تابلو وکیوم چیست ? و چگونه ساخته می شود.

تابلو وکیوم به حروف برجسته سه بعدی گفته می شود  و یکی از جدید ترین تابلوهای تبیلغاتی می باشند و تابلو کیوم در بین تابلوهای تبلیغاتی ( تابلو لایت باکس ، تابلو چلنیوم ، کامپوزیت ، تابلو ترموود ، تابلو فلکسی ، تابلو روان )  به دلیل سه بعدی بودن دارای زیبایی بیشتری می باشند و با این تابلو ها رقابت هایی را می کند . این تابلوها به تازگی وارد بازار شدند و بسیار مدرن هستند و برای ساخت آن از حروفهای برجسته استفاده  می کنند.

ساخت تابلوهای وکیوم نسبت به تابلوهای دیگر متفاوت  است . ساخت این نوع تابلو ممکن است از شما وقت زیادی را بگیرد .

روش های قالب سازی وکیوم چگونه است ؟

استفاده از قالب های چوبی که نسبت به قالب های دیگرنسبتا به صرفه و کم هزینه  است .
تهیه قالب های المینیوم که این قالب ها به چند تکیه شمش آلمینیوم و توسط دستگاه های فرز اماده می شوند و در نرم افزار های خود طراحی می شوند این قالب ممکن است برای شما هزینه های زیادی را در بر بگیرد .
تهیه قالب کامپوزیتی که با جنس رزین داخلشان پر می شود رزین آن از جنس مایع است که پس از پر کردن داخل کامپوزیت رفته رفته سرد می شود و خروجی ان قالبی است که بسیار مقاومت دارد این قالب کم هزینه ترین قالب می باشد .

ساخته حروف برجسته و سه بعدی وکیوم چگونه است ؟

با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک در کمترین زمان می توان حروف برجسته سه بعدی وکیوم را تولید کرد اما قبل از تولید حروف برجسته با استفاده از دستگاه ، قالب پلکسی شده را از هر طرف 3 سانتی متر برجسته می کنند و پس از لبه خوردن ، جلوه کار بسیار زیبا می شود .

پس از برش های قالب چوبی ، حروف وکیوم شده روی پلکسی به صورت سه بعدی و برجسته در می آیند و در مرحله بعد حروف را روی میز مخصوص برش داده و آن ها را از هم جدا می کنند و اینگونه حروف حالت رنگ پذیری می گیرند .

تابلو وکیوم سه بعدی به تازگی وارد بازار شدند و دید عالی و جذابی را برای مشتری دارند این نوع تابلوها بسیار پر مشتری هستند و قیمت نسبتا بالایی را دارند  .

مزایا تابلو وکیوم
تابلو وکیوم دارای مزیت های زیادی می باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم :

عمق بیشترنسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی دیگر را دارند .
با توجه با سه بعدی بودن این تابلو از همه زوایا قابل مشاهده می باشد .
توانایی ساخت فرم های کروی و نیم دایره ای که باعث جذابیت در کار می شوند .
امکان ایجاد فرم ها با حجم های خاص و دلخواه یکی از ویژگی های مهم این نوع تابلو ها است .
توانایی استفاده از نورپردازی های ترکیبی بر روی حروف برجسته تابلو را بسیار زیبا نشان می دهد .
وزن پایین و قابل انعطاف بودن حروف نسبت به طلق های پلاستیکی را دارند .
مقاوم بودن و استحکام تابلوو وکیوم در شرایط جوی مختلف .
امکان شبیه سازی حروف ریخته گری شده .
با توجه به اینکه این نوع تابلو ها مزایا های زیادی را دارند  معایب هایی را هم دارند که در ادامه با معایب حروف برجسته وکیوم آشنا می شویم :

جذب رطوبت توسط پلاستیک در هنگام ساخت : این پدیده از آن رو رخ می دهد که پلاستیک داخل دستگاه وکیوم ، در هنگام حرارت دیدن رطوبت را به خود جذب می کند که نهایتا به ایجاد حباب هایی در داخل لایه ها می کند که باعث نابودی کامل آن تابلو می شود  البته این مشکل برای کسانی که در کار خودشان ماهر هستند پیش نمی آید زیرا افراد ماهر میدانند که به چه مقدار آن تابلو را حرارت دهند .
زمان بزرگ بودن بیش از حد قالب : مشکل دیگر موجود در این روش این است که در زمان بزرگ بودن بیش از حد قالب و یا وجود زویای کمتر از 30 درجه در سطح قالب ، امکان جدا سازی قالب از تابلو بسیار سخت است و یا حتی غیر ممکن است .

قیمت تابلو وکیوم چگونه است ؟

قیمت تابلوهای وکیوم به دلیل برجسته بودن پلکسی ، نسبت به تابلوهای چلینوم و پلاستیک کمی بیشتر می باشد .

توجه داشته باشید قیمت تابلو براساس ابعاد تابلو متریال و …. محاسبه می شود .

اجزا تشکیل دهنده تابلوبرجسته سه بعدی
سطح روی تابلو برحسب محیط و نحوه دید تابلو می تواند از ورق های پلکسی گلس ساخته  شوند .

سطح کناری یا همان لبه حروف برجسته است که میتوان براساس متریال های گوناگون همچین ، فلز ، استیل ، چلنیوم و پلاستیک ساخته می شوند .
سطح زیرین که از ورق های PVC ساخته می شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *