اکریلیک و رنگ پلاستیک را دارند.

14. حروف برجسته لبه سوئدی:

حروف برجسته لبه سوئدی بسیار زیاد شبیه به حروف برجسته چنلیوم هستند اما تفاوت‌هایی دارند.
1. برای ساخت لبه‌های حروف برجسته سوئدی از آلومینیوم در رنگ‌های متفاوت استفاده می‌شود با این تفاوت که برای ساخت حروف برجسته چنلیوم از رول چنلیوم استفاده می‌شود که تراکم رنگی کمتری نسبت به آلومینیوم دارد.

تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت
تابلو حروف برجسته چلنیوم رشت

2. در تابلو لبه سوئدی، پلکسی گلس دقیقا مماس بر آلومینیوم و در قسمت بالایی سطح حروف جاسازی می‌شود اما لبه چلنیوم با فاصله چند میلیمتری در داخل حروف قرار می‌گیرد.
متریال‌هایی که می‌توان در ساخت تابلو حروف لبه سوئدی استفاده کرد عبارتند از: تکه‌های کریستال، مولتی استایل، استیل و پلکسی گلاس.

15. حروف برجسته پانچی:

به فرآیند سوراخ کاری ورق‌ها پانچ می‌گویند. پانچ حروف روی لبه‌های حروف و در شکل‌های هندسی منظم و نامنظم و در فاصله‌ها و قطرهای متفاوت، در دو نوع ردیفی و زیگزالی انجام می‌گیرد. در هنگام پانچ حروف باید به تراکم پانچ، قطر پانچ و قطر لبه پانچ توجه کافی داشت تا جلوه کار زیباتر شده و لامپ‌های SMD از قسمت‌های پانچ شده پیدا نشوند.

16. حروف برجسته رینگی:

در مدل حروف لبه‌های کار به صورت رینگ برش می‌خورند و نور علاوه بر رویه حروف، از لبه‌ها هم به چشم می‌خورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *