تابلوسازی حروف برجسته دررشت

حروف برجسته :

حروف برجسته به حروفی گفته می شود که با قطر و ضخامت بالاتری نسبت به زیرساز ، بر روی تابلوی تبلیغاتی قرار می گیرند و میزان برجستگی حروف به قدری است که بینندگان با مشاهده تابلو به وضوح می توانند آن را به چشم ببینند .

حروف برجسته یکی از ابزارها و تکنیک های طراحی و پیاده سازی انواع تابلو مغازه ، تابلو فروشگاهی و یا تابلو شرکتی است که امروزه توسط تابلوسازان جهت ساخت تابلوهای تبلیغاتی با حروف برجسته به شیوه های متفاوت همچون حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته وکیوم ، حروف برجسته چلنیوم ، حروف برجسته فلزی ، حروف برجسته لاسوگاسی ، حروف برجسته یونولیتی و حروف برجسته پیکسلی ، مورد استفاده قرار می گیرد .

البته ناگفته نماند که پیش از ورود این دستگاه ها نیز امکان ساخت حروف برجسته فراهم بود اما روند کار به کمک دست و به کندی پیش می رفت و ساخت یک تابلو حروف برجسته مستلزم صرف زمان بیشتری بود .

تابلوسازی حروف برجسته دررشت
تابلوسازی حروف برجسته دررشت

تابلو حروف برجسته تبلیغاتی :

تابلو حروف برجسته تبلیغاتی به تابلویی اطلاق می شود که حروف مندرج بر روی آن به میزان خاصی برجسته تر شده اند و عمق قابل ملاحظه ای نسبت به زمینه تابلو دارند که به چشم کاملاً مشهود است .

قیمت حروف برجسته :

 

حروف برجسته به شیوه های متفاوتی طراحی و پیاده سازی می شود و برای ساخت هر نوع از آن نیاز به متریال ها و ابزارهای خاص آن تابلو است و هر کدام برای ساخت تکنیک ها ، ابزارها و دستگاه های مختص به خودشان را دارند . عوامل متعددی می تواند در افزایش یا کاهش قیمت حروف برجسته دخیل باشند که ما به چند مورد اصلی اشاره خواهیم کرد .

  1. متر محیط
  2. نوع زیرساز
  3. نوع حروف برجسته
  4. ارتفاع تابلو
  5. قاب دار یا بدون قاب بودن تابلو
  6. نحوه نورپردازی
  7. نوع اس ام دی
  8. نوع ورق های کاربردی در ساخت تابلو مثل ورق پلکسی ، ورق پی وی سی ، ورق کامپوزیت
  9. استفاده از تایمر
  10. استفاده از دستگاه خنک کننده
  11. نوع ترانس
  12. استفاده از لوگو
  13. استفاده از تصاویر و انیمیشن

ساخت تابلو حروف برجسته :

امروزه  استفاده از حروف برجسته غوغایی در صنعت تابلوسازی برای جذب مشتریان بیشتر به راه انداخته است چون استفاده از این حروف برجسته زیبایی تابلوهای تبلیغاتی را چندین برابر می کند . ساخت حروف برجسته با توجه به جنس و نوع مواد مصرفی بکار رفته در تولید به دسته های مختلفی تقسیم بندی شده اند که این حروف با کمک دست و یا دستگاه چلنیوم ساز ساخته می شوند .

این حروف به تنهایی زیبایی ایجاد نمی کند بلکه ساختاری دو وجهی دارد که در وهله اول حروف برجسته از دیواره یا لبه تابلو تشکیل شده است که این بخش باعث حجیم سازی و برجستگی حروف می شود و بخش دوم رویه تابلو است که  این بخش پوشاننده سطح تابلوست . در واقع تنوع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته به جنس مواد تشکیل دهنده و ساختار دیواره و بدنه بستگی دارد ما  در مبحث به بررسی تنوع موجود در ساخت حروف برجسته خواهیم پرداخت   :

انواع حروف برجسته :

 

حروف برجسته در حوزه تابلوسازی تنوع بسیار زیادی دارد که برای ساخت هر کدام از متریال های خاصی استفاده می شود .

 

حروف برجسته پلاستیکی :

در ساخت حروف برجسته نئونی دیواره و رویه این حروف از پلکسی گلس می باشد نه از لبه چلنیوم ، استفاده از پلاستیک باعث نوردهی بیشتر حروف می شود اما در عین حال زمانی که از زاویه بغل به آن نگاه می کنیم  از خوانایی آن می کاهد . برتری دیگری که نسبت به حروف چلنیوم دارد این است که می توانید برای لبه کار ، از هر رنگ و برای زیرسازی از هر متریالی استفاده نمایید .

از معایب استفاده از این نوع حروف می توان به کمبود مقاومتی آنها اشاره نمود اما اگر استانداردهای لازم برای ساخت و نصب این حروف به طور کامل رعایت شود ، می تواند در میزان افزایش دوام و عمر آنها تاثیر گذار باشد .

این نوع حروف با نام های دیگر از جمله نئون پلاستیک ، تابلو برجسته پلاستیک و یا ال ای دی پلاستیک نیز در بازار شناخته شده است و ممکن است شما فقط با یک نام آشنایی داشته باشد و اگر نام دیگری از این تابلو را بشنوید گمان نمایید که نوع دیگری از تابلوهای تبلیغاتی است اما همه این نام های یکسان است .

نام دیگر حروف برجسته برجسته نئون پلاستیک ، حروف برجسته تمام پلکسی است زیرا هم رویه و هم لبه های حروف از نوعی پلاستیک شفاف به نام پلکسی ساخته می شوند .

جدیداً حروف برجسته پلاستیکی به دو شیوه متفاوت دیگر قابل اجراست :

 

حروف برجسته پلاستیک لبه کنشکاف :

برای ساخت حروف نئون پلاستیک لبه کنشکاف ، پس از عملیات برش ، با استفاده از ابزارهای حروف ساز ، یک شکاف با عمقی که تابلوساز در نظر گرفته است ، دور تا دور حروف و در امتداد لبه ایجاد می شود و لبه حروف برش داده شده ، داخل آن قرار می گیرد . با اعمال این روش بعد از ساخت حروف ، نمای تابلو طوری خواهد بود که حروف برجسته کمی به داخل فیکس شده اند .

حروف برجسته پلاستیک لبه هندی :

برای ساخت حروف نئون پلاستیک لبه هندی ، پس از برش حروف ، لبه  پلکسی گلس دور تا دور حروف قرار می گیرد و حروف برش داده شده عیناً روی لبه قرار می گیرند و زمانی که تابلو نصب شد لبه اضافی از سطح حروف نمایان نمی شود .

حروف برجسته نئونی شیشه ای  :

حروف نئون شیشه ای با استفاده از شیشه های خام و شکل دهی آنها تحت حرارت و گرما و سپس ارتعاش گاز نئون طراحی و پیاده سازی می شوند . برای ساخت تابلو نئون شیشه ای تابلوساز شیشه های خام را با استفاده از حرارت به شکل حروف مدنظر خود شکل می دهد سپس درون شیشه را با گاز نئون پر کرده و با عبور جریان الکتریکی از این شیشه ها نور تولید می شود .

حروف برجسته لاسوگاسی :

حروف لاس وگاسی حروفی هستند که در آنها لامپ های اس ام دی با چیدمان منحصر به فردی در کنار یکدیگر جای داده می شوند در واقع فاصله بین لامپ ها نسبت به دیگر تابلوهای تابان کمی بیشتر است و به راحتی می توان برای هر کاراکتر از حروف برجسته لاسوگاسی ، رنگ نور متفاوتی را فراهم ساخت . اگر تمایل دارید در این مورد بیشتر بدانید با مطالعه مقاله زیر با ما همراه باشید .

حروف برجسته پیکسلی :

حروف برجسته پیکسلی به حروفی اطلاق می شوند که نمایش افکت های نوری هر حرف از حروف مندرج بر روی تابلو ، قابل برنامه ریزی است و به راحتی می توان نوع نمایش افکت های نوری ، تعداد پیکسل ها و نحوه قرارگیری آنها را تغییر داد . این پیکسل ها توانایی تولید 16 میلیون رنگ را دارند و به شکل های متعدد مانند تابلو پیکسلی دایره ای ، تابلو پیکسلی مربعی ، تابلو پیکسلی انگشتی ، تابلو تیوب دیجیتال ، اس ام دی آر جی بی آی سی دار ، قابلیت پیاده سازی دارند و به عنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین تابلو حال حاضر شناخته می شود .

علاوه بر حروف می توان از پیکسل ها در پس زمینه تابلوهای حروف برجسته همچون تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک نیز بهره برد . کلیه پیکسل ها حاوی یکی آی سی هستند که امکان کنترل و نحوه نمایش آنها را می دهند . هر پیکسل به شکل سری به پیکسل بعدی خود وصل شده و از سر دیگر به کنترلر متصل می شوند . در واقع همه پیکسل ها یکسان هستند و تفاوت عمده آنها در نوع آی سی کنترلر ، سایز و توان است .

حروف برجسته پیکسلی با استفاده از نرم افزار و کنترلر اجرا می شود و اندازه طول و عرض پیکسل ها از 4 تا 6 سانتی متر متغیر است و فاصله بین پیکسل ها بنا به سفارش مشتریان انجام می شود اما هر چقدر تعداد پیکسل ها بیشتر باشد رزولوشن تصویر بالاتر می رود . حروف برجسته پیکسلی در تابلوهایی که ابعاد بزرگتری دارند جلوه جذابتری را به نمایش می گذارد .

حروف برجسته چلنیوم :

در بازار رقابتی امروز این نوع حروف برجسته کاربرد بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته دارد و شبیه حروف برجسته پلاستیک است اما استفاده از آلومینیوم به جای پلکسی گلاس زیبایی بیشتری به این حروف می بخشد و به دلیل استفاده از آلومینیوم این حروف از مقاومت بالایی برخوردارند و لبه های چلنیوم دارای نوار اسفنجی گردگیر هستند که مانع نفوذ گرد و غبار و آب به داخل حروف می شوند . همچنین پس از تولید ، روی این حروف را با یک روکش محافظ نایلونی می پوشانند تا مانع هر گونه صدمات ناشی از ساخت و نصب شود و پس از پایان مراحل نصب ، این روکشهای نایلونی توسط تکنسین کار براحتی از روی این حروف جدا می شود .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *