مزیت استفاده از حروف استیل رینگی

حروف استیل رینگی

تابلو حروف استیل رینگی از خانواده تابلوهای تبلیغاتی هستند که مانند انواع دیگر آن دارای زیبای های منحصر به فردی است. تابلو حروف استیل رینگی نیز در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است و این محبوبیت را می توان به دلیل جذابیت , کیفیت و دوام آن دانست. در این مقاله به معرفی مزایا و نحوه ساخت این تابلوها اشاره می کنیم.

تابلوهای حروف استیل رینگی

مزیت استفاده از تابلو حروف استیل رینگی چیست؟ همان طور که در خاطر دارید سال های گذشته تنوع تابلوهای تبلیغاتی زیاد نبود و نهایت خلاقیتی که در تولید تابلو به می رفت نصب یک بنر بر روی یک اسکلت فلزی بود که دوام کوتاهی داشت. عوامل و شرایط جوی بیشترین تاثیر را در تخریب تابلوهای تبلیغاتی بنری داشتند.

اما با گذشت زمان و بعد از خلق تابلو چلنیوم , استیل , فلزی و … شاهد تنوع در این عرصه بودیم. به نحوی که امروزه گزینه های بی شماری را برای انتخاب تابلو داریم. آنقدر تنوع زیاد است که گاهی نمی توانیم به راحتی دست به انتخاب بزنیم و این تنوع را مدیون هنرمندان تابلوسازی می دانیم که هیچ خلاقیت شان به پایان نمی رسد.

مزیت استفاده از حروف استیل رینگی
مزیت استفاده از حروف استیل رینگی

مزایای تابلو حروف استیل رینگی

تابلو حروف استیل رینگی نیز مانند تمام تابلوهای تبلیغاتی دارای مزایای بی شماری است که موجب شده تا مشتریان به استفاده از آن روی بیاورند.

عدم جذب آلودگی

تابلوهای استیل مقاومت بالایی در برابر آلودگی دارند. مشکلی که در اغلب شهرهای بزرگ وجود دارد آلودگی هواست. بعد از گذشت مدت زمانی شاهد نشست دوده و غبار بر روی تابلوها هستیم که برای تمیز کردن آن باید از دو روش استفاده کنید : روش دستی و راپل. اما تابلوهای استیل نسبت به بقیه متریال ها از جذب آلودگی کمتری برخوردار هستند که موجب می شوند همیشه ظاهری جذاب و براق داشته باشند. اگر هر گونه آلودگی بر سطح آن مشاهده کردید می توانید با یک دستمال نرم و خشک آن را به راحتی تمیز کنید.در ضمن برای اطلاع از قیمت تابلو چلنیوم می توانید با ما تماس بگیرید.

عمر طولانی

واقعیت این است که متریال استیل نسبت به انواع دیگر متریال دارای عمر طولانی تری است. این را می توانید از ظروف استیلی که از سال های قدیم در منزل دارید دریابید. در حال حاضر هیچ آلیاژی را مقاوم تر از استیل برای صنعت تابلوسازی نخواهید یافت. این مساله موجب می شود که هزینه شما در طول زمان نیز کاهش یابد زیرا یک بار هزینه ای را پرداخت می کنید و سال های طولانی از آن استفاده خواهید کرد.

ضد زنگ

شاید تصور کنید که استیل یک نوع فلز است و ممکن است به تدریج دچار زنگ زدگی شود. در صورتی که این تصور صحیح نیست. زیرا فلز استیل در برابر انواع زنگ و خوردگی مقاوم است و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

ضد خط و خش

ضد خش بودن یکی دیگر از مزیت های استفاده از تابلو حروف استیل رینگی است که باعث می شود همیشه جلوه ای براق داشته باشد. عدم وجود این ویژگی در آلیاژ های دیگر موجب می شود که به مرور زمان براقیت خود را از دست بدهند و جلوه ای تیره و کدر به خود بگیرند.

سازگار با هر نوع اقلیم

به دلیل ویژگی هایی که در بالا گفتیم می توانیم بگوییم که تابلو حروف استیل رینگی با تمام اقلیم ها سازگاری دارد. از شهر های شمالی و جنوبی کشور تا شهرهایی مانند یزد که شهری کویری محسوب می شود می تواند از این تابلو استفاده کنند. زیرا عدم جذب رطوبت , عدم رنگ پریدگی به دلیل تابش مستقیم نورخورشید و …. نشان دهنده سازگاری این تابلو با تمام شرایط محیطی و جوی است.

جلوه ای لوکس

تابلوی حروف استیل رینگی را همیشه براق خواهید دید. این براقیت جلوه ای لوکس را به تابلو بخشیده و آن را تبدیل به یک تابلوی جذاب و زیبا کرده است. همان طور که می دانید زیبایی تابلوی تبلیغاتی می تواند باعث جذب مشتری شود. پس اگر به دنبال رونق گرفتن کسب و کار خود هستید از تابلوهای استیل بر سردر مغازه و فروشگاه خود استفاده کنید.

روش ساخت تابلو حروف استیل رینگی

در مطالب پیشین بارها به نحوه تولید و طراحی تابلوهای تبلیغاتی اشاره کردیم. اغلب تابلوها به یک روش تولید می شوند وتفاوت آن ها در استفاده از متریال آن هاست. در این بخش نیز به روند تولید تابلو استیل اشاره می کنیم.

بررسی ابعاد تابلو

برای بررسی ابعاد تابلو ابتدا باید به محل رفت و مکان نصب آن را به دقت بررسی کرد. مناسب ترین ابعاد برای تابلوهای تبلیغاتی تناسبت آن با ابعاد مغازه است. اگر مغازه شما دارای مساحت کمی است نباید از تابلوهای بسیار بزرگ استفاده کنید و بالعکس. زیرا عدم سازگاری سایز تابلو با سردر مغازه از دید مشتری بسیار ناخوشایند است.

مزیت استفاده از حروف استیل رینگی
مزیت استفاده از حروف استیل رینگی

طراحی

بعد از اینکه ابعاد مشخص شد باید به سراغ طراحی تابلو برویم. از نرم افزارهایی مانند اتوکد و کرل در طراحی تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود. نکته مهمی که باید طراحی در نظر داشته باشید این است که حدالامکان از متون طولانی بر روی آن استفاده نکنید. هر چه مختصرتر خودتان را معرفی کنید بهتر و سریع تر در ذهن مشتری می مانید. درج کردن لوگو نیز تاثیر بسیار عمیقی بر ذهن مشتری دارد زیرا حافظه بصری افراد قوی است.

برش متریال

بعد از اینکه طراحی تابلو به اتمام رسید باید آن را بر روی متریال مورد نظ برش داد. در سال های دور برش به صورت دستی انجام می شد که معایبی از جمله کاهش دقت و سرعت را در پی داشت. اما امروزه با ورود دستگاه های برش لیزری این مشکلات حل شده و به راحتی می توان هر طرحی را با دقت بالا و سرعت بی نظیر برش داد.

برش رینگی

در این مرحله استیل را به صورت رینگ برش می دهند. حساسیت این مرحله به حدی بالاست که به هیچ عنوان افراد غیر ماهر و تازه وارد قادر به انجام آن نیستند. اغلب استادکاران می توانند از این مرحله به راحتی عبور کنند.

زیرسازی تابلو

برای زمینه کار می توانید از کامپوزیت یا چوب ترموود استفاده کنید. همچنین ورق های پی وی سی نیز مقاومت بالایی دارند و می توانند به عنوان زمینه کار در تولید تابلو حروف استیل رنگی به کار برده شوند.

نورپردازی تابلو

نورپردازی تابلو موجب افزایش جذابیت آن می شود. بعد از اینکه حروف استیل را بر روی زمینه کار نصب کردید باید از لامپ های اس ام دی برای نورپردازی حروف استفاده کنید. زیرا استیل قابلیت عبور نور را از خود ندارد و باید بلوک های اس ام دی در زیر حروف نصب شوند.

نصب تابلو

بعد از اتمام و آماده سازی تابلو نصاب باید به محل مورد نظر برود و تابلو را بر اساس اصول صحیح نصب کند.

اهمیت استفاده از لیزر در برش استیل

پس از اینکه به جوانب مختلف حروف استیل رینگی پرداختیم نوبت به این می رسد که به استفاده از لیزر در برش استیل اشاره کنیم. همان طور که می دانید در سال های اخیر دستگاه های متعددی وارد صنعت تابلوسازی شده است که یکی از آن ها دستگاه لیزر برای برش انواع ورق است. برش لیزری یک تکنولوژی است که به وسیله اشعه کار می کند که قابلیت های زیادی از جمله برش های دقیق و بدون خطا ، سوزاندن و حتی ذوب کردن را دارد. این دستگاه نه تنها برای استیل بلکه برای سایر ورق ها از جمله آلومینیوم نیز کاربرد دارد.

استیل ضد آب !

اگر می خواهید استیل بکار رفته در تابلو را توسط لیزر برش دهید باید نوع آن از استیل ضد آب باشد. زیرا لیزر دارای قدرت زیادی است و می تواند استیل های معمولی را ذوب کند. استیل ضد آب قابلیت های مختلفی از جمله جذب بالای نور مادون قرمز را دارد و استفاده از لیزر برای برش آن ، بسیار سریع ، دقیق و کاملا صاف اتفاق می افتد. علاوه بر برش ، شاهد کاربردهای دیگری از جمله حک کردن و علامت گذاری از لیزر هستیم. لیزر امکان برش ورق های استیل در ضخامت های مختلف را دارد و می توان در ضخامت های بالا نیز از آن استفاده کرد. برای برش ورق های ضخیم باید از لیزر CO2 استفاده کرد.

مزیت استفاده از حروف استیل رینگی
مزیت استفاده از حروف استیل رینگی

مزایای استفاده از لیزر در تابلو سازی

تابلوسازی آنیک که در زمینه ساخت انواع تابلو مغازه فعالیت دارد،  اشاره کرده بود که که حروف رینگی استیل توسط لیزر برش داده می شوند. این تکنولوژی مزایای زیادی به دنبال دارد و باعث شده در صنعت تابلو سازی از جایگاه قابل قبولی برخوردار شود. در ادامه به مزایا و بررسی این قابلیت خواهیم پرداخت.

دقت بالا

انجام کارهایی مانند برش به طور دستی، سبب ایجاد خطاهای زیادی خواهد شد. تصور کنید که قصد دارید یک سطح چوبی را توسط اره های معمولی و با دست ببرید. قطعا کیفیت کار از زمانی که از اره های برقی استفاده می کنید کمتر خواهد بود. در تابلوسازی نیز این قاعده وجود دارد. ورق های استیل ، پلکسی گلاس و … باید با لیزر برش داده شوند تا نتیجه کار بسیار زیبا شود. لیزر به صورت نقطه ای بر روی ورق تمرکز می کند و از پخش شدن حرارت به سایر قسمت ها جلوگیری می شود.

ایجاد نقطه و سوراخ

حتما تا به حال حروف استیل رینگی را بر سردرب مغازه ها و فروشگاه ها دیده اید. بسیاری از این تابلو ها از جزئیات و طرح های متعددی بر روی حروف استفاده می کنند و باعث افزایش زیبایی آن ها می شوند. لیزر این قابلیت را دارد که طرح ها ، نقطه ها ، سوراخ ها و حتی لوگو و برندهایی را بر روی تابلو حک کند. در مطالب گذشته به اهمیت استفاده از لوگو و تاثیر آن بر ذهن مخاطب سخن گفتیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *