تابلو سازی رشت

خصوصیات یک تابلو خوب

همانگونه که گفته شد یک تابلوی خوب برای مغازه میتواند معرف کسب و کار شما باشد که اگر به درستی انتخاب شود حتی میتواند سبب رونق کسب و کار نیز شود که به نوعی میتوان گفت که یک نوع سرمایه گذاری است.

بسیاری از افراد در حوزه ی کسب و کار بر این باورند که هزینه برای یک تابلو برای مغازه یک هزینه اضافی است اما باید بدانید که هر هزینه ای که برای بهتر کردن کیفیت و جذابیت ظاهریه محل کسب خود هزینه میکنید هرگزنباید به عنوان هزینه اضافی تلقی شود بلکه این هزینه به نوعی یک سرمایه گذاری است یک تابلو خوب میتواند بازتابی از هویت و نوع کسب و کار شما باشد پس در انتخاب تابلو سازی خبره باید دقت نظر داشته باشید تا بتوانید بازخورد مد نظر را داشته باشید.

تابلو سازی رشت
تابلو سازی رشت

از مهمترین خصوصیات تابلو برای فروشگاه یا مغازه میتوان به جذابیت ظاهری، توانایی به خاطر سپردن برای مشتری و ماندگار بودن آن برای مخاطب است اما از مهترین خصوصیاتی که برای داشتن یک تابلو خوب برای مغازه باید در نظر داشته باشیم میتوان به موارد زیر شاره کرد:

  • اندازه تابلو
  • بالا بودن میزان جذابیت و گیرایی برای مخاطب
  • میزان خلاقیت طراحی تابلو که به خاطر ماندن آن در ذهن مشتری کمک زیادی می کند
  • بتواند در نگاه اول تاثیر گذاری مثبت را در ذهن مخاطب ایجاد کند

به عنوان مثال اگر در محیط جغرافیایی کسب و کار شما ساختمان های قدیمی و کلاسیک وجود دارد برای همنوایی کلی با محیط بهتر است از المان های کلاسیک استفاده گردد و یا اگر در یک محیط مدرن تر کسب و کار دارید تابلو خوب میتواند تابلویی باشد که از المانهای مدرن تر استفاده شود.

  • استفاده از ترکیب رنگ مناسب در تابلو

یک تابلوی خوب باید از نظر بصری و ترکیب رنگ باید به گونه ای باشد که اثر مثبتی بر نگرش مشتریان و رهگذران داشته باشد.

  • جذابیت بصری و رسایی تابلو در عین سادگی

در انتخاب و طراحی یک تابلو خوب باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که تابلویی که جزئیات بیشتری را دارد حتما بازخورد مناسب تری را ندارد بلکه در برخی از موارد هر چه تابلو ساده تر باشد میتواند گیرایی بیشتری را برای مخاطب داشته باشد

  • تلاش برای بالا بردن ارزش برند
  • ویژگی های یک تابلوی مغازه خوب

هدف اصلی استفاده و نصب یک تابلو خوب در محیط کسب و کار شما تبدیل کردن یک رهگذر به مشتری یا یک خریدار است پس میتوان گفت مسئولیت پذیری شما برای انتخاب یک تابلو خوب ، میتواند به سادگی در جذب مشتری به شما کمک کند، که با بررسی ویژگی های یک تابلوی مغازه خوب میتوان با بهترین انتخاب در جهت رونق کسب و کار گام برداشت.

دسته بندی انواع تابلو برای کسب و کار

تابلو ال ای دی

این نوع تابلو که به تابلو روان نیز معروف هستند، همان تابلو های چشمک زنی هستند که معمولا کاربرد آنها در شب بالاتر است که نمونه ی آن را میتوان در رستوران های لب جاده ای یا مسافر خانه های میان جاده یا در بعضی از بازارچه ها مشاهده نمود.

ساختار این تابلو ها از چراغ های ال ای دی استفاده شده که توانایی این را دارد که تصویر یا نوشته را به ترتیب دلخواهتان به نمایش در اورد.

تابلو چلنیوم در تابلو سازی رشت

در چند سال اخیر یکی از تابلوهایی که با استقبال مردم روبرو شده تابلو چلنیوم است ه توانسته به سرعت جایگاه خوبی را بدست بیاورد.

این نوع تابلو، تابلو هایی هستند که به صورت برجسته در بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار گرفته  است.

در ساخت این نوع تابلو از ورق های پلکسی و گالوانیزه زد زنگ مورد استفاده قرار میگیرد که در داخل آن نور بکار گرفته شده است که در شب جلوه ی زیباتری نسبت به بسیاری از تابلوها دارد.

تابلو نئونی در تابلو سازی رشت

این نوع تابلو را میتوان جزء زیباترین و گرانترین انواع تابلو ها هستند که بیشتر در کافه ها و فست فود ها مورد استفاده قرار میگیرد.

در ساخت این تابلو ها از از لوله های باریک نوری که تا حدی هزینه ی بالایی را دارند که خاصیت انعطاف پذیری را دارند که یه سبب آن میتوان این نوع تابلو را به شکل دلخواه میتوان ساخت.

تابلو لایت باکس یا جعبه ای در تابلو سازی رشت

این نوع تابلو بیشتر در ساختمان پزشکان و تبلیغات دیواری و یا تابلو های عکس دار کاربرد دارد.

در ساخت این نوع تابلو ها از طلق های با کیفیتی استفاده میگردد که در دو نوع ساده و خورده دسته بندی میشود که تفاوت مدل چاپ خورده تصویر را روی باکس نوری پیاده سازی میکنند در حالی که در مدل ساده ابتدا استیکرها های مورد نظر روی آن چسبانده میشود و در نهایت روی لایت باکس اجرا میشود.

تابلو ترمووود یا ترموچوب در تابلو سازی رشت

این نوع تابلو به صورت یک سازه طبیعی جلوه میکند و بیشتر برای مغازه هاییی کاربرد دارد که تم فانتزی دارند که بیشتر در رستوران ها و کافه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

برای ساخت این نوع تابلو  چوب ترمو مورد استفاده قرار میگیرد که معمولا از این نوع تابلو به عنوان زمینه مورد استفاده قرار میگیرد و روی آنها از چلنیوم و یا نئون استفاده میگردد.

تابلو استیل در تابلو سازی رشت

این نوع از تابلو ها از بادوام ترین تابلو ها در صنعت تابلو سازی به شمار میرودکه در گذشته از مواد مختلفی مانند پلکسی گلاس مورد استفاده قرار میگرفت که البته هیچ کس نمیتوان درخخشش و زیبایی آن را زیر سوال ببرد.اما چالش اصلی در این نوع تابلو درخشش و چگونگی نورپردازی است که روش های نوین در ساخت این تابلو تا حد زیادی توانسته است این چالش را برطرف کند.

تابلو چلنیوم چطور ساخته میشودتابلو فلکسی در تابلو سازی رشت

این نوع تابلو یکی از کم هزینه ترین نوع تابلو به شمار میرود که شامل نور پردازی است که در ساخت تابلو های انعطاف پذیر فلکسی ، از حروف برجسته نیز استفاده میگردد.

flex در واقع نوعی ماده است از پنل های انعطاف پذیر مورد استفاده قرار میگیرد که از آن در سر درب فروشگاه ها یا تبلیغات محیطی استفاده میشودکه پوشش های کوتین و رنگی سبب آن میشود که در مقابل آفتاب و هوا مقاوم گردد.

پرکاربرد ترین تابلو های مورد استفاده در تابلو سازی رشت

ویژگی های یک تابلوی مغازه خوب از اصلی ترین دغدغه های مردم به شمار میرود که در چند سال اخیر تابلو چلنیوم و فلکسی از بهترین و پرکاربرد ترین تابلو ها در میان سایر تابلو ها به شمار میرود که نشان از زیبایی و کارامد بودن آن است.

یکی از قابلیت های دیگر تابلو چلنیوم دوام و ماندگاری حرف برجسته این نوع تابلو است که سبب آن شده که جایگاه خوبی را نسبت به سایر تابلو ها به دست آورد.

 

نکات مهم در طراحی تابلو

  • ثبت نام شرکت بابرند

اصلی ترین و مهمترین عنصری که در طراحی باید مد نظر قرار بگیرد نام آن کسب و کار است.

  • ثبت اطلاعات تماس

مسئله دیگری که در طراحی اهمیت بالایی دارد ثبت شماره تماس که به عنوان یک پل ارتباطی محسوب میشود که باید اندازه فونت آن کمی بزرگتر باشد تا بیشتر جلب توجه نماید.

  • ثبت لوگو

برای بازدهی ببیشتر لوگوی شرکت میتواند راحت تر در ذهن مخاطب جای بگیرد و مزیت دیگر اینکه بر جذابیت بصری تابلو افزوده میشود.

  • شعار تبلیغاتی

یک جمله ی طلایی میتواند نوع خدماتی که به مشتریان ارائه میکنید و یا وجه تمایز شما با سلیر رقیبانتان درذهن مخاطب درج شود

خواهشمندیم نقطه نظرات و تجربیات خود را در خصوص ویژگی های یک تابلوی مغازه خوب با ما در میان بگذارید.

تابلو سازی رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *