نصب تابلو های برجسته در تابلو سازی

نصب تابلو های برجسته در تابلو سازی
تابلو چلنیوم – تابلو نئون پلاستیک – تابلو استیل – چلنیوم – تابلو تبلیغاتی – تابلو کامپوزیت )
در این مقاله سعی داریم در رابطه با نصب تابلو های برجسته و تابلو های تبلیغاتی در ایران مطالبی را عنوان کنیم تا دیدگاه مشخصی در مشتریان ایجاد نماییم و بتوانیم مفهموم نصب تابلو را در تابلو سازی بهتر بیان نماییم.

نصب تابلو های برجسته در تابلو سازی
نصب حروف برجسته در ایران
در ایران معمولا” نصاب ها به دو دسته آماتور و حرفه ای دسته بندی میشوند. دسته اول نصاب های هستند که به صورت تجربی و کنار دستی حرفه ای ها کار رو یاد گرفته اند و با اصول نصابی و استفاده از دستگاه ها و ابزار حرفه ای آشنا نیستند و در صورت برخورد با مشکلات توانایی حل آن را نداشته و دچار مشکل میگردند.

نصاب های آماتور خیلی از اصول نصب را رعایت نمیکنند. مثال میزنیم : در نصب SMD فواصل نصب هر خط SMD را نمی دانند ، ترتیب سیم کشی و بلند کردن سیم خروجی برای یکسان سازی نور حروف را رعایت نمی کنند، از منگنه یا پیچ ریز جهت ثابت نگه داشتن SMD در طول زمان استفاده نمی کنند.

نصب تابلو های برجسته در تابلو سازی

موارد بسیار مهم در رابطه با نصب حروف برجسته تابلو سازی
در بحث نصب حروف برجسته به صورت کلی مواردی که به تابلو چلنیوم یا تابلو های برجسته آسیب میزند رو بیان میکنیم. رعایت نکردن چندین مسئله درتابلو سازی و نصب تابلو باعث بروز مشکلاتی در تابلو میشود.

رعایت بعضی از این موارد از حیطه وظایف نصاب می باشد. تابلو ساز نصاب میتواند با تیکه بر تجربه و سوابق خود با راهکار فکری کلیه مشکلاتی که احتمال بروز آن در آینده هست را برطرف نماید.

به جهت کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه نصاب تابلو سازی و گسترش حرفه تابلوسازی ، تابلو سازان به جهت کمتر شدن هزینه های تمام شده سعی میکنند از نصاب های بی کیفیت یا آماتور در نصب تابلو حروف برجسته استفاده نمایند.

این مسئله باعث بروز احتمال خاموشی ، آتش سوزی ، از بین رفتن ظاهر تابلو در زمان کوتاه ، نصب نامنظم و کج ، اتصالی ها مداوم در تابلو که قابل حل نخواهد بود ، سوختن مداوم اس ام دی های تابلو به خاطر سیم کشی اشتباه و بی دقت ، ایجاد هزینه های بالا در آینده برای مشتریان به جهت اینکه بعضی از تابلو ها در ارتفاع و بالای ساختمان ها نصب میگردد و تعمییرات آنها مستلزم داربست و هزینه های جانبی آن هست که در بیشتر موارد به خاطر نصب ضعیف امکان تعمییرات تابلو وجود ندارد.

نصب تابلو های برجسته در تابلو سازی

قیمت حروف برجسته با توجه به شرایط نصب تابلو ساز می باشد
اکثریت تابلو سازانی که قیمت پایینی به مشتری ها اعلام میکنند سعی مینمایند تا با کاهش هزینه نصاب این مقوله رو جبران کنند در صورتی که این حرکت اشتباه به اعتبار صنف تابلو سازی ضربه خواهد زد و دیدگاه مشتریان را نسبت به کلیه تابلو سازان خراب خواهد کرد.

آموزش نصب حروف برجسته
آموزش صحیح نصب تابلو برجسته را باید به مرور زمان و با طی کردن شرایط مختلف آموخت. باید در نصب حروف برجسته تمام آیتم ها را در نظر گرفت از جمله برای نصب تابلو چلنیوم فاصله یک سانتی SMD از لبه حروف ، برای حروف نئون پلاستیک کم کردن فاصله SMD ، برای تابلو استیل نصب مدور اس ام دی با فاصله 5 دهم از کنارها ، مواردی که اعلام شد همگی میبایست در تمامی حروف های برجسته رعایت گردد تا نور خوب و یکدستی دیده شود.

تاوان اشتباه نصاب ها را نباید گردن کلیه تابلو سازان انداخت در هر حرفه و شغلی هستند کسانی که با عدم رعایت اصول حرفه ای کار و برای بدست آوردن سود بیشتر حاضر هستند هر کاری را انجام بدهند. کارفرمایان محترم نیز نباید به خاطر کاهش هزینه های خود برای سفارش تابلو مشکلات بیشماری را به وجود بیاورند.

در پایان این مقاله تابلو سازی تصاویری از نصب صحیح حروف برجسته در تابلو سازی پارسه را به نمایش خواهیم گذاشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *