موکاپ در تابلو سازی چیست و به چه معناست؟

امروزه نقش تکنولوژی در تمامی مشاغل پر رنگ شده است، به صورتی که می توان گفت کمتر کسی را می توان یافت که بدون استفاده از تکنولوژی بتواند کارهای خود را جلو ببرد. اگر در حوزه ی تابلوسازی با سوال موکاپ در تابلو سازی چیست؟ روبه رو شدید باید گفت که برندینگ در تابلوسازی هم از قاعده مارکتینگ مستثنی نیست.

به گونه­ای که امروزه تمامی تابلوسازان کار طراحی تابلو را با نرم افزارهای دقیق کامپیوتری انجام می دهند. این موضوع سبب میشود تا دقت و سرعت در طراحی بالا برود. اما در رابطه با سوال موکاپ در تابلو سازی، ممکن است که برای شما هم این سوال پیش بیاید که موکاپ در تابلو سازی چیست؟ برای رسیدن به جواب این سوال لازم است که ابتدا کمی با صنعت تابلو سازی نیز آشنا شویم.

موکاپ در تابلو سازی چیست؟

موکاپ در تابلو سازی چیست؟ تابلوسازی همانطور که از نام آن معلوم است، صنعتی است که به طراحی و پیاده­ سازی انواع تابلوها می پردازند. در گذشته تابلو­ها برای معرفی استفاده می شدند اما اکنون جنبه تبلیغاتی دارند، و این خود در کسب و کار بسیار موثر است. تابلوها در انواع مختلفی تولید می شوند که می توانید متناسب با حیطه کاری خود، هر کدام را سفارش دهید.

متریال­ هایی که در صنعت تابلوسازی به کار می رود آنقدر متنوع است که بتواند هر سلیقه ه­ای را پوشش دهد. استفاده از متریال هایی مانند سنگ، چوب، پلکی گلاس، کامپوزیت، استیل و غیره و دیگر فلزات سبب ایجاد تنوع بسیاری در صنعت تابلو­سازی شده است.

همچنان که در ابتدا صحبت کردیم تمامی صنعت­ها از کامپیوتر و تکنولوژی روز برای انجام کار خود استفاده می کنند. نرم افزارهای کامپیوتری در صنعت تابلو چلنیوم هم نقش تاثیر­گذاری دارند. استفاده از این نرم افزار­ها علاوه بر اینکه سبب آسانی کار طراحی می شود، سرعت و دقت انجام کار را نیز بالا می برد.

یکی از مهم­ترین نرم افزارهایی که در صنعت تابلوسازی برای طراحی استفاده می شود، فتوشاپ است. از جمله کاربردهای مهمی که فتوشاپ دارد، به کارگیری آن در جواب سوال موکاپ در تابلو سازی چیست؟ است. موکاپ یک فایل لایه باز و از قبل آماده شده در فتوشاپ است.

موکاپ در تابلو سازی چیست و به چه معناست؟
موکاپ در تابلو سازی چیست و به چه معناست؟

گرافیست­ ها و طراحان از آن به عنوان پیش­ نمایش یک طرح استفاده می کنند. عموما برای طراحی کارت ویزیت، بروشور، تابلو تبلیغاتی و تراکت از موکاپ استفاده می شود. طراحان برای به کار­گیری از موکاپ می توانند خروجی کار را به مشتریان نشان دهند که این سبب می شود تمامی ادیت ­ها و یا تغییرات لازم درست پیش از اینکه کار تمام شود، لحاظ گردد.

با استفاده از موکاپ مشتری می تواند طرح را پیش از اینکه به صورت کامل اجرا شود، مشاهده کرده و از طراح بخواهد آن را طبق سلیقه خود تغییر دهد. از این رو یکی از مهم­ترین مزایای استفاده از موکاپ در فتوشاپ رضایت مشتری است. حال که هم در رابطه با تابلوسازی و هم در رابطه با موکاپ اطلاعاتی را کسب کردید، در ادامه به این نکته می پردازیم که نقش موکاپ در تابلو­سازی چیست؟

تابلو نیز مانند دیگر روش ­های تبلیغاتی مانند کارت ویزیت، بروشور ، دفترک  و غیره یکی از راه­های مهم تبلیغاتی است که برای طراحان نیاز به موکاپ دارد. برای طراحی تابلو علاوه بر فتوشاپ از دیگر نرم افزارهای مانند اتوکد و کورل هم استفاده می شود. اینکه از کدام نرم ­افزار برای طراحی استفاده شود، بسته به نظر طراح دارد. چرا که برای تابلوهای مختلف، متفاوت است.

در جواب “موکاپ در تابلو سازی چیست” می توان گفت موکاپ میتواند در زمان طراحی تابلوهایی مانند تابلو فلکسی فیس، تابلو حروف برجسته، و دیگر انواع تابلوهای تبلیغاتی، خروجی هایی را به مشتری نمایش دهد. این کار علاوه بر اینکه سبب بالا رفتن سرعت عمل می شود، سبب می شود هزینه­ های مربوط به دوباره ­کاری نیز حذف شود.

بهتر است در جواب موکاپ در تابلو سازی چیست؟ این را نیز اضافه کنیم که بیشترین استفاده از موکاپ در تابلوی چلنیوم و تابلو استیل است.

تابلو چلنیوم از تابلوهای حروف برجسته است که در میان مشتریان بسیار محبوب است. به این دلیل که تابلو چلنیوم از جمله تابلوهای ساده به شمار نمی رود، اگر بخواهید آن را به مشتری نمایش دهید، استفاده از موکاپ بهترین گزینه است چرا که حالت برجسته و سه بعدی بودن تابلو را به خوبی نشان می دهد و مشتری می تواند به خوبی در همان ابتدا نتیجه کار را ببیند.

حال که دریافتید موکاپ در تابلو سازی چیست باید گفت که علاوه بر تابلو چلنیوم برای پیش نمایش تابلو­های استیل هم از موکاپ استفاده می شود. اگر در طراحی این تابلو از حروف برجسته استفاده شده باشد، می توان حالت سه بعدی آن را با استفاده از فایل موکاپ برای مشتری نمایش داد.

تابلو استیل انواع مختلفی دارد می تواند از نوع استیل پانچ بوده و یا اینکه از استیل و متریال ­ها مانند پلکسی و نئون پلاستیک ترکیب شده باشد. یک تابلو استیل با هر متریال دیگری که ترکیب شده باشد را می توان با استفاده از موکاپ برای مشتری نشان داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *