تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک چیست؟

در این مقاله ما قصد داریم که به بررسی تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک بپردایم. باید گفت که تابلوسازی  یکی از حرفه های تبلیغاتی است. یکی از راه های تبلیغات سالم و همچنین مؤثر، به کار گیری از تابلو های تبلیغاتی شهری است.

با ساخت تابلو های تبلیغاتی فروش محصولات و بازاریابی مشاغل جدید رونق  پیدا خواهد کرد. تابلو سازی در بیشتر کشورها یکی از پر طرفدارترین مشاغل است. در ایران صنعت تابلو سازی قدمت بالایی دارد.

در دنیای امروز این صنعت بسیار پیشرفت کرده است. در صنعت تابلو سازی برای جلب مشتری و کیفیت بالای کار، می بایست از روش های نوین به کار گرفته شود.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک حرف بزنیم بهتر است هرکدام را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. حال می‌خواهیم در مورد تابلو چلنیوم و ویژگی های آن به شما بگوییم.

تابلوهای چلنیوم دارای مزیت هایی و فواید بسیاری است. استفاده از تابلوهای چلنیومی بهترین گزینه برای تبلیغات هست. علاوه بر مزیت های گفته شده تابلوهای چلنیوم دارای ویژگی های زیاد و منحصر به فردی است.

این ویژگی ها تابلوی چلنیوم را نسبت به تابلوهای دیگر خاص تر کرد هست، تابلوهای چلنیوم دارای کیفیت فوق العاده ای زیادی هستند. این تابلو ها در برابر تابش نور خورشید،  سرما و گرما  مقاوم هستند. به دلیل استفاده از نوار اسفنجی گرد در کناره تابلو چلنیوم،  آب  و گرد و غبار  به داخل تابلو و حروف ها رسوب نمی کند.

کناره حروف برجسته دارای روکش نایلونی می باشد که پوشش نایلونی  آن باعث می شود تا مرحله نهایی نصب، حروف براق و بدون خش باقی بماند. پس از نصب به وسیله نصاب پوشش نایلونی جدا خواهد شد.

برای روشنایی داخل حروف برجسته چلنیوم از لامپ های اس ام دی که طول عمر زیادی و هزینه کمتری دارند به کار گرفته می شود. لامپ های اس ام دی خاموش یا دچار افت نور نخواهد شد. این لامپ ها که منبع روشنایی حروف هستند، ضد آب هستند. لامپ های اس ام دی دارای ۵ سال ضمانت کاری می باشند و رنگ و کیفیت شان را از دست نمی دهند.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک چیست؟

همه چیز درباره تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

تابلو چلنیوم

در صنعت تابلوسازی تابلو چلنیوم یکی از مهم ترین تابلو ها محسوب می‌شود. تابلوی چلنیوم ، یکی از تابلوهایی است که در ساخت آن از حروف برجسته استفاده می شد.

این تابلو به علت کاربرد این حروف برجسته زیبایی و جذابیت خاص و زیبایی دارد. قیمت مناسب این تابلو سبب شده است که مورد استقبال خیلی از صاحبان مشاغل و مشتریان قرار بگیرد.

متریال اصلی که  در تابلوی چلنیوم به کار رفته است ، آلومینیومی است که طی مراحلی به شکل ورقه های آلومینیومی آینه ای برش می خورد و برای ساخت حروف برجسته و لبه تابلو به کار گرفته خواهد شد.

از آنجا که این تابلو جذابیت خاصی دارد ، برای انجام کارهای تبلیغاتی مثل تابلوی شرکت و مجموعه های گوناگون، ارگانهای مختلف ، تابلوهای سردر پاساژها و مراکز خرید و … استفاده می شود.

یکی از تاثیر گذارترین راه های تبلیغات محصول استفاده از تابلوی چلنیوم است. ابعاد برجستگی های حروف تابلوی چلنیوم ۹٫۷ و ۱۱ سانتی متر است . این تابلو در انواع گوناگونی از رول چلنیوم و در رنگ ها و طرح های گوناگون تولید می شود و به فروش می رسد.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تابلو نئون پلاستیک

در ادامه اگر بخواهید به تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک بیشتر پی ببرید باید در مورد تابلو نئون پلاستیک مطالبی را بدانید. تابلوی نئون پلاستیک یکی دیگر از تابلوهایی است که در آن از حروف برجسته استفاده می شود.

متریال به کار رفته در این تابلو نوعی پلاستیک است. تابلوی نئون پلاستیک مقدمه ای بود که با توجه داشتن به ساختار آن تابلوی چلنیوم ساخته شد. در ساخت تابلوی نئون پلاستیک لامپ های ال ای دی قرار می گیرند که سبب درخشش تصاویر و همچنین حروف تابلو می شوند.

از آنجا که پلاستیک می تواند نور را به صورت شفاف و یکنواخت انتشار دهد به همین علت، در تابلوی نئون از آن برای جذاب و درخشان کردن تابلو و حروف به کار رفته در آن به کار گرفته شد.

حروف برجسته در تابلوی نئون پلاستیک به صورت واضح و  اشکار قابل مشاهده است و این یکی از مهمترین مزایای تابلوی نئون پلاستیک می باشد. در حقیقت جنس تابلوی نئون پلاستیک، پلگسی گلاس است و با برش حروف برجسته در آن  لامپ های اس ام دی و ال ای دی  درون آن قرار می گیرد، در هر یک از دو مدل مدل تابلوی نئون پلاستیک و تابلوی چلنیوم از حروف برجسته استفاده می شود.

متریال های به کار رفته در تابلوی چلنیوم و نئون پلاستیک شامل اس ام دی پلکسی گلس ، پی وی سی ، است. در حقیقت، هر دو تابلو قابلیت برجستگی و نورپردازی را دارند و از آنها در جهت تبلیغات گسترده مثل تبلیغات محیطی ، تابلوهای مغازه ها، رستوران ها،  فروشگاهها و… استفاده می شود.

چند مورد از تفاوت های تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلوی نئون پلاستیک استفاده از متریال در آنها است. در تابلوی چلنیوم پس از ساخت تابلو قادر به مشاهده نور از لبه های حروف نخواهیم نشد.

و روشنایی حروف تنها از سطح روی حروف و نمای اصلی آن قابل مشاهده می باشد، اما در تابلوهای نئون پلاستیک متریال به کار رفته در آن سبب خواهد شد که روشنایی از کناره های حرف به اسانی قابل مشاهده باشند.

به طور کلی، تابلوی چلنیوم، روشنایی آن از جهت روبرو قابل مشاهده و دید است نه از کناره ها و لبه های آن در صورتی که در تابلوی نئون پلاست علاوه بر اینکه روشنایی و نور از جهت روبرو مشاهده می شود از کناره های آن نیز روشنایی و نور مشاهده و اشکار می شود.

البته ، این امر سبب نمی شود که قیمت های آنها با یکدیگر فرق داشته باشد. قیمت هر دو تابلو تقریبا یکسان و برابر است.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تفاوت تابلو چلینوم و تابلو نئون پلاستیک در قدمت و زمان ساخت

یکی دیگر از “تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک” در قدمت و زمان ساخت آن ها است. تابلوی نئون پلاستیک نسبت به تابلوی چلنیوم ، قدیمی تر هست و ساخت آن به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد. در حقیقت، تابلوی نئون پلاست قدمت بیشتری در مقایسه با تابلوی چلنیوم دارد.

تفاوت تابلو چلینوم و تابلو نئون پلاستیک در دوام و استحکام

دیگر تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک در دوام و استحکام آن ها است. مقاومت و دوام تابلوهای چلنیوم در مقایسه با تابلوهای نئون پلاستیک بهتر است. متریال به کار رفته در تابلوی چلنیوم آلومینیوم و فلز است به همین علت مقاومت آن در برابر اسیب ضربه،  فشار و…. بیشتر است.

تفاوت تابلو چلینوم و تابلو نئون در کیفیت

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک چیست؟

آخرین تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک در کیفیت آن ها خلاصه می‌شود. در حقیقت، کیفیت تابلوی چلنیوم  و تفاوت نئون پلاستیک ، تفاوت بسیاری با یکدیگر ندارند.  در طراحی تابلوی نئون پلاستیک از مواد درجه یک به کار گرفته شده است که سبب  درخشش آن شده است.

نورپردازی لامپ های تابلوی نئون ، لامپ نئون است اما نورپردازی تابلوی چلنیوم ، لامپ های اس ام دی است ، هرکدام از این ها درخشش خاص خود را دارند ، اما درخشش تابلوی نئون پلاستیک جذاب تر و زیباتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *