نکات طلایی بهترین رنگ برای تابلو مغازه

در صنعت تابلوسازی رنگ حرف اول را می‌زند که با ایجاد جلوه ای زیبا نظر مشتری را به خود جلب می‌کند و همین امر موجب رونق در کسب و کار می‌شود. مغز انسان جذابیت های دیداری و نظم و ترتیبی که در رنگ ها بوجود می‌آید را درک می‌کند.

در صنعت تابلو سازی رنگ حرف اول را می‌زند که با ایجاد جلوه ای زیبا نظر مشتری را به خود جلب می‌کند و همین امر موجب رونق در کسب و کار می‌شود.

مغز انسان جذابیت های دیداری و نظم و ترتیبی که در رنگ ها بوجود می‌آید را درک می‌کند. در این مقاله سعی می کنیم نکات طلایی که کمک میکند تا شما بهترین تابلو تبلیغاتی را سفارش دهید، را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین رنگ برای تابلو یک مغازه چیست؟

مهم ترین ابزار دست یک طراح برای خلق یک اثر که نظر بیننده را به خود جلب کند رنگ است. همانطور که می دانید چشم نوازترین تابلو تبلیغاتی چلنیوم است که در رنگها و طرح‌های مختلف ساخته می‌شود. یک طراحی بستگی به علم و دانش طراح در شناختن رنگها دارد.

در بعضی مواقع با وجود تلاش بسیار، طراح ترکیب جالبی را ارائه‌ نمی‌دهد که ريشه در ناآگاهی وی دارد. برای انتخاب رنگ تابلو، باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار داد مانند کنتراست ، استفاده از نور پردازی مناسب، توجه به سلیقه مشتری و …

 

نکات طلایی بهترین رنگ برای تابلو مغازه

 

فاکتورهای مؤثر در جذابیت بصری رنگ تابلوهای تبلیغاتی :

به این صورت است که طراح می‌تواند مناسب  ترین و بهترین رنگ را برای انواع تابلو مغازه انتخاب کند.

امروزه فوق العاده ترین برندهایی که در سراسر دنیا شناخته شده هستند و بیشترین موفقيت ها را کسب کرده اند ، دارای لوگو و رنگی بی‌نظیر هستند  و از آنجایی که تصاویر بیشتر از نوشته ها در ذهن ها ثبت می‌شوند ، انتخاب لوگو و رنگ می‌تواند از حساس ترین و با اهمیت ترین عوامل تاثیر گذار در تبلیغات کسب و کار برای یک مغازه باشد .

برای تعیین رنگ باید نکاتی را مورد توجه قرار داد از جمله:

تضاد یا کنتراست رنگی در طراحی تابلو :

این روش را تنها در تابلوهایی می‌توان اجرا کرد که در طراحی آن، از دو رنگ استفاده شده باشد ، یعنی در تابلو چلنیوم اگر زمینه مشکی باشد ، حروف با رنگ سفید طراحی می‌شود ، بنابراین کنتراست ايجاد شده است که در جلب توجه مشتری نقش بسزایی دارد .

شناسایی سلیقه مشتری بر اساس سن و جنسیت :

اصلی‌ترین فاکتور در این مسئله سن و جنسیت است. در طراحی تابلو به نوع و سلیقه مشتری باید توجه داشت ، به طور مثال : در تابلوی اسباب بازی فروشی که مخاطبین اصلی آن  کودکان هستند باید از رنگهای شاد و سرزنده استفاده شود و یا اگر مشتریان مغازه ای سالمندان جامعه هستند ، از رنگی استفاده نشود که تأثیر منفی بر این قشر داشته باشد .

نوع  کسب و کار :

رنگ تابلو و نوع کسب و کار رابطه‌ای مستقیم با هم دارند .
رنگ تابلو با توجه به نوع فعالیت باید انتخاب شود ، چون تأثیر مستقیمی بر روی بیننده دارد .  فروشگاه ساعتی را در نظر بگیرید که در مرکز شهر است ، اگر  فروشنده برای تابلوی خود از رنگ هایی نظیر صورتی یا سبز استفاده کند مسلماً حس خوبی به مشتریان نمی‌دهد ولی اگر از ترکیب رنگهایی نظیر مشکی و طلایی استفاده کند ناخودآگاه مشتری را به سمت مغازه می‌کشاند .

نورپردازی صحیح و مناسب در تابلوهای تبلیغاتی :

نحوه نورپردازی می‌تواند عاملی مهم در جلب توجه مشتری باشد . استفاده از لامپهای رنگی هالوژن  و ال ای دی های متنوع می‌تواند تابلو را جذاب تر و درخشان تر کند . همچنین استفاده از ورق های پلکسی در طراحی  و ساخت تابلو چلنیوم یک جنبه از رنگ آمیزی محسوب می‌شود .

با انتخاب تابلو ساز حرفه ای  مسلماً بهترین ترکیب رنگ را می‌توانید برای تابلوی تبلیغاتی خود سفارش دهید .

 

نکات طلایی بهترین رنگ برای تابلو مغازه

چگونگی استفاده از رنگهای مکمل در تابلو سازی :

بر اساس طرح تابلو می‌توان از رنگهای مکملی که از یک خانواده هستند استفاده کرد که یکی از بهترین نکات برای تعیین رنگ تابلو است .  مثلاً رنگهای  زرد و نارنجی یا آبی و سبز که مکمل یکدیگر هستند ،  می‌توانند در جایی مناسب و با توجه به طرح اصلی تابلو قرار داده شوند تا جذب مشتری را چند برابر کنند .

این نکته در تابلوهایی قابل اجرا است که بیشتر از دو رنگ در آن استفاده شده‌ باشد .

انواع رنگها می‌توانند احساسات متفاوتی را در افراد بوجود آورند .

مثلاً:

رنگ سبز با مسائل بهداشتی و ارگانیک مرتبط است و حس ارتباط با طبیعت و سلامت انسان را منتقل می‌کند .
رنگ قرمز مظهر نشاط و هیجان است و برای تبلیغ رستوران ها و فروشگاه‌های مواد غذایی استفاده می‌شود .
رنگ آبی و قهوه ای حس آرامش را به بیننده القا می کند و بیشتر در فرودگاه و آژانس هواپیمایی استفاده می‌شود تا استرس و نگرانی را از مسافران دور کند .

رنگ سفید نماد پاکیزگی است و بیشتر برای مراکز درمانی و لوازم بهداشتی استفاده می‌شود و حس سرزندگی و تمیزی را منتقل می کند .

 

نکات طلایی بهترین رنگ برای تابلو مغازه

تابلوی مغازه طلایی رنگ ،  قدرتمند ترین و جذاب ترین تابلوی تبلیغاتی :

رنگ طلایی یکی از طیف های رنگ زرد است و از ترکیب دورنگ زرد و کرم به‌دست می آید. در واقع نام خود را از عنصر طلا گرفته و از رنگهای گرم محسوب می‌شود .

این رنگ نماد ثروت ، اعتبار ، موفقیت و پیروزی ،سخاوت و مهربانی ، عقل و شعور می‌باشد .رنگ طلایی ، رنگی لوکس ، جذاب و مدرن برای طراحی تابلو است که با همه رنگهای روشن و تیره همخوانی دارد .

از نظر روانشناسی ، طلایی به رنگ جادویی مشهور است و انسان ها به طور غریزی به دنبال این رنگ هستند.

مطلب پایانی :

اگر به دنبال تاکتیکی قدرتمند و جذاب برای تبلیغات کسب و کار خود هستید به شما توصیه می‌کنیم از متخصصین توانمند و حرفه ای در زمینه تابلو سازی بهره ببرید تا در زمانی محدود بیشترین مشتری را مجذوب فروشگاه خود کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *