آشنایی با خدمات تابلوسازی و نقش مهم آن در تبلیغات در رشت

آشنایی با خدمات تابلوسازی

خدمات تابلوسازی شامل طیف وسیعی از خدمات مختلف است. شاید تصور کنید که صنعت تابلوسازی فقط محدود به ساخت تابلوها برای سر درب فروشگاه ها و مغازه هاست در صورتی که این صنعت خدمات بسیار زیادی را به عرصه تبلیغات می کند.

در این مقاله به خدمات تابلوسازی اشاره می کنیم و نقش مهم آن را در جنبه های مختلف تبلیغات بصری بررسی می کنیم.شما می توانید جهت دریافت اطلاعات تخصصی تر در این زمینه و تابلو چلنیوم می توانید با کارشناسان تابلو سازی پارسه در تماس باشید.

خدمات تابلوسازی 

خدمات تابلوسازی چه تاثیری در صنعت تبلیغات داشته است؟ امروزه صنعت تبلیغات بسیار گسترش پیدا کرده و یکی از این صنایع که نقش مهمی در تبلیغات دارد خدمات تابلوسازی است. خدمات گسترده صنعت تابلوسازی موجب شده که بسیاری از امور تبلیغات بصری بر عهده او باشد. اما این خدمات شامل چیست؟

تابلو روان 

تابلوهای روان یا LED نوعی از تابلوهاست که بیشتر به منظور اطلاع رسانی از آن ها ستفاده می شود متن و یا اطلاعیه مورد نظر با سرعت مشخص بر روی این تابلوها نمایش داده می شود و در آن از لامپ های ال ئی دی استفاده می شود.

به این دلیل نام ” روان ” بر آن ها گذاشته شده است. این تابلوها که یکی از خدمات تابلوسازی است دارای قطعات زیادی از جمله ماژول ها و برد کنترل هستند. منبع تغذیه و قاب نیز از دیگر اجزای تشکیل دهنده آن ها محسوب می شود.

تابلوهای روان یا LED در رنگ های مختلفی وجود دارند که می توان بنابر نیاز خود از تک رنگ تا فول کالر آن ها استفاده کرد.

بنرهای تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی از ساده ترین خدمات تابلوسازی به شمار می آیند زیرا فرآیند بسیار ساده ای دارند و از حروف برجسته و انواع نورپردازی در آن ها استفاده نمی شود. بنرها دارای سه قطعه اساسی هستند که می توان به استند , بنر و پروژکتور اشاره کرد.

طرح مورد نظر بعد از طراحی در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ به وسیله دستگاه های مختلف در رنگ ها و اشکال مورد نظر چاپ می شوند. کیفیت نهایی بنر به نوع دستگاه چاپ متکی است.

تابلو رینگی 

خدمت دیگری که می توان آن را در دسته خدمات تابلوسازی معرفی کرد تابلو رینگی است. در ساخت این تابلوها از پلاستیک و فلز به طور ترکیبی استفاده می شود.

به این صورت که  برای ساخت حروف فلز به کار می رود اما لایه ای از جنس پلاستیک نیز در زیر آن به کار برده می شود.  این لایه وظیفه عبور نور را دارد که می تواند موجب نورپردازی زیبایی در تابلو نیز بشوذ.

تابلو چلنیوم 

اموزه تابلو چلنیوم از مدرن تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شود که با استقبال بی نظیری از طرف کسب و کارهای مختلف مواجه است. تابلو چلنیوم را که می توان نسل جدیدی از تابلوهای تبلیغاتی به شمار آورد با حروف چلینوم نمایش داده می شوند و نورپردازی های مختلفی که در آن انجام می شود باعث افزایش زیبایی و چشم نوازی آن ها خواهد شد.

این تابلوها خود به چند دسته چلنیوم الماسی , دوبل , ساده , ستاره ای , پانچ و …. دسته بندی می شوند که قیمت تابلو چلنیوم در هر کدام از این دسته بندی ها متفاوت است که بر قیمت نهایی آن ها تاثیر گذار است.

آشنایی با خدمات تابلوسازی و نقش مهم آن در تبلیغات در رشت

تابلو نئون پلاستیک 

تابلوهای نئون مانند تابلوهای چلنیوم با حروف برجسته ساخته می شوند اما تفاوت آن ها در چیست؟ در تابلوهای چلنیوم از لبه چلنیوم نیز استفاده می شود اما در تابلوهای نئون از لبه های پلاستیکی استفاده می شود به همین از قیمت پایین تری نسبت به تابلو چلنیوم برخوردار است.

منسب ترین مکان برای استفاده از تابلوهای نئون پلاستیکی مکان هایی است که نیاز به نورپردازی و جلب توجه مشتریان ندارد.

تابلو نئون شیشه ای 

مناسب ترین مکان برای نصب تابلوهای نئون در پشت شیشه فروشگاه هاست. در روند ساخت تابلو حروف به وسیله حرات حالت می گیرند و از شیشه های بی رنگ در ساخت آن ها استفاده می شود. بعد از ساخت و حالت دادن حروف با گرامی زیاد نوبت به پر کردن آن ها با گاز نئون می رسد.

نور دهی این تابلو به دلیل اتصال الکترود به دو سر تابلو و دادن ولتاژ مناسب به آن است. زیرا گاز نئون زمانی که ولتاژ را دریافت می کند باعث نوردهی می شود.

تابلو استیل 

از دیرباز فلز استیل جزو زیباترین فلزها بوده و در صناعی مختلفی از آن بهره برده اند. یکی از این صنایع صنعت تابلو سازی است که در خدمات تابلوسازی توانسته اند به خوبی زیبایی استیل را به نمایش بگذارند.

یکی از مواردی که در ساخت تابلوهای استیل حائز اهمیت است این ست که نور از استیل عبو نمی کند و برای نورپردازی آن باید نور را از زیر حروف عبور دهند و نور به صورت سایه ای نشان داده خواهد شد که زیبایی منحصر به فردی را هدیه می دهد.

تابلوهای استیل به صورت ترکیبی از این فلز و ورق های پلکسی ساخته می شود که مانند تابلو چلنیوم از انواع مختلفی برخوردار است. برخی از آن ها شامل استیل طلایی و نقره ای , حروف برجسته مسی , پلسکی مات , استیل و پلاستیک و … هستند.

آشنایی با خدمات تابلوسازی و نقش مهم آن در تبلیغات در رشت

تابلو لایت باکس 

تابلوهای لایت باکس به صورت جعبه ساخته می شوند که جنس آن ها از پلاستیک و چوب است. آلومینیوم نیز یکی دیگر اجزای به کار رفته در تابلوهای لایت باکس است که نورپردازی آن از پشت جعبه انجام می شود.

در این تابلوهایی که به صورت جعبه عرضه می شوند عکس و پوستر تبلیغاتی مد نظر قرار داده می شود که به راحتی می توان آن را تغییر داد.

تابلو فلزی 

خدمات تابلوسازی در زمینه تولید تابلو فلزی بدین صورت است که از این تابلوها در مکان هایی استفاده می شود که نورپردازی تابلو اهمیت زیادی ندارد.

برای اینکه بتوان مقداری نور در زیر حروف تابلو فلزی قرار داد حروف را بر روی پایه هایی نصب می کنند که فاصله ای بین حروف و سطح تابلو ایجاد شود و در همان مسیر اقدام به نصب لامپ ها می کنند.

آشنایی با خدمات تابلوسازی و نقش مهم آن در تبلیغات در رشت

تابلوی راهنما 

تابلوهای راهنما وظیفه راهنمایی شهروندان را در زمینه های مختلف دارد. به طور معمول این تابلوها حاوی یک پیام هستند و بر روی مناطقی مانند دیوارهای شهری نصب می شوند.

ظاهر تابلوهای راهنما به این صورت است که یک شیشه و زمینه دارد و قابی از نوع پلکسی گلس بر روی آن قرار دارد. متن هایی که قرار است به عنوان راهنما مورد استفاده قرار بگیرند را در درون شیشه جای می دهند. نحوه نورپردازی تابلو از هر چهار طرف است.

تلویزیون های شهری 

تلویزیون های شهری یکی از مهم ترین خدمات تابلوسازی هستند که می توانند فیلم ها و کلیپ های تبلیغاتی را در معرض نمایش افراد قرار دهند. به طور معمول تلویزیون های شهری در مناطقی از شهر نصب می شوند که پر تردد هستند و موجب جلب توجه افراد زیادی خواهد شد .

کاربرد دیگری که این نوع از تلویزیون ها دارند پخش زنده است. حتما تا به حال شاهد پخش فوتبال زنده به وسیله این تلویزیون ها بوده اید. وجود تلویزیون های تبلیغاتی می تواند ظاهری زیبا به شهر و معابر شهری بدهد .

استندهای چرخشی 

امروزه در بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها شاهد حضور استندهایی هستیم که گویای محصولات موجود در فروشگاه هستند. این نوع از استندها که به آن ها استندهای تبلیغاتی نیز گفته می شود ظاهری زیبا و شکیل دارند و از خدمات نوآورانه صنعت تابلو سازی به شمار می آید. این نوع از تبلیغات از نظر هزینه و زمان بسیار مقرون به صرفه است و نتیجه خوبی را در میزان فروش دارد.

تابلو دیجیتالی 

نوع دیگری از تابلوهای تبلیغاتی که قصد داریم به شما معرفی کنیم تابلوهای دیجیتالی هستند. این نوع از تابلوها شباهتی با تابولی روان دارند با این تفوات که تابلوهای دیجیتالی از نوع LED و پلاسما هستند و پخش پیام های تبلیغاتی از طریق مرکز هدایت انجام می شود. ویژگی جالبی که این تابلوها دارند قابلیت کنترل و بروز رسانی آن ها از راه دور است.

تابلو ترموود 

تابلو ترموود نوعی از تابلوهای تبلیغاتی هستند که از جنس چوب اند. این چوب ها بعد از برش دادن طی فرآیندی دقیق تبدیل به چوب ترموود می شوند. این چوب ها بعد از تبدیل شدن به ترموود بسیار مقاوم می شوند و در برابر شرایط جوی و محیطی ماندگاری بالایی دارند. ترموود سبکی کلاسیک است که از پرطرفدار ترین تابلوها محسوب می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *