تابلو سازی پارسه

تابلو سازی در رشت از مشاغل مهم است که نیاز به تجربه زیادی دارد. شهر رشت مرکز استان گیلان است و یکی از مهم ترین شهرهای شمالی کشور می باشد. در خطه شمالی ایران به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد محصولات مهمی همچون چای، برنج و مرکبات کشت می شود و همین طور دام داری رونق خوبی دارد به همین دلیل شهرهای شمالی از جمله رشت، نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایران دارند.

 

رشد اقتصادی با رونق تابلو سازی رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل چند سالی است که توجه به تابلوسازی و تابلو تبلیغاتی در رشت بیشتر از قبل شده است. در گذشته اهمیت چندانی به تابلو مغازه یا تابلو فروشگاه ها نمی شد اما این روزها شاهد تابلوهای بسیار زیبایی در سطح شهر رشت هستیم.

 

تابلوسازی در استان گیلان چگونه است؟

همان طور که گفته شد استان گیلان از استان های مهم کشور است و تأثیری که بر اقتصاد کشور دارد، کاملاً مشهود است. تقریباً در تمام روستاها و شهرهای آن کارگاه ها و کارخانه های مختلفی برقرار هستند که تمامی آنها نیاز به یک تابلو مناسب دارند.

در استان گیلان یکی از مهم ترین مراکز خرید، بازارهای ساحلی هستند. در این بازارها نیاز به تابلو کمتر از مابقی مکان ها است. با این وجود سوپرمارکت ها و فروشگاه های زیادی وجود دارند که حضور آنها در شهر ضروری است و هر کدام با تابلویی که بر سردر آن نصب می شود، شناخته می شوند.

تابلو سازی در استان گیلان در بخش تابلو مشاور املاک رونق خوبی دارد. به طور کلی تعداد مغازه های املاک در تمام استان گیلان بیشتر از سایر استان‌ها است. گاهی در کنار یک جاده چندین مغازه املاک دیده می شود که هر کدام این مغازه ها برای جذب مشتری نیاز به یک تابلو جذاب و مناسب دارند.

تابلو چنلیوم در رشت، انتخابی همیشگی

یکی از بهترین تابلوهایی که می توان از آن در شهر رشت استفاده کرد، تابلو چنلیوم است. تابلو سازی چنلیوم در رشت به روش های مختلفی طراحی و اجرا می شود. اگرچه این تابلو قدمت زیادی ندارد اما در همین مدت کوتاه هم توانسته جایگاه خوبی را در تابلوسازی رشت کسب کند.

ساخت تابلو چنلیوم در رشت نیازمند مهارت کافی در این حوزه می باشد. تابلو چنلیوم در مقابل نور آفتاب مقاومت خوبی دارد پس در روزهای آفتابی این شهر انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین تابلو چنلیوم به گونه‌ای ساخته می شود که آب به درون تابلو نفوذ نمی کند و از سوختن لامپ هایی که داخل تابلو تعبیه شده است جلوگیری می کند، پس تابلو چنلیوم در رشت همیشه بارانی، می تواند یک انتخاب همیشگی باشد.

قیمت تابلو چنلیوم در رشت مناسب است و می توان این تابلو را در ابعاد بزرگ طراحی کرد و بر سردر مغازه ها و فروشگاه ها نصب کرد.

 

تابلو تبلیغاتی در رشت به چند دسته تقسیم می شود؟

دسته ای از تابلوهای تبلیغاتی در رشت، مربوط به تابلو مغازه ها و فروشگاه ها هستند. این تابلوها در قدیم وجود داشته اند و اکنون شکل جدیدتری به خودگرفته اند. هدف از نصب این تابلوها بر سردر مغازه، هویت بخشی و جذب مشتری است.

دسته دیگر تابلو تبلیغاتی شهر رشت، تابلوهایی هستند که در سطح شهر نصب می شوند و هدف از طراحی، ساخت و نصب این تابلوها،و معرفی یک کسب و کار یا یک محصول و یا یک کالای جدید است. عمدتاً این تابلوها در مراکز مهم شهر و در ابعاد بزرگ نصب می شوند تا به خوبی برای همه مردم قابل رؤیت باشند.

البته ناگفته نماند که به دلیل شرایط آب و هوایی استان گیلان و شهر رشت و همین طور بارندگی زیاد در طول سال از هر جنس تابلو نمی توان برای تابلوهای تبلیغاتی استفاده کرد و در ساخت این تابلوها باید به این نکته مهم هم توجه کرد.

بررسی طراحی تابلو تبلیغاتی در رشت و استان گیلان

شهر رشت از شهرهای قدیمی ایران است و قدمت زیادی دارد. در این شهر بازارهای قدیمی وجود دارند که طراحی و ساخت تابلو آنها به سالیان دور برمی گردد و هنوز هم در این شهر به خوبی دیده می شوند. اما برخی از مغازه داران دست به تغییر تابلو خود زدند و تابلوهای قدیمی را با تابلوهایی با طراحی های مدرن تعویض کرده‌اند.

یک دسته از تابلوهای تبلیغاتی هم محصولات و یا مشاغلی که در کل ایران به نمایش درآمده اند را به تصویر می کشند، که طراحی این تابلوها هم برگرفته از طرح تابلو شهرهایی، همچون شهر تهران است. اما علاوه بر این تابلوهایی که گفته شد، دسته ای دیگر از تابلوها معمولاً فرهنگ و محصولات شهر رشت را معرفی می کنند که طراحی تابلو آن بر اساس فرهنگ این شهر صورت می گیرد.

تأثیر گردشگران بر طراحی و ساخت تابلو

همان طور که می دانید شهرهای شمالی ایران به خصوص شهر رشت یکی از قطب های مهم گردشگری کشور است. معمولاً با هر تعطیلی که در تقویم پیش می آید شهرهای شمالی مملو از مسافرانی می شود که برای گردش و تفریح این شهر را انتخاب می کنند. البته آب و هوای مطبوع و وجود دریا و جنگل در این خطه از کشور هم در جذب مسافر نقش بسیار مهمی دارد.

هرشهری که مسافر زیادی دارد، طبیعتاً صنعت تابلو سازی را هم دچار تغییر و تحول می کند. مسافرانی که به شهر رشت می آیند حتماً از مغازه های مختلف شهر خرید خواهند کرد. خرید مواد غذایی توسط مسافران در الویت اول است و در کنار آن خرید سایر لوازم و صنایع دستی هم در الویت های بعدی قرار می گیرند. پس مسافران همواره از مغازه های زیادی خرید خواهند کرد.

در چنین بازاری، جذب مشتری موضوع داغی است که هرکس سعی دارد تا در آن موفق شود. تابلو مغازه نقش بسیار مهمی در جذب مسافران دارد. درواقع می توان این طور گفت که تابلو، بهترین وسیله برای جذب مسافران و افزایش فروش است.

در رشت، تابلویی اعجاب انگیز

لایت باکس در رشت یک تابلو شگفت انگیز است. چند سالی است که از این تابلو بر سردر مغازه های شهر دیده می شود. ساخت لایت باکس در رشت نیازمند تخصص در این حوزه است، چرا که با توجه به بارندگی های شدید چاپ لایت باکس در رشت، باید به گونه ای انجام شود که تابلو در طول زمان آسیب نبیند.

از لایت باکس در رشت برای تابلو مغازه ها و فروشگاه ها استفاده زیادی می شود و این تابلو برای جذب مسافران و تشویق آنها به خرید از مغازه تأثیر خوبی دارد. لایت باکس در استان گیلان محبوبیت زیادی دارد و خیلی از مغازه دارن برای آنکه در شب هم تابلو آنها نما خوبی داشته باشد، از لایت باکس استفاده می کنند.

تابلو سازی پارسه

بررسی عملکرد تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته در استان گیلان کاربرد فراوانی دارد. از این تابلو هم برای مغازه ها و هم برای شرکت ها و اداره ها استفاده می شود. ساخت تابلو حروف برجسته در رشت باید با کیفیت بالایی انجام شود تا آسیب نبیند. در داخل پاساژها بیشتر از تابلو حروف برجسته برای تابلو مغازه استفاده شده است.

اهمیت تابلو کامپوزیت در شهر رشت

کامپوزیت یک مصالح ساختمانی مناسب برای هوای مرطوب است، چرا که در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است. بنابراین یکی از مهم ترین تابلوهایی که در شهر رشت استفاده می شود، تابلو کامپوزیت است. رطوبت و بارندگی زیاد باعث شده تا تابلوسازی در رشت با چالش های فراوانی روبرو شود.

تابلو کامپوزیت به کمک تابلوسازان آمده و این مشکل را در شهر رشت حل کرده است. با نصب تابلو کامپوزیت بر سردر هر مغازه و فروشگاهی از آسیب پذیری تابلو جلوگیری خواهد شد و در آب و هوای استان گیلان تابلو شما مانند روز اول سالم و زیبا خواهد ماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *