بررسی تابلو فلکسی

تاریخچه تابلو فلکسی

تابلوهای فلکسی از سال 1375 وارد صنعت ایران شدند و در ان زمان ها نورپردازها ، استفاده های زیادی از این نوع تابلو ها می کردند . تابلو فلکسی  یکی از انواع تابلو مغازه‌های پرفروش است.

انواع تابلوهای فلکسی

تابلو فلکسی فیس

این مدل از دو عدد  فریم تشکیل شده است که در فریم زیرین که مهتابی عامل نور است بر روی ورق گالوانیزه تعبیه می شود و در فریم روی پارچه ان را قرار می دهند .

تابلوی تک فریم

این تابلو  از یک فریم تشکیل شده است که مقاوم و ضخیم است و از لحاظ هزینه هم می توان گفت بسیار مقرون به صرفه است .

توجه داشته باشید که این تابلو ها هزینه ثابتی ندارند و این هزینه بستگی به نوع طراحی است که مشتری ها بر اساس ایده و نظر خود  دارند آن را انتخاب می کنند همچنین می توانیم بگوییم که اندازه تابلو تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد .

بد نیست بدانید کشورهای تولید کننده این تابلوهای فلکسی چین و کره هستند که کره ای ها تخصص بیشتری در این کار دارند.

بررسی تابلو فلکسی

مشخصات تابلو فلکسی

  • برای فلکس های چینی 18 انس و برای فلکس های کره ای 20 انس می باشد .
  • مقاومت تابلو های فلکسی در برابر نور افتاب زیاد است .
  • پر کاربرد و اقتصادی هستند چون علاوه بر اینکه نورانی هستند روی آن ها را می توان چندین بار عوض کرد .

تابلو فلکسی با بنرها شباهت های زیادی دارند اما علاوه بر شباهت ، تفاوت هایی هم دارند :

  1. در بنرهای تبلیغاتی هیچ گونه نوری استفاده نمی شود و جنس بنر به گونه ای است که نور را از خود عبور نمی دهند .
  2. تابلوهای فلکسی رنگ تیره تری دارند و دلیلش هم این هست که درون آن ها از لامپ های مهتابی استفاده می کنند و درشب روشن می شوند اما بنرها اگر چند روز بمانند رنگ و روی خود را از دست می دهند .

روکش های مورد استفاده از تابلوهای فلکسی :

ما این روکش ها را می توانیم به دو نوع داشته باشیم .

  1. سپری کلیپسی
  2. پرچی
بررسی تابلو فلکسی
بررسی تابلو فلکسی

مزایا و معایب تابلو فلکسی چیست ؟

پس از اینکه به بررسی جوانب مختلف تابلو فلکسی پرداختیم نوبت به این می رسد که شما را با موارد مهمی در خصوص مزایا و معایب این تابلو آشنا کنیم. در ادامه نکاتی را در این باره در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم تا با مطالعه آن بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای تابلو فلکسی

مناسب برای پروژه های وسیع

تابلوی فلکسی به دلیل ساختاری که دارد برای پروژه های بزرگ و وسیع مناسب است. اگر پروژه های بزرگ در دست دارید و می خواهید از تعداد زیادی تابلو استفاده کنید و فرصت زیادی در اختیار ندارید تابلوی فلکسی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا در کوتاه ترین زمان ممکن آماده می شود و در اختیار شما قرار می گیرد.

بررسی تابلو فلکسی

قابلیت نورپردازی

تابلوهایی که بدون قابلیت نورپردازی هستند از رده خارج شده اند. زیرا نمی توانستند تبلیغات را به نحو مناسبی برای صاحبین کسب و کار انجام دهند. دنیای تبلیغات دنیای بسیار بی رحمی است. در حال حاضر تمام تابلوهای تبلیغاتی از قابلیت نورپردازی برخوردارند و تابلوی فلکسی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

قابلیت انتخاب حجم نور

شما به عنوان صاحب کسب و کار می توانید میزان و حجم نورپردازی تابلوی فلکسی را انتخاب کنید. اگر تمایل دارید تا نور تابلو در روز کم باشد می توانید آن را سفارش دهید تا ساختار تابلو را به نحوی تولید کنند که این قابلیت در آن وجود داشته باشند. معمولا شب ها به نور بیشتری نیاز است و شما می توانید بر اساس نیاز و تمایل خود میزان نور را شدت بخشید.

قابلیت تعویض سریع روکش

اگر بخواهید روکش تابلو را تغییر دهید و از یک تبلیغ دیگر بر روی آن استفاده کنید می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود برسید. زیرا تابلوی فلکسی به نحوی است که تغییر روکش در آن به سهولت انجام می پذیرد و زمان زیادی از شما نمی گیرد. به شرط اینکه آن را به دست یک تابلو ساز حرفه ای بسپارید.

استفاده از طرح های گرافیکی

تابلوهای فلکسی در دسته تابلوهای حروف برجسته قرار نمی گیرند بلکه شما می توانید از عکس و تصاویر گرافیکی مورد نظر خود بر روی آن استفاده کنید و هر زمان که تمایل داشتید آن را تغییر دهید.

بررسی تابلو فلکسی

قابلیت استفاده از تم های رنگی مخصوص

اگر بخواهید که تابلوی فلکسی را به عنوان یک تابلوی سازمانی در ارگان های مختلف نصب کنید باید رنگ آن را بر اساس رنگ سازمانی انتخاب کنید. تابلو فلکسی این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا رنگ دلخواه خود را بر روی آن تعبیه کنید.

بررسی تابلو فلکسی
بررسی تابلو فلکسی

معایب تابلو فلکسی

مزایای تابلوی فلکسی بسیار بیشتر از معایب آن است. اما به هر حال این تابلو معایبی نیز دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم. به طور مثال یکی از معایبی که در این خصوص وجود دارد عدم مقاومت این تابلو در برابر عوامل محیطی مانند فشار و ضربه است. زیرا ممکن است به سرعت پاره شود و هزینه اضافی بر شما متحمل شود.

مورد دیگری که جزو معایب تابلوی فلکسی محسوب می شود کثیف شدن آن در مجاورت با آلودگی است. در صورتی که سایر تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم این ایراد را ندارد و به عنوان عایق رطوبت و آلودگی شناخته می شود.

و اما سومین موردی که درباره معایب تابلوی فلکسی وجود دارد محدویت در ساخت اشکال مختلف است. شما نمی توانید تابلوی فلکسی را در اشکال هندسی تولید کنید مگر اینکه هزینه بسیار زیادی را بابت آن پرداخت کنید.

 

بررسی تابلو فلکسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *