نصب تابلو مغازه

نصب تابلو مغازه کمک شایانی به معرفی مغازه و بهبود کسب و کار آن دارد. این تابلو تبلیغاتی می تواند به شکل شبانه روز به تبلیغ آرم و نشان تجاری شما بپردازد. برای اینکه بتوانید یک تابلو مناسب برای مغازه خود انتخاب کرده و نصب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نصب تابلو مغازه

 اهمیت نصب تابلو فروشگاه

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را رونق دهید، لازم است از ابزارهای تبلیغاتی مختلف استفاده کنید. یکی از موثرترین ابزارها، تابلو تبلیغاتی مغازه است که در بدو ورودی نصب می شود. بر روی این تابلو مشخصات کسب و کار، آرم و لوگوی تجاری درج شده و در معرض دید عابرین قرار می گیرد.

عوامل مختلفی تأثیر تابلو تبلیغاتی را دوچندان می کنند. یکی از این عوامل مهم نحوه نصب و اجرای تابلو مغازه است. در بسیاری از موارد تابلوها دارای یک فونت مناسب و فرم زیبا هستند، اما به دلیل نصب نادرست و غیر حرفه ای، جلوه زیبایی خود را از دست می دهند.

در برخی موراد نیز نصب غیر استاندارد، ایمنی تابلو را کاهش داده و خطر سقوط آن را افزایش می دهد. بنابراین می توان گفت مشخصات ظاهری تابلو تنها نیمی از کار طراحی و ساخت تابلو را شامل می شوند. باقی کار به عهده تکنیک های اجرایی و نصب است.

هر قدر روش نصب تابلو مغازه حرفه ای تر باشد، نتیجه کار تمیزتر و زیباتر به نظر می رسد. به خاطر داشته باشید نصب این تابلو تبلیغاتی نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد. از این رو بهتر است انجام اینکار را به شرکت های تابلو سازی بسپارید.

انواع تابلوهای تبلیغاتی

پیش از اینکه درباره نحوه نصب و مراحل اجرای تابلو مغازه بخوانید، بد نیست با انواع تابلوهای تبلیغاتی آشنا شوید. با یک گشت و گذار ساده در سطح خیابان های شهر متوجه تنوع قابل توجه تابلوهای تبلیغاتی می شوید. در یک نگاه کلی می توان این تنوع چشمگیر را در دسته بندی زیر جای دارد.
•    انواع تابلوهای بیلبورد
•    انواع تابلوهای بنر و فلکسی
•    انواع مختلف تابلوهای نئون
•    تابلوهای لایت باکس
•    تابلو پولکی
•    تابلوهای ال ای دی و تلویزیون شهری
•    تابلوهای چلنیوم حروف برجسته

از مهم ترین و پرکاربردترین این تابلوها می توان به تابلوهای چلنیوم اشاره نمود. این تابلوها به طور کاملاً برجسته ساخته شده و قابلیت نورپردازی نیز دارند. در ساخت تابلو چلنیوم از انواع مختلف چلنیوم، فلز استیل، پلاستیک پلکسی و … استفاده می شود. ظاهر زیبا و برجسته تابلو چلنیوم، تابلو مغازه شما را به نقطه قوت کسب و کارتان تبدیل می کند.

نصب تابلو مغازه

مراحل نصب تابلو مغازه

همانطور که گفته شد، تنوع قابل توجهی در تابلوهای مغازه وجود دارد. اما از آنجایی که چلنیوم ها محبوب تر و پر استفاده ترند، در این مقاله به بررسی مراحل نصب تابلو چلنیوم می پردازیم. پس از طراحی کامل تابلوهای چلنیوم و برش حروف آن، قطعات حاصل مونتاژ شده و برای نصب آماده می شود.

نصب تابلو مغازه با یک زیرسازی محکم و ایمن آغاز می شود. برای شروع ابتدا یک پلات کاغذی از طرح اولیه تهیه کرده و در محل نصب قرار می دهیم.

سپس ورق های پی وی سی چلنیوم را بر روی طرح قرار داده و به کمک پیچ در جای خود محکم می کنیم. بعد از اینکه نصب پی وی سی به اتمام رسید، در صورت نور دار بودن تابلو، اقدام به نصب لامپ های اس ام دی می کنیم.

برای اینکار کافیست سیم های لامپ ام اس دی را با سوراخ کردن محل های لازم، به پشت تابلو منتقل کرده و به تقسیم جریان بپردازیم. این مرحله از کار نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد و از عهده افراد ناشی و مبتدی بر نمی آید. پس از انجام مراحل نورپردازی و تقسیم جریان، عمکلرد لامپ های اس ام دی را تست می کنیم.

در آخرین مرحله از نصب تابلو مغازه، حروف برجسته چلنیوم بر روی ورق های پی وی سی قرار داده و با پیچ های کوچک و محکم، به یکدیگر متصل می کنیم. برای افزایش جذابیت تابلو، می توان با استفاده از متریال چلنیوم، ابتدا و انتهاب محل اتصال حروف را کاور نمود تا زیر کار دیده نشود.

انجام اینکار به تمیزی و ظرافت کار کمک شایانی می کند. هرقدر وسواس و ظرافت نصب بیشتر باشد، جلوه خارجی طرح تابلو مغازه شما نیز بهتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید کلیه این مراحل می بایست توسط کارشناسان مجرب صورت بگیرد.

قوانین نصب تابلو مغازه

برای نصب تابلو فروشگاه لازم است از قوانین نصب پیروی کنید. اساساً قوانین نصب تابلوهای تبلغاتی شامل دو دسته کلی می شود. این قوانین مهم در راستای تأمین ایمنی و نصب اصولی تابلوهای نوردار و تابلوهای بدون نور شکل گرفته اند.

قوانین نصب تابلو مغازه بدون نورپردازی

برای نصب این دسته از تابلوهای تبلیغاتی ممنوعیت های مختلفی وجود دارد. برای مثال شما نمی توانید برای افزایش دید بهتر تابلو مغازه خود را بر روی تیرهای چراغ برق، دکل های مخابراتی و تیرهای روشنایی عمومی و یا تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب کنید.

در عوض شما می توانید تابلوهای بدون نور را بر روی دیوار یکپارچه مغازه و یا ساختمان تجاری نصب کنید. به شرط اینکه دیوار ساختمان تجاری فاقد پنجره بزرگ باشد. در صورت نصب تابلو بر روی دیوار نباید ابعاد آن را بزرگتر از دیوار در نظر بگیرد. تابلو مغازه شما می بایست حداقل 25 سانتی متر از لبه دیوار فاصله داشته باشد. نصب تابلو مغازه بر روی سطوح شیب دار و با تراس ها نیز ممنوع شده است.

نصب تابلو مغازه

قوانین نصب تابلو مغازه نور دار

برای نصب تابلوهای نورپردازی شده قوانین سفت و سختی وجود ندارد. شما می توانید این تابلوها را بر روی ساختمان های تجاری، حتی در صورت داشتن پنجره نیز نصب کنید. نصب این تابلوها در تراس و بالکن نیز آزاد است. به شرط اینکه محدوده تابلو بزرگتر از بالکن و دیوار نباشد.

سخن پایانی

نصب تابلو مغازه بهترین راه برای معرفی خلاصه و مفید کسب کار شماست. با انجام اینکار می توانید برند تجاری خود را در ذهن مشتریان تثبیت کنید. برای اینکه تابلو مغازه جلوه زیبایی از خود به نمایش بگذارد، لازم است به طور دقیق و با ظرافت بالایی نصب شود. نصب حرفه ای تابلو مغازه کمک می کند تا ایمنی آن نیز در طول کارکردهای طولانی مدت، حفظ شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *