انتخاب فونت تابلو چلنیوم

انتخاب فونت تابلو چلنیوم یکی از مهم ترین نکاتیست که می بایست در هنگام طراحی و سفارش تابلو تبلیغاتی مورد توجه قرار دهید. شاید در نگاه اول انتخاب فونت مهم به نظر نمی رسد، اما برخلاف تصور شما این آیتم تأثیر بسزایی در دید مخاطب می گذارد. برای اینکه بتوانید یک فونت زیبا و خاص انتخاب کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت انتخاب فونت زیبا برای چلنیوم
هیچ یک از ما نمی توانیم تأثیر تابلو مغازه را در تبلیغ و جذب مخاطب کتمان کنیم. امروزه تابلوهای چلنیوم حسابی در میان تابلوهای تبلیغاتی جا خوش کرده اند. بهره مندی از برخی مزایا و فواید موجب شده تا این تابلوها در صدر سفارش تابلو سازی قرار بگیرند.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در حیطه طراحی تابلو چلنیوم مورد توجه قرار می گیرد، انتخاب فونت و اجرای صحیح آن است. مطابق آنچه که از تحقیقات علمی به دست آمده، تأثیر فونت و زیبایی آن در ذهن مخاطب بسیار بالاست. تا جایی که می تواند موجب تثبیت آن در ذهن بیننده شده و تابلو مغازه را در خاطر او حفظ کند.

اما در انتخاب فونت تابلو مغازه خود نباید تنها به ویژگی های ظاهری آن اهمیت دهید. بلکه باید میزان خوانایی آن را در فواصله کوتاه و بلند در نظر بگیرید. به هرحال افرادی که از دوردست نیز به مغازه شما نزدیک می شوند، بایستی بتوانند فونت مغازه و نوشته های موجود بر روی تابلو را بخوانند. در غیر اینصورت شما بخش زیادی از مشتری های خود را از دست می دهید.

انتخاب فونت تابلو چلنیوم

تنوع فونت های موجود در بازار به قدریست که احتمالاً شما را در انتخاب فونت تابلو چلنیوم سردرگم ساخته است. اما هیچ جای نگرانی نیست. چرا که چند فیلتر مشخص در انتخاب نوع فونت وجود دارد که اعمال آن ها به کوچک شدن محدوده انتخاب، کمک شایانی می کند. از مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

•    نوع کسب و کار و خدمات ارائه دهنده مغازه
•    دکوراسیون داخلی مغازه
•    نمای خارجی مغازه

انواع فونت تابلو چلنیوم
حالا که با اهمیت انتخاب فونت در تابلو چلنیوم آشنا شدید، زمان آن رسیده که با انواع فونت های رایج در طراحی تابلو مغازه آشنا شده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به طور معمول فونت های مورد استفاده در طراحی تابلو به چند دسته کلی تقسیم می شوند. هر یک از این دسته ها به طور مجزا دارای تنوع گسترده ای هستند. انتخاب دسته کلی کمک می کند تا مسیر انتخاب فونت تابلو چلنیوم هموارتر شود.
انتخاب فونت تابلو چلنیوم

فونت های کلاسیک و لاکچری
فونت کلاسیک یکی از زیباترین و در عین حال شیک ترین فونت های رایج در تابلو فروشگاه است. این فونت عامه پسند جایگاه ویژه ای در میان مردم دارد. چرا که علاوه بر دارا بودن ویژگی های ظاهری مطلوب، از خوانایی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

بنابراین هر بیننده ای با هر سطح سوادی که دارد، می تواند نوشته های فونت کلاسیک را به راحتی تشخیص دهد. به طور معمول عموم فونت های فارسی که با حرف b آغاز می شوند، در لیست فونت های کلاسیک قرار دارند. شما می توانید از این فونت در کاربری های رسمی همچون رستوران ها، فروشگاه ها و تابلوهای دفاتر اداری استفاده کنید.

فونت های هنری و خلاقانه
فونت هنری دسته دیگری از فونت های تابلو سازی را شامل می شوند که در تابلوهای هنری به کار می روند. این دسته از فونت ها دارای ظاهر خاص و متمایزکننده ای هستند. با اینحال به اندازه فونت کلاسیک خوانایی ندارند. اغلب فونت های نستعلیق و شکسته در لیست فونت های هنری قرار می گیرند.

از فونت های هنری می توان در مجموعه های هنری استفاده نمود. اگر شما در مغازه خود اقدام به فروش محصولات هنری همچون ادوات موسیقی و یا تابلوهای نقاشی می کنید، فونت هنری بهترین گزینه برای شما خواهد بود. ترکیب این فونت زیبا در کنار یک لوگوی هنری و خاص می تواند جذابیت تابلو مغازه شما را دوچندان کند.

فونت های فانتزی و خاص
برای انتخاب فونت تابلو چلنیوم می توانید از انواع فونت های فانتزی نیز استفاده کنید. این دسته از فونت ها برای کاربری های روزمره و غیر رسمی به کار می روند. همچنین در فروشگاه هایی که به طور مستقیم با کودکان در ارتباط هستند، استفاده از فونت فانتزی رواج بیشتری دارد. با اینحال محدودیت خاصی در انتخاب فونت فانتزی نخواهید داشت.
 

انتخاب فونت تابلو چلنیوم

فونت های دست نویس و لوگو فونت ها
در میان انواع فونت تابلو چلنیوم، لوگو فونت ها از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. ترکیب لوگو با یک فونت خاص منجر به ساخت لوگو فونت می شود. این دسته از فونت ها به شکل اختصاصی و توسط طراحان حرفه ای ساخته می شوند. از این رو مختص شما و مغازه شما خواهند بود.

همه ما در سطح شهر خود به قدری فونت های روتین و کلیشه ای می بینیم که به سختی نوع کاربری مغازه های آنان را به خاطر می سپاریم. در حالیکه در مواجهه با یک تابلو خاص، برای چند ثانیه مکث کرده و فرم کلی آن را تا مدت ها در ذهن می سپاریم.

این بدین معناست که هر قدر فونت و شکل کلی تابلو مغازه شما خاص تر باشد، ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب خواهد داشت. این یک اصل روانشناسی است که در طراحی و انتخاب فونت تابلو مغازه به کار می رود. برای دستیابی به این هدف، لازم است فونت تابلو مغازه خود را به شکل اختصاصی طراحی کنید.

سخن پایانی
انتخاب فونت تابلو چلنیوم اقدامی چالش برانگیز است که تنها با شناخت انواع فونت ها، ساده و عملی می شود. برای اینکه بهترین فونت را برای تابلو مغازه خود انتخاب کنید، لازم است کاربری فروشگاه و همچنین دکوراسیون حاکم بر محیط و شکل کلی نما را مورد توجه قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *