انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها

تابلوهای تبلیغاتی یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که در ورودی مغازه ها نصب می شوند. طرح، سبک و فریم کلی این تابلوها بیانگر نوع کسب و کار و ماهیت آن است. کارکرد موثر این تابلو موجب شده تا انواع مختلفی از آن روی کار بیاید. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها بپردازیم.

معرفی تابلوهای تبلیغاتی

تابلو تبلیغاتی که بر سر در مغازه ها نصب می شود، اولین نمود حضور یک کسب و کار به شمار می آید. این تابلو می تواند به توضیح مختصر فعالیت شما بپردازد و نگاه مشتری را به سمت خود جذب کند. هر قدر طراحی این تابلو خاص تر باشد و تناسب بیشتری با کسب و کار شما داشته باشد، در ذهن مخاطب ماندگارتر می شود.

با اینکه اهمیت تابلو تبلیغاتی برای صاحبین کسب و کارهای حضوری شناخته شده است؛ اما هنوز هم انتخاب نوع تابلو برای آنان چالش برانگیز است. برای اینکه بهترین انتخاب را در میان تنوع گسترده تابلوهای تبلیغاتی داشته باشید، لازم است در وهله اول با انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها آشنا شوید.

انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها

تابلو تبلیغاتی چلنیوم

چلنیوم ها پرکاربردترین انواع تابلوهای تبلیغاتی هستند که به تازگی روی کار آمده اند. این دسته از تابلوها به شکل حروف برجسته اجرا شده و قابلیت نورپردازی دارند. تابلو چلنیوم برای عموم کسب و کار ها مناسب هستند؛ اما همخوانی بیشتری با مشاغل رسمی دارند.

در سفارش تابلو چلنیوم امکان انتخاب فرم های منحنی شکل و برجسته وجود دارد. شما می توانید رنگ، متریال، تکنیک نورپردازی و همچنین فرم تابلو را نیز به دلخواه خود تغییر دهید. کارکرد مفید و گسترده تابلوهای چلنیوم موجب شده تا این تابلو با تنوع قابل توجهی طراحی و ساخته شود. انواع مختلف تابلو چلنیوم شامل موارد زیر می شوند:

1.    تابلو چلنیوم ستاره ای
2.    تابلو چلنیوم الماسی
3.    تابلو چلنیوم طلایی
4.    تابلو چلنیوم کریستالی
5.    تابلو چلنیوم ساده

تابلو تبلیغاتی فلزی

تابلوهای فلزی دسته دیگری از تابلوهای تبلیغاتی به شمار می آیند که دارای تنوع گسترده ای در تکنیک ساخت هستند. در طراحی و اجرای این دسته از تابلوها از متریال مقاوم فلز همچون استیل، برنج، برنز و آلومینیوم استفاده می شود. می توان امیدوار بود مقاومت این دسته از تابلوها در مقایسه با سایرین بیشتر باشد.

به گونه ای که هیچ یک از آسیب های محیطی همچون ضربه، سایش، نفوذ گردوغبار و همچنین باد و طوفان موجب خرابی و شکستگی تابلو فلزی نشود. استفاده از متریال استیل کمک می کند تا قرارگیری تابلو در معرض رطوبت موجب تغییر رنگ و تیرگی آن نشود.

اما این امکان در تابلوهای ساخته شده از آهن، برنج و برنز وجود ندارد. از آنجایی که فلزات قابلیت عبور نور را ندارند، نمی توان به سادگی به نورپردازی این تابلو ها پرداخت.

برای انجام اینکار لازم است حروف برجسته فلزی بر روی یک سطح پایه ای قرار گرفته و با یک فاصله مشخص به دیوار وصل شوند. پس از این می توان با استفاده از چراغ های اس ام دی یک بک لایت زیبا در پشت تابلو ایجاد کرد.

تابلوهای استیل به طور مجزا دارای تنوع قابل توجهی هستند که شامل موارد زیر می شود :

•    تابلو استیل بدون نور
•    تابلو استیل دوغی
•    تابلو استیل نور اندریک
•    تابلو استیل ستاره ای
•    تابلو استیل پلاستیل

تابلو تبلیغاتی پلکسی

تابلوهای پلکسی و یا پلاستیکی در ظاهر شباهت بسیاری به تابلو چلنیوم دارند. در این دسته از تابلوها نیز می توان حروف را به شکل برجسته اجرا نمود. به همین خاطر است که استفاده از آن ها در صنعت تابلو سازی رایج گشته است.

تنها تفاوت تابلوهای پلاستیکی و چلنیوم در تکنیک اجرای آنان، قطر و میزان برجستگی آن هاست. در این دسته از تابلوها از هیچ متریالی برای گوشه ها و خم کار استفاده نمی شود. به همین خاطر خوانایی تابلو زمانی که از گوشه به آن نگاه می کنید، از بین می رود.

این در حالیست که تابلوهای چلنیوم از متریال چلنیوم برای پوشش لبه ها استفاده می کند و در تمام جهات خوانایی خود را حفظ می کند.

انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها

تابلو تبلیغاتی ترموود

در بحث پیرامون انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها، بد نیست به تابلوهای ترموود نیز بپردازیم. چرا که این دسته از تابلوها همزمان با ورود به بازار فروش، با استقبال خوبی مواجه شدند. در طراحی و ساخت این نوع تابلو تبلیغاتی از متریال مقاوم و فرآوری شده ترموود استفاده می شود. اگرچه این متریال از چوب تهیه شده، اما تحت عملیات صنعتی، در برابر رطوبت، آفت زدگی و حمله حشرات مقاوم گشته است.

شباهت بالای این متریال به چوب خالص و داشتن یک نمای طبیعی و زیبا، موجب محبوبیت آن شده است. برخلاف تصور عموم مردم، تابلوهای ترموود از جمله مقاوم ترین تابلوهای تبلیغاتی هستند که قابلیت کنترل و خنثی کردن آسیب های محیطی را در بر دارند. هیچ یک از عوامل آسیب زا اعم از رطوبت ناشی از باران و برف، گردوغبار و تابش مستقیم اشعه خورشید موجب خرابی و کهنگی این تابلو نمی شود.

تابلو تبلیغاتی کامپوزیت

تابلوهای کامپوزیت دسته دیگری از تابلوهای تبلیغاتی را شامل می شوند که از ترکیب چند آلیاژ مختلف ساخته شده اند. مهم ترین آلیاژ به کاررفته در این تابلو آلومینیم است که خواص و مشخصات کاربردی بسیاری برخوردار است. خوشبختانه مقاومت این تابلو در برابر آسیب های محیطی بالاست.

در زمان نصب و استفاده از این تابلو به عنوان تابلو مغازه، می توانید آن را در صورت لزوم شستشو دهید. با اینحال نمی توانید از طریق سیستم های روشنایی به نورپردازی این تابلو بپردازید. تابلو تبلیغاتی کامپوزیت بیشتر برای تابلو بانک ها و مراکز اداری به کار می رود.

تابلوهای تبلیغاتی رینگی

تابلوهای رینگی یکی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی پرکاربرد است که از ترکیب متریال فلز و پلاستیک ساخته می شود. در شرکت های تابلو سازی حروف تابلو در قالب های فلزی طراحی شده و یک لایه پلاستیک پیرامون آن قرار داده می شود.

انجام اینکار به تابلو رینگی قابلیت نورپردازی می بخشد. از آنجایی که تابلوهای رینگی نیز به شکل برجسته اجرا می شوند، محبوبیت بالایی به دست آورده اند.

انواع تابلوهای ال ای دی

کاربرد تابلوهای ال ای دی به قدری گسترده است که به طور حتم عموم افراد نمونه هایی از آن را در کو چهو خیابان دیده اند. این دسته از تابلوها در دو نوع روان و ثابت تولید شده و تنوع قابل توجهی در طرح و رنگ دارند. در سفارش تابلو LED هیچ محدودیتی در انتخاب طرح نخواهید داشت.

انواع طرح های منحنی و پیچیده قابلیت اجرا در تابلوهای ال ای دی را دارند. در تابلوهای روان امکان انتخاب چندین طرح گرافیکی وجود دارد. شما می توانید انواع این تابلوها را به رقص نور مجهز کنید و از این طریق نگاه مشتری را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

تابلو تبلیغاتی نئون

اگرچه کاربرد تابلوهای نئون روز به روز کاهش پیدا می کند؛ اما هنوز هم می توان این دسته از تابلوهای تبلیغاتی را در لیست زیباترین تابلوها قرار داد. در طراحی و ساخت این نوع تابلو مغازه، حروف تابلو توسط لوله های پلاستیکی ساخته می شوند.

انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها

تزریق گاز نئون در داخل این لوله ها موجب ایجاد روشنایی و جلوه های ویژه می شود. از آنجایی که کیفیت پخش نور در لوله های پلاستیکی به مرور کاهش می یابد و از حالت یکنواخت خود خارج می شود، استفاده از تابلوهای نئون کاهش یافته است.

سخن پایانی

در بررسی انواع تابلوهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها، به چند تابلو تبلیغاتی محبوب و پرکاربرد پرداختیم. هر یک از این تابلو مشخصات و ویزگی های مخصوص به خود را داشته و برای استفاده در برخی مشاغل مناسب هستند.

تکنیک ساخت و همچنین قیمت تابلوهای تبلیغاتی مختلف، تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد. شما می توانید با مشورت با کارشناسان مربوطه، بهترین تابلو را در تناسب با نوع کسب و کار خود انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *