طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت

طراحی تابلو تبلیغاتی

طراحی تابلو تبلیغاتی باید بر اساس نیاز روز باشد. اگر در طراحی و ساخت نکات مهم و کلیدی رعایت نشود نتیجه مناسبی از آن نخواهید گرفت. انتخاب رنگ مناسب , فونت مناسب , متریال مناسب و …. همگی از معیارهای مهم در طراحی تابلو محسوب می شود که نقش مهمی در جذب مشتری و رونق کسب و کار شما ایفا خواهند کرد. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از انواع تابلوهای چنلیوم، فکسی، لاسوگاسی و… با کارشناسان ما در تابلو پارسه تماس بگیرید.

طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت
طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت

نکات مهم در طراحی

طراحی تابلو تبلیغاتی بسیار مهم است زیرا این تابلوها از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی به شمار می روند که نقش عمده ای در جذب مشتری و تبدیل آن به یک مشتری وفادار دارند. در این مطلب تلاش کرده ایم تا به نکات مهمی بپردازیم که رعایت آن ها در طراحی تابلو تبلیغاتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در نظر گرفتن نوع فعالیت

در طراحی تابلو مغازه باید ابتدا شغل و حوزه فعالیت خود را به خوبی بررسی کنید. شغل شما یک شغل خدماتی است یا فروشگاهی؟ صاحب یک رستوران هستید یا نمایشگاه ؟ هر کدام از حوزه های کاری نیاز به طرح خاصی برای تابلو دارند.

به هیچ عنوان نمی توان از یک طرح ثابت برای انواع کسب و کارها استفاده کرد. زیرا این مساله نه تنها هیچ جذابیتی برای مشتری ندارد بلکه دافعه نیز ایجاد می کند که تاثیر بسیار منفی بر روی کسب و کار شما خواهد گذاشت. طراحی تابلوی تبلیغاتی باید به نحوی انجام شود که بیشترین هماهنگی و تناسب را با حوزه فعالیت شما داشته باشد و مشتری بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

عدم شلوغ کردن تابلو

در طراحی تابلو تبلیغاتی و انواع تابلو مغازه مراقب باشید که آن را بسیار شلوغ نکنید. شلوغ بودن تابلو موجب می شود تا مشتری سردرگم شود و نتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. بهترین طرح برای تبلیغ کسب و کار شما یک طرح ساده , زیبا و عامه پسند است که مشتری بتواند در عرض کوتاه ترین زمان با آن بیشتری ارتباط را برقرار کند.

استفاده از عناصر مرتبط با شغل

استفاده از عناصر مرتبط با شغل بدین معنی است که شما باید بعد از در نظر گرفتن شغل خود اقدام به استفاده از عناصر مرتبط با آن در تابلو کنید. تصور کنید شما دارای یک رستوران و فست فود هستید. اگر به تابلوهای رستورانی توجه کنید می بینید که اغلب آن ها از تصویر یک غذا بر روی تابلو استفاده کرده اند.

مغازه ها و فروشگاه هایی که به فروش لوازم آرایشی مشغول هستند حتما یکی از ابزارهای آن را مانند رژ لب بر روی تابلوی تبلیغاتی درج کرده اند تا مشتری به محض دیدن تابلو به نوع کسب و کار و زمینه فعالیت فروشگاه پی ببرد.

 

طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت
طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت

استفاده از رنگ ها مکمل

در طراحی تابلو تبلیغاتی علاوه بر اینکه باید از رنگ های جذاب استفاده کنید باید رنگ های مکمل را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال رنگ سبز و زرد را رنگ مکمل می نامند زیرا در یک طیف قرار دارند و ترکیب آن ها با یکدیگر رنگی جذاب را خلق می کند.

انتخاب رنگ نیز باید با کسب وکار شما هماهنگی داشته باشد. به طور مثال رنگ هایی مانند رنگ قرمز دارای بیشترین جذابیت است و اگر در به عنوان تابلو سردرب رستوران از آن ها استفاده شود می تواند اشتهای مشتری را باز کند.

استفاده از نورپردازی

اغلب تابلوهای تبلیغاتی برای افزایش جذابیت از نورپردازی استفاده می کنند. نورپردازی در طراحی تابلو تبلیغاتی از طریق حروف و زمینه کار انجام می گیرد. نورپردازی زمینه کار با استفاده از لامپ ال ئی دی و نورپردازی حروف با کمک لامپ های اس ام دی صورت می گیرد. تابلوهایی مانند تابلو استیل که قابلیت عبور نور را ندارند از لامپ های اس ام دی ( لامپ هالوژن ) بهره می برند.

طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت
طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت

شعار مناسب

تبلیغات هنگامی برای مشتری جذاب است که تازگی داشته باشد. پس در طراحی تابلو تبلیغاتی باید به این نکته توجه داشته باشید که شعار و متن مناسب می تواند برای او تازگی به وجود آورد. عدم استفاده از کلمات تکراری و طولانی بودن متن تابلو از مهم ترین نکاتی است که در این مرحله باید رعایت کنید.

زیرا مشتری هیچ وقت متن های طولانی و تکراری را نمی خواند. همچنین اگر یک شعار غافلگیر کننده و عجیب داشته باشید سبب می شود که تا چند لحظه فکر بیننده را درگیر کنید.

استفاده از گرافیست حرفه ای

استفاده از گرافیست های حرفه ای و متخصص باعث تولید و طراحی تابلو تبلیغاتی خواهد شد که برای مشتری بسیار جذاب است. در صورتی که تمام المان های مورد نظر در طراحی تابلو تبلیغاتی را در نظر گرفته باشید اما طرح مناسبی را برای آن اجرا و پیاده سازی نکنید پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد. گرافیست ها ذوق هنری بالایی دارند و این مورد باعث می شود بهترین ایده ها برای تابلو را ارائه دهند.

درج لوگو

حافظه دیداری و بصری افراد بسیار قوی است و اگر شما لوگوی کسب و کار خود را بر روی تابلو حک کنید به میزان زیادی در ماندگاری خود در ذهن مشتری کمک کرده اید. درج لوگو بر روی تابلو تبلیغاتی نه تنها موجب زیبایی و جذاب آن خواهد شد بلکه مشتری نیز با دیدن آن به سراغ شما خواهد آمد.

نکته دیگری که می توانید در بهبود طرح تابلو در نظر بگیرید این است که اگر شما دارای سابقه طولانی در این شغل هستید می توانید سابقه خود را در نیز بر روی تابلو بنویسید.

نصب در محل مناسب

از نظر شما مناسب ترین مکان برای نصب تابلو کجاست؟ آیا شما به عنوان مشتری برایتان جالب است که تابلو در فاصله زیادی از یک فروشگاه نصب شود؟ مسلما پاسخ شما منفی است. زیرا بهترین مکان برای نصب تابلو دقیقا سردر فروشگاه و مکان مورد نظر است. زیرا نصب آن در مکانی دیگر موجب سردرگمی مشتریان خواهد شد.

طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت
طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت

عوامل موثر بر هزینه طراحی تابلو تبلیغاتی و ساخت آن !

پس از اینکه به نکات مهم در طراحی تابلو تبلیغاتی در تابلوسازی پرداختیم نوبت به این می رسد که به یک سوال مهم پاسخ دهیم و آن هم عوامل موثر بر هزینه ساخت تابلو است. پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه دخیل هستند که می توان به نوع حروف برجسته ، ابعاد تابلو ، لبه چنلیوم ، قطر قلم و … اشاره کرد. در ادامه شما را با این عوامل آشنا می کنیم.

نوع حروف برجسته

واقعیت این است که تولید برخی از انواع حروف برجسته چنلیوم نسبت به سایر مدل ها نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد. به طور مثال نمی توانید هزینه و زمان مورد نیاز برای ساخت حروف برجسته چنلیوم ساده را با حروف دیگر مقایسه کنید زیرا ساخت حروف دیگر نیاز به زمان بیشتری دارد و همین مساله ، عاملی برای افزایش دستمزد محسوب می شود.

علاوه بر نوع حروف ، باید به تعداد آن نیز اشاره کرد. برخی از تابلوها نیاز به یک کلمه دارند اما برخی دیگر دارای برندهای چند کلمه ای هستند و برای هر کدام از این کلمه ها باید علاوه بر زمان از متریال بیشتری نیز استفاده کرد. نحوه محاسبه این عامل توسط نرم افزارها و بر اساس قیمت متریال انجام می شود.

قطر قلم

نورپردازی حروف با کمک لامپ های SMD انجام می شود. حداقل میزانی که برای قطر قلم در حروف برجسته چنلیوم در نظر گرفته می شود 5 سانتی متر است. معمولا هزینه طراحی تابلو تبلیغاتی بر اساس قطر 5 تا 12 سانتی متر ثابت است.

اما اگر قطر قلم بیش از 12 سانتی متر شد هزینه ساخت آن نیز افزایش پیدا می کند. قطر قلم باید بر اساس ابعاد تابلو تنظیم شود. اگر تابلو دارای ابعاد بزرگی است نمی توان از قطر قلم کم استفاده کرد. زیرا خوانایی کافی را برای مشتری ندارد و تابلو به خوبی در معرض دید مشتری قرار نخواهد گرفت. پس صرف هزینه بیشتر ، ارزش دیده شدن توسط مشتری را دارد.

طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت
طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت

لبه چلنیوم

لبه چنلیوم تحت متریال مختلف در جهان تولید می شود. هر چه جنس متریال لبه چلنیوم با کیفیت تر باشد بر هزینه ساخت و طراحی تابلو تبلیغاتی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

نوع پلکسی گلاس

تابلوهای چنلیوم از ورق های پلکسی گلاس تولید می شوند. این ورق ها در مدل ها ، طرح ها ، رنگ ها و همچنین کیفیت های مختلف در بازار موجود هستند. ورق های پلکسی گلاس در دو نوع مات و شفاف تولید می شوند که قیمت شفاف بیشتر است. این ورق ها دارای استحکام کافی هستند و ساخت تابلو به وسیله آن ها می تواند عمر طولانی آن را تضمین کند.

تابلو سازی پارسه با در نظر گرفتن تمامی عوامل ذکر شده، تابلو تبلیغاتی شما را طراحی می کند و با استفاده از متریال عالی ارائه دهنده با کیفیت ترین تابلوها به شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *