ساخت تابلو نئون فلکسی در رشت

از زمان‌های گذشته تا امروز تبلیغات بخش مهمی از فروش به شمار می‌آید که از روش‌های مرسوم که بسیاری از فروشگا‌ه‌ها برای نشان دادن نام و همچنین فعالیت خود انجام می‌دهند، استفاده از تابلو نئون است.

عامل تولید کننده نور در تابلو نئونی ، گاز نئون بوده که گازی بی رنگ است و در اثر تخلیه الکتریکی نور قرمز ایجاد می‌کند ولی با ترکیب این گاز با فلوئور رنگ‌های دیگری ایجاد می‌شود.

این نوع تابلوسازی نسبت به انواع دیگر تابلو‌های تبلیغاتی و طراحی تابلو مغازه قیمت مناسب‌تری دارد و در مدل‌های مختلفی قابل طراحی است.

ساخت تابلو نئون فلکسی در رشت
ساخت تابلو نئون فلکسی در رشت

معرفی انواع تابلو نئون

به طور کلی تابلو نئون در دو مدل شیشه‌ای و پلاستیکی موجود است که هریک از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارند:

۱- تابلو نئون شیشه ای

تابلو نئون شیشه ای تابلویی است که با استفاده از گازهای مختلفی در شیشه‌های خام و خالی پر شده و با عبور جریان الکتریکی از خود نور منتشر می‌کند.

این تابلو به صورت حروف مورد نیاز هر مشتری طراحی می‌شود. نکته قابل توجه درباره تابلو نئون شیشه ای آن است که این تابلو در انواع رنگی، پودری و معمولی وجود دارد.

۲- تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک ، تابلویی است که برای ساخت رویه و لبه‌های آن از نوعی پلاستیک شفاف به نام پلکسی استفاده می‌شود که مانند شیشه شفاف بوده اما نسبت به شیشه دوام بیشتری دارد و با انواع دستگاه‌های برش لیزری به آسانی برش داده می‌شوند.

تابلو نئون پلاستیکی از اولین تابلو‌های حروف برجسته در دنیا هستند که به عنوان تابلوی تبلیغاتی در سردر مغازه‌ها درخشش چشم گیری ایجاد می‌کنند.

این تابلو توانایی انتشار نور به صورت یکنواخت و شفا را دارد و جلوه زیبایی ایجاد می‌شود.

تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون با توجه به اینکه از گذشته تا به امروز توسط مشتریان در تبلیغات محیطی مورد استفاده قرار گرفته اند دارای معایبی از جمله شکنندگی نئون ، شوک نئون ، نصب دشوار و مصرف زیاد برق می باشد که همه ی این موارد مهندسان و تولیدکنندگان را وادار کرد تا در عصر تکنولوژی موادی را تولید کنند که مزایا و برتری بیشتری نسبت به نئون داشته باشد.

یکی از محصولات مدرنی که امروزه در حرفه تبلیغات و بیلبورد سازی رواج یافته است را می توان تابلو نئون فلکسی یا فلکس نئون نامید که جایگزینی مناسب برای تابلو نئون در این صنعت است.

تابلو نئون فلکسی که ظاهری نئون مانند دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است، برای تبلیغات به عنوان تابلوی مغازه ، تابلوی دکوراسیون داخلی و سایر موارد تبلیغاتی که در بازار نیز با رنگ های متنوع موجود است ، مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون فلکسی به دوصورت با پایه و با قالب ساخته می شود.

در ساخت تابلو نئون فلکسی با پایه در ابتدا یک زمینه کار از جنس پلکسی،چوب و یا ام دی اف در اندازه و ابعاد مشخص ساخته و بعد از آن با استفاده از دستگاه پلاتر طرح مورد نظر که شامل متن و یا عکس باشد روی کاغذ درج شده است.

در مرحله بعد پایه هایی مخصوص روی طرح (بین دو خط) نصب شده و در آخر نئون فلکس روی پایه ها قرار داده شده و مبادرت به روشنایی تابلو توسط ترانس ۱۲ ولت خواهد شد.

ساخت نئون فلکسی با قالب، جهت نصب نئون فلکسی با استفاده از متریال هایی مانند پی وی سی، ام دی اف، پلکسی گلاس و مواردی مشابه انجام می گیرد به این صورت که طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه سی ان سی و یا برش لیزر مطابق با ضخامت نئون فلکسی روی متریال های نام برده شده برش داده می شود.

در نهایت نئون فلکسی داخل آنها قرار داده شده و همانند روش اول با استفاده از منبع تغذیه به مرحله روشنایی می رسد.

ساخت تابلو نئون فلکسی در رشت
ساخت تابلو نئون فلکسی در رشت

مزیت‌های استفاده از تابلو نئونی

تابلو نئونی از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند زیرا این تابلوها در مقایسه با سایر تابلو‌هایی که در بازار وجود دارد، مزیت‌هایی دارند که عبارتند از:

۱- ظاهر زیبا

تابلو‌های نئون نسبت به سایر تابلوها ظاهری خیره کننده دارند و نور درخشان آن‌ها نگاه هرکس را به خود جذب می‌کند.

۲- قیمت مناسب

نکته بسیار مهم درباره تابلو نئون آن است که از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند و به همین دلیل بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها اقدام به تهیه این نوع تابلو‌ها کرده‌اند.

۳- تنوع

یکی از مزیت‌های تابلوهای نئون آن است که این تابلو در رنگ‌ها و مد‌ل‌های مختلفی قابل پیاده‌سازی و اجرا است و به همین دلیل به خوبی توانسته پاسخگوی نیاز هر سلیقه‌ای باشد.

۴- آسیب نزدن به زمینه کار

از دیگر مزیت‌های تابلوهای نئون آن است که این تابلو‌ها روی زمینه بسیار ظریف کار می‌شوند و به همین دلیل هیچ گونه آسیبی به زمینه وارد نمی‌کنند.

۵- نور یکدست

مزیت عمده تابلوهای نئون آن است که نور آن‌ها یکنواخت و چشم نواز بوده و به همین دلیل نگاه به آن‌ها باعث آزار چشم نمی‌شود.

۶- نصب آسان

یکی از نکات قابل توجه درباره تابلوهای نئون آن است که این تابلوها در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل نصب و اجرا هستند.

۷- طول عمر بالا

تابلوهای بسیاری در بازار موجود هستند که هرچند از ظاهر زیبا و متفاوتی برخوردار هستند ولی در صورت قرارگیری در شرایط آب و هوایی نامناسب پس از مدت زمان کوتاهی کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند و از زیبایی آن‌ها کاسته می‌شود.

تابلوهای نئون ولی در بازه زمانی طولانی قابل استفاده هستند و می‌توان با خیال آسوده از آن‌ها در هر شرایط جوی استفاده کرد.

چه اماکنی به تابلو نئون نیاز دارند؟

هر دسته از کسب و کارهایی که احساس نیاز بیشتری به افزایش درآمد خود داشته باشند باید از تابلوهای نئون استفاده کنند که امکان طراحی و ساخت آن‌ها در ابعاد مختلفی فراهم شده است.

از موارد استفاده این تابلو می توان به تابلو مغازه ، تابلو فروشگاه ، تابلو رستوران و همچنین تمامی دفاتر کار و فروشگاه‌ها نیز با نصب و اجرای این تابلو‌ها در مکان‌های پر رفت و آمد می‌توانند مشتریان و مراجعه کنندگان بیشتری را جذب خود کرده و در نتیجه شاهد افزایش درآمد باشند.

نکته قابل توجه درباره استفاده از تابلوهای نئون آن است که با توجه به درخششی که این تابلوها دارد، با استفاده از آن‌ها حتی در مکان‌های خلوت نیز می‌توان مشتریان زیادی را جذب کسب و کار خود کرد.

به طور کلی باید گفت که با نصب و اجرای تابلوهای نئون چشم همه به کسب و کار شما خیره می‌شود و راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کنند.

ساخت تابلو نئون فلکسی در رشت
ساخت تابلو نئون فلکسی در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *