تابلو لبه سوئدی :

تابلو لبه سوئدی به تابلویی می گویند که در ساخت رویه حروف برجسته آن از پلکسی گلس و در ساخت لبه ها از آلومینیوم استفاده می شود . تابلو لبه سوئدی تابلویی که برای ساخت حروف برجسته آن پلکسی گلاس عیناً مماس بر آلومینیوم و دربالاترین سطح قرار می گیرد .

تابلو لبه سوئدی
تابلو لبه سوئدی

حروف برجسته لبه سوئدی :

در ساخت حروف برجسته لبه سوئدی تابلوساز از ورق آلومینیوم برای ساخت لبه ها استفاده می کند و آلومینیوم را مماس با پلکسی گلس قرار می دهد .

تاریخچه حروف لبه سوئدی :

تقریباً 14 یا 15 سال است که حروف لبه سوئدی در ایران باب شده است و از سوی مشتریان مورد سفارش واقع می شود و از همان زمان های ابتدایی ساخت حروف برجسته مورد استفاده قرار گرفت اما با پیدایش حروف برجسته چلنیوم ، سفارش حروف لبه سوئدی بدلیل ضعیف بودن استحکام و مقاومت در برابر شرایط محیطی ، رنگ باخت و بیشتر کسب و کارها تابلو چلنیوم را ترجیح دادند .

عوامل تاثیرگذار در قیمت تابلو حروف برجسته سوئدی عبارتند از :

ابعاد تابلو حروف برجسته لبه سوئدی :

یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت هر نوع تابلو تبلیغاتی از جمله تابلو لبه سوئدی ، متر محیط می باشد . هر چقدر حروف ضخیم تر و درشت تر باشند متر محیط بیشتری اشغال خواهند کرد و در نتیجه قیمت ساخت بالاتری خواهند داشت .

نحوه نورپردازی و لامپ های اس ام دی :

لامپ های اس ام دی توسط شرکت ها و برندهای مختلف و با کیفیت های متفاوت تولید و روانه بازار می شوند که هر شرکت بر اساس کیفیت کالاها برای آن قیمتی را تعیین می کند علاوه بر این اس ام دی هایی که در ساخت تابلو بکار می روند چند نوع متفاوت دارند که از جمله آنها می توان به مواردی مثل اس ام دی تک رنگ ، آر جی بی و اس ام دی فول کالر اشاره کرد . اس ام دی فول کالر می تواند رنگ نورهای بیشتری را انتشار دهد بنابراین قیمت بالاتری نیز دارد . یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت اس ام دی ها خاصیت ضد آب بودن آنهاست .

تابلو لبه سوئدی
تابلو لبه سوئدی

زیرساز حروف برجسته سوئدی :

برای ساخت اکثریت تابلوها از زیرساز پی وی سی استفاده می شود اما برخی مشتریان بنا به درخواست خودشان از زیرساز های دیگر مثل چوب ترموود و یا ورق کامپوزیت استفاده می کنند . در حال حاضر ورق کامپوزیت از زیرسازهای پرطرفدار است که قیمت بالاتری نیز دارد .

منبع تغذیه :

تابلوهای نورپردازی شده نیاز به یک منبع تغذیه برای تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ مورد نیاز دستگاه را دارند . منبع تغذیه نیز حاوی برندهای مختلف با قیمت های متفاوت است .

دستگاه خنک کننده :

استفاده از این دستگاه سبب می شود که تابلو در اثر روشن بودن شبانه روزی داغ نکند و دچار خرابی و مشکل نشود .

قاب تابلو :

قاب دار یا بدون قاب بودن تابلو نیز سبب کاهش و افزایش قیمت آن می شود .

انواع حروف برجسته لبه سوئدی :

  1. حروف لبه سوئدی ساده
  2. حروف لبه سوئدی رینگی
  3. حروف لبه سوئدی پانچی
  4. حروف لبه سوئدی کریستالی
  5. حروف لبه سوئدی استروک
  6. حروف لبه سوئدی دوبل
  7. حروف لبه سوئدی با استیکر
  8. حروف لبه سوئدی مکس
  9. حروف لبه سوئدی آینه ای
  10. حروف لبه سوئدی با رزین
  11. حروف لبه سوئدی با رویه مشجر
تابلو لبه سوئدی
تابلو لبه سوئدی

ساختار تابلو لبه سوئدی :

ساختار تشکیل دهنده حروف لبه سوئدی یک ورق پلکسی گلس سفید است مشابه ورق رویه کار در حروف برجسته چلنیوم و لبه کار از جنس آلومینیوم با ضخامت تقریبی 3/0 میلی متر می باشد اما در ارتفاعات می توان ضخامت لبه ها را در اندازه های 3 ، 5 و 7 اجرا نمود و دور تا دور پلکسی چسباند .

نحوه ساخت و مونتاژ حروف لبه سوئدی :

نحوه ساخت و مونتاژ تابلو لبه سوئدی شبیه حروف پلاستیکی هندی است یعنی در زوایای حروف یک زاویه نود درجه داریم و سطح و لبه در یک راستا قرار دارند .

تابلو حروف برجسته لبه سوئدی چه تفاوتی با تابلو چلنیوم دارد ؟

تابلو چلنیوم و تابلو لبه سوئدی شباهت زیادی از لحاظ رویه حروف و نحوه نورپردازی دارند اما چند ویژگی نیز وجود دارد که سبب تفاوت آنها با یکدیگر می شود . یکی از این تفاوت ها در نحوه ساخت لبه های حروف برجسته لبه سوئدی است . لبه های تابلو چلنیوم با استفاده از رول چلنیوم که در اندازه ها و رنگ های متفاوتی در بازار به فروش می رسند ، ساخته می شود این در حالی است که لبه های تابلو برجسته سوئدی با استفاده از آلومینیوم اجرا می شود .

در ساخت  رویه هر دو تابلو از پلکسی گلس استفاده می کنند اما نحوه ساخت متفاوت است . در ساخت تابلو چلنیوم زمانی که لبه چلنیوم روی پلکسی مونتاژ می شود پلکسی سه میل داخل تر روی لبه قرار می گیرد و مونتاژ می شود یعنی سطح و لبه زاویه نود درجه تشکیل نمی دهند . افرادی هستند که با تورفتگی حروف چلنیوم مشکل دارند بنابراین حروف برجسته سوئدی برطرف کننده این مشکل هستند و سطح و لبه یکسان و نود درجه را تشکیل می دهند که برای برخی از افراد خوشایند تر است .

یکی دیگر از تفاوت حروف لبه سوئدی با حروف چلنیوم در این است که در حروف برجسته چلنیوم روی لبه چلنیوم یک لایه ابر یا فوم قرار دارد که دور تا دور لبه چرخیده است و باعث می شود گرد و غبار و آب به داخل حروف نفوذ نکند اما در داخل حروف لبه سوئدی این فوم یا ابر محافظ وجود ندارد به همین دلیل هم برای استفاده در محیط های بیرونی مناسب نیست و استحکام کمتری دارد

یکی دیگر از مزایایی که حروف لبه سوئدی نسبت به حروف برجسته چلنیوم دارد این است که این حروف گزینه بهتری برای تابلوهایی هستند که فضای کافی برای نصب ندارند . در فضاهای کوچک و محدود اگر بخواهیم حروف برجستگی بیشتری داشته باشند ممکن است مشکلاتی پیش بیاید

برای مثال زمانی که کرکره مغازه ای پایین می آیند حروف بدلیل نبودن فضا در پشت کرکره بماند و دیده نشود یکی از آیتم های مثبت حروف لبه سوئدی نسبت به حروف چلنیوم این است که چون لبه های حروف سوئدی دارای ارتفاع 3 ، 5 و 7 است برای جاهایی که محدودیت فضایی دارند مناسب است در صورتی که برای اجرای حروف برجسته چلنیوم فقط ارتفاع 7 سانت و 9 سانت داریم که نیاز به فضای بیشتری جهت پیاده سازی دارند .

از دیگر تفاوت ها این است که وقتی قطر قلم در حروف چلنیوم از یک حدی کوچکتر می شود حروف قابلیت ساخت با لبه چلنیوم را ندارد زیرا ارتفاع با لبه کمتر از 7 سانت را با چلنیوم نداریم اما در لبه سوئدی چون ارتفاع 3 و 5 سانت داریم به راحتی می توان حروف های ریز را هم طراحی و پیاده سازی کرد . قیمت حروف لبه سوئدی نسبت به قیمت حروف لبه چلنیوم بیشتر است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *