آشنایی با نوین ترین سبک های تابلوسازی

صنعت تابلوسازی هم مانند دیگر صنایع روز به روز پیشرفت کرده است تا امروز که ما شاهد نوین ترین سبک های تابلوسازی در این صنعت بودیم. شاید آشنایی با نوین ترین سبک های تابلوسازی برای شما جذاب باشد از این رو تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با نوین ترین سبک های تابلوسازی

سبک های تابلوسازی

سبک های تابلوسازی در قدیم به اندازه ای که امروزه به آن اهمیت می دهند، مهم نبوده است. در گذشته مقصد از نصب تابلو فقط هویت بخشیدن به یک کسب و کار بوده، اما اکنون استفاده از تابلو، خیلی جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است. به همین دلیل پیشگامان در این عرصه همواره سعی دارند از محصولات تازه خود در این زمینه، رونمایی کنند.

تابلوهای که در قدیم استفاده می شدند، ابتدا به شکل امروز نبود. به این صورت که تنها از یک پارچه برای نوشتن نام مغازه و نوع فعالیتی که دارند، استفاده می شد اما امروزه آنقدر تنوع مدل و رنگ در صنعت تابلوسازی افزایش پیدا کرده است که می تواند احتیاج تمام مشتریان را با تمام سلیقه ها پوشش می دهد.

آشنایی با نوین ترین سبک های تابلوسازی

چرا به تابلوهای تبلیغاتی احتیاج داریم

می توان گفت که یک تابلو تبلیغاتی بعلاوه از این که به نوعی شناسنامه و هویت یک فروشگاه محسوب می شود. می تواند به آسانی و در کمترین زمان لوگوی کسب و کار را به مخاطبان معرفی نماید. علاوه بر این اگر فردی از خدمات شما استفاده کند و از خدمات شما راضی باشد، احتمال اینکه بخواهد شما را به دیگران معرفی کند در اکثر مواقع به تابلوی نصب شده بر سر درب فروشگاه شما اشاره خواهد کرد.

بعلاوه بر موارد یاد شده، وجود تابلو نوعی اعتبار برای یک فروشگاه یا دفتر کار، به حساب می آید. حال هرچقدر تابلوی نصب شده زیباتر و جذب کننده تر باشد، در جذب نگاه مشتری، موفق تر عمل می کند.

از جمله مواردی دیگری که می تواند شما را برای داشتن یک تابلو تبلیغاتی مجاب کند این است که می توانید با صرف یک بار هزینه تا مدت های طولانی از جنبه تبلیغاتی تابلوها، استفاده کنید. حتی می توانید بعد از مدتی تابلو را تغییر داده یا در صورت نقل مکان آن را به محل تازه منتقل نمایید.

یک تابلوی تبلیغاتی اگر از نوین ترین سبک های تابلوسازی و همچنین متریال مرغوبی تهیه شده باشد، به راحتی دچار خرابی نمی شوند و همین موضوع سبب می شود بتوانید با خیال راحت تا سال ها از یک تابلو برای جذب مشتری و فروش بالای کالا و خدمات خود استفاده نمایید.

آشنایی با نوین ترین سبک های تابلوسازی

نوین ترین سبک های تابلوسازی

همچنان که گفتیم صنعت تابلوسازی خیلی نوین تر و بروزتر شده است. به طوری که تابلوهایی که اخیرا ساخته می شود خیلی مدرن تر و دارای نورپردازی های خاصی است.

برخی از این سبک ها از یک سال نیز کمتر است که وارد کشور شده است و بدیهی است که هر تابلوسازی قادر به طراحی و تولید آن نباشند اما تابلوسازهایی که دارای سابقه کار بالا می باشند، در اکثر موارد می توانند نوین ترین سبک های تابلوسازی را نیز اجرا نمایند.

انواع نوین ترین سبک های تابلوسازی:

تابلوهای سوئدی و لبه هندی

این گونه تابلوها از لحاظ طراحی و ساخت خیلی شبیه به تابلو چلنیوم است با این تفاوت که برخلاف تابلوهای چلنیوم، لبه ها نسبت به سطح حروف برآمده نبوده و کاملا هم سطح و فلت می باشند. برای اینکه بتوان این لبه ها را کاملا هم سطح حروف در آورد، باید از چلنیوم متفاوتی به کار رود که کیفیت آن نسبت به چلنیوم معمولی بالاتر است.

آشنایی با نوین ترین سبک های تابلوسازی

تابلو لاس وگاسی

می توان گفت که این تابلو نیز از جمله نوین ترین سبک های تابلوسازی محسوب می شود. به این نوع تابلوها حروف برجسته لامپی نیز گفته می شود. این تابلووو برای اولین بار در شهر لاس وگاس آمریکا مشاهده شد و از همین رو این نام بر این تابلو گذاشته شد.

این تابلو نوعی از تابلو شهری محسوب می شود که به خاطر جذابیتی که در نورپردازی دارا است، محبوبیت زیادی در بین متقاضیان دارد  و همچنین در میان افرادی که به یک تابلوی خاص و بی نظیر از لحاظ نورپردازی نیاز دارند.

در این سبک از تابلوسازی دایره هایی با ضخامت 4، 6 یا 8 سانتی متری توسط دستگاه های اتوماتیک لیزری، روی پلکسی برش داده می شود و بعد از آن لامپ ها از پشت درون این دایره ها، جای می گیرد. متریالی که برای ساخت تابلوهای لاس وگاسی استفاده می شود متفاوت بوده و می تواند با پلاستیک، فلز و استیل ساخته شود.

تابلوهای لاس وگاسی عموما مورد علاقه جوانان است. از این رو توصیه می شود اگر کسب و کاری دارید که ارتباط مستقیمی با جوانان دارد، تابلوی لاس وگاسی می تواند انتخاب درستی برای معرفی شما باشد.

البته قابل به ذکر است که یک نکته منفی در ساخت این تابلوها وجود دارد این است که این تابلوها به دلیل داشتن تعداد لامپ های زیاد، از لحاظ مصرف انرژی بالا بوده و به همین دلیل باید هزینه بیشتری برای روشنایی آن، بپردازید.

تابلو کریستالی

از جمله نوین ترین “سبک های تابلوسازی”، تابلو کریستالی از سنگ های آکرولیک یا سنگ های یخی که به صورت کریستالی و براق هستند، به کار می رود.

برای ساخت لبه حروف در تابلوهای کریستالی از چلنیوم استفاده می شود در این روش یک صفحه شفاف و روشن بر روی حروف زده می شود و به جای اینکه سطح پلاستیک رنگی باشد، از همان قطعات کریستالی یا سنگ های یخی، استفاده می شود. به این روش که سنگ ها بر روی پلکسی سطح چلنیوم چسبانیده می شود.

خصوصیت این سبک از تابلوسازی درخشش خیلی زیاد است. این درخشش فوق العاده سبب جلب توجه افراد شده و حتی برای چند ثانیه هم که شده نگاه ها را به طرف خود مجذوب می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *