تابلو تبلیغاتی فلکسی در رشت

تابلو فلکسی نوعی تابلوی تبلیغاتی چاپی است که نسبت به بنر مقاومتر است به همین دلیل بیشتر سفارش داده می شود . تابلو فلکسی نسبت به سایر تابلوها همچون تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته سریعتر آماده می شود و ارزان است و به دلیل قیمت پایینی که دارد بسیاری از صاحبین مشاغل که نمی خواهند هزینه ی بالایی جهت سفارش تابلوی تبلیغاتی صرف کنند این گزینه را انتخاب می نمایند .

تابلو تبلیغاتی فلکسی در رشت
تابلو تبلیغاتی فلکسی در رشت

تابلو فلکسی چیست ؟

تابلو فلکسی یکی از تابلوهای تبلیغاتی زیبا و مقرون به صرفه از نوع تابلو چاپی است که شامل نورپردازی نیز می باشد . از تابلو فلکسی به عنوان تابلو سر درب مغازه ، تابلو شرکتی ، تابلو فروشگاهی و تبلیغات محیطی مثل بیلبورد ، استفاده می کنند . این تابلوها دارای صفحه هایی انعطاف پذیر هستند و خاصیت روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ آنها باعث شده است در برابر اشعه خورشید و شرایط آب و هوایی مقاومت و دوام بالایی داشته باشند .

تابلوهای فلکسی به صورت مکعبی ، ریلی ، سپری و اسکلت فلزی در بازار موجود می باشند . ساخت تابلوهای فلکسی با پوشش فلکس می باشد . برای روشنایی آن از لامپ های فلوروسنت یا همان مهتابی و جدیداً ال ای دی ، استفاده می شود .

تابلو فلکسی برجسته 

تابلو فلکسی برجسته کمی با تابلو فلکسی معمولی متفاوت است . نحوه نورپردازی تابلو فلکسی حروف برجسته نیز با استفاده از فریم و به صورت نور از پشت حروف قابل اجراست . تفاوتی که موجب تمایز این دو مدل از یکدیگر است نوع فریم یا قاب می باشد .

جهت ساخت تابلو فلکسی برجسته ، ابتدا طرح تابلو فلکسی توسط نرم افزار ترسیم می شود . پس از آماده سازی طرح حروف برجسته فلکسی ، هر کاراکتر از حروف با استفاده از فریم های فلزی ساخته می شود .

زیرسازی تابلو فلکسی حروف برجسته مثل تابلو فلکسی معمولی است . یعنی لامپ های ال ای دی در داخل فریم جای می گیرند ، سپس فلکسی روی قالب می نشیند . پس از آن هر حرف ساخته شده فلزی به بر روی فلکس به شکل طرح ، در کنار هم چیده می شوند . نوری که متصاعد می شود به صورت نور مخفی یا نور از پشت خواهد بود .

تاریخچه تابلو فلکسی

قدمت تابلو فلکسی حدوداً به سال 1375 برمی گردد . در آن زمانها این تابلو به دلیل داشتن مزیت نورپردازی محبوبیت زیادی در بازار تابلوسازی نسبت به بنر بدست آورد . طرح های تابلو فلکس توسط استیکر یا برچسب ، در رنگهای متفاوت بر روی متریال فلکسی چسبانده می شد . کار با استیکر و طراحی تابلو فلکس و پیاده سازی علامت های مدنظر لوگوها کاری دشوار بود که با ورود پرینترهای فلکس ، استیکر منسوخ شد.

روش ساخت و نصب تابلو فلکسی 

مراحل ساخت تابلو فلکسی در چند گام زیر خلاصه می شود :

مرحله اول 

طرح های تابلو توسط طراح و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به انجام می رسد .

مرحله دوم 

پس از آماده سازی طرح ، آن را بر روی متریال فلکسی توسط دستگاه های چاپ ، به چاپ می رسانند .

مرحله سوم 

یک قاب که از نوع پروفیل است ، آماده و فلکسی را بر روی آن سوار می کنند .

مرحله چهارم 

پس از ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی فلکسی ، نوبت به نورپردازی می رسد .  نور این مدل از روش تبلیغاتی به دو شکل قابل اجراست :

  1. نورپردازی تابلو فلکسی با مهتابی : در این مرحله نصب مهتابی بر روی ورق های گالوانیزه یا همان سینی مهتابی ، به صورت کشویی در قاب پروفیل جاسازی می شود . با نصب پروژکتور بر روی کار یا نصب ال ای دی در پشت کار نورپردازی نیز به اتمام می رسد .
  2. نورپردازی تابلو فلکسی با استفاده از ال ای دی : در این روش یک فاصله بین متریال چاپ شده و زمینه فلزی تابلو ایجاد می کنند و لامپ های ال ای دی را در آن قسمت جای می دهند .

روکشهای مورد استفاده در تابلو فلکس 

این روکشها به دو صورت بر روی کار نصب می شوند :

روش اول ) سپری کلیپسی

روش دوم ) پرچی

تابلو تبلیغاتی فلکسی در رشت
تابلو تبلیغاتی فلکسی در رشت

انواع تابلو فلکسی

تابلو فلکسی فیس 

این مدل از تابلوسازی به شیوه فلکس از دو عدد فریم تشکیل شده است . در فریم زیرین مهتابی که عامل نور است ، بر روی ورق گالوانیزه تعبیه می شود و در فریم رو پارچه را قرار می دهند .

تابلو فلکسی تک فریم

این تابلو از یک فریم تشکیل شده است که روی پارچه قرار می گیرد و از پرژکتور برای نورپردازی آن استفاده می شود . از لحاظ هزینه هم مقرون به صرفه تر است .

قیمت تابلو فلکسی به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت تابلو فلکس به عوامل زیر بستگی دارد :

نوع چاپ :

چاپ فلکس با استفاده از دستگاه های مخصوص 4 هد ، 6 هد و یا بالاتر انجام می پذیرد . هر چه بالاتر مبلغ بیشتر .

جنس پی وی سی :

فلکس متریالی از نوع پی وی سی است که این متریال توسط شرکت های مختلف با برندهای متعدد ساخته می شود . هر چه برند معروف تر و کیفیت بالاتر باشد ، به همان میزان قیمت افزایش می یابد .

نحوه نورپردازی :

فلکس به دو شکل با استفاده از لامپ های مهتابی و ال ای دی قابل نورپردازی است . نحوه نورپردازی تابلو فلکسی در کاهش یا افزایش قیمت آن دخیل است .

عرض چاپ :

چاپ فلکس در عرض سه متر ، چهار متر و پنج متر قابل اجراست . هر چه عرض بیشتر و کیفیت بالاتر باشد به همان میزان قیمت تابلو فلکس افزایش می یابد .

indoor  یا outdoor بودن تابلو فلکسی 

تابلو فلکسی هم در فضاهای داخلی و هم محیط بیرونی قابل استفاده است . در صورتی که تابلو فلکس در فضاهای داخلی پیاده سازی شود ، نیاز به چاپ با کیفیت بالا و ضد آب بودن ندارد . بنابراین با قیمت کمتری اجرا می شود اما برای محیط های بیرون نیاز به ضد آب بودن و نگهدارنده دارد تا برابر شرایط محیطی کمتر آسیب ببیند .

 

تابلو تبلیغاتی فلکسی در رشت
تابلو تبلیغاتی فلکسی در رشت

تفاوت بنر و فلکس در چیست ؟ 

تفاوت حائز اهمیت بین بنر و فلکسی نورپردازی است . اگر در ساخت تابلو تبلیغاتی خود نیازی به نور ندارید ، می توانید از بنر استفاده کنید و نور کمی هم توسط پروژکتور برای آن فراهم نمایید . اما اگر نور برایتان اهمیت دارد ، می توانید از فلکسی فیس که امکان نورپردازی دارد ، استفاده نمایید .

یکی دیگر از تفاوت های بنر و فلکس کیفیت چاپ است . فلکس مقاومت بیشتری نسبت به بنر دارد و برای مدت ها می توانید آن را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی چاپی مورد استفاده قرار دهید .

تابلو فلکسی چه ویژگی هایی دارد ؟

  • کیفیت رنگ و محتوای چاپ شده بر روی فلکس بسیار عالی است .
  • تابلو فلکسی قابل نورپردازی است .
  • قاب های آلومینیومی که در این تابلو استفاده می شوند ، سبب ایجاد فاصله لامپ های ال ای دی از محتوای چاپ شده می شود ، به همین دلیل نور به صورت یکنواخت به چشم متصاعد می شود .
  • اس ام دی جدیدترین متد نورپردازی تابلو فلکسی است و سبب زیبایی بیشتر تابلو می شود .
  • قابل تعویض بودن روکش از دیگر مزایای تابلو فلکسی است که بنر ندارد .
  • قیمت ساخت تابلو فلکسی نسبت به دیگر تابلوهای چاپی با توجه به زیبایی آن کمتر و مرقوم به صرفه تر است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *