بررسی و معرفی اجزای تابلو روان

تبلیغات بیلبوردی از سری گزینه‌های بسیار عالی است، افراد می‌توانند برای به وجود آوردن آگاهی‌های لازم برای کسب و کارهای متفاوت از آن استفاده کنند.

شما با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلو روان می‌توانید، مشتری‌های بسیار زیادی را برای کسب و کارهای خودتان به دست بیاورید.
به دلیل اینکه امروزه بیلبوردها در محیط‌های شلوغ مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس استفاده از بیلبوردها نسبت به روش‌های بازاریابی دیگر می‌تواند عملکرد بسیار عالی داشته باشد.

در بین انواع متفاوتی که از بیلبوردها درون کشور وجود دارد، افراد از آن استفاده می‌کنند، تابلوهای روان یکی از مدل بیلبوردهای بسیار عالی هستند، عملکرد عالی را برای افراد به وجود می‌آورند.

اگر شما به دنبال این هستید، تابلوهای روان را برای کسب و کار خودتان را به مراکز معتبر تابلو ال ای دی در رشت سفارش دهید، این نوشته می‌تواند برای شما مناسب باشد.

بررسی و معرفی اجزای تابلو روان 

بررسی تابلوهای روان یا تابلوهای ال‌ ای دی

تابلوهای روان یا تابلوهای ال‌ای دی به صورتی هستند، حروف، اشکال به صورت متحرک روی آن‌ها حرکت می‌کنند. تابلوهای روان از تعدادی دیودهای نورانی تشکیل شده‌اند، در یک صفحه قرار داده شدند.

این دیودهای نوری با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری تصاویر و نوشته‌ها را به نمایش می‌گذارند.

چرا به تابلوهای روان تابلوهای ال‌ای دی گفته می‌شود؟

برای اینکه بتوانند تابلوهای روان را تهیه کنند، از یک صفحه نمایش ال‌ ای دی استفاده می‌کنند. درون صفحه نمایش تعدادی از دیودهای ساطع کننده نور را به عنوان پیکسل برای نمایش ویدیوها مورد استفاده قرار می‌دهند.

روشن شدن این دیودهای ساطع کننده نور به صورتی هستند، در فضای متفاوت و در زیر نور قابل مشاهده هستند.
تابلوهای ال‌ ای دی به صورتی هستند، برای تابلوهای فروشگاه‌ها یا تابلوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای اینکه بتوانند تابلوهای ال‌ ای دی را تهیه کنند، از صفحه نمایش فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده کرده‌اند، آن‌ها را در فضای مختلفی مورد استفاده قرار می‌دهند.

به عنوان مثال باید بدانید که از ورق‌های شیشه‌ای پلاریزه نور پس زمینه و لایه‌ای شبکه‌ای از محلول کریستال صفحه‌های نمایش ال‌ ای دی را تهیه کرده‌اند.
صفحه نمایش ال‌ ای دی از دو بخش بدنه اصلی نمایشگر و سیستم‌های کنترل کننده تهیه شده است.

بررسی و معرفی اجزای تابلو روان 

اجزای تابلوهای روان

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید، تابلوهای روان به چه صورتی تهیه شده‌اند؟
باید بدانید برای اینکه بتواند تابلوهای روان را تهیه کنند، از اجزای متفاوتی استفاده کردند که عبارتند از:

  1. ماژول
  2. منبع تغذیه
  3. برد کنترل
  4. فریم

هرکدام از این بخش‌ها به صورتی عملکرد منحصر به فرد در تابلوها دارند.

1. ماژول

ماژول در واقع بلوک‌های ال‌ ای دی هستند، اندازه مشخص شده‌ای برای آن‌ها در نظر گرفتند. وظیفه‌ای که برای ماژول‌ها وجود دارد، این است، بتواند اطلاعاتی مانند متن، انیمیشن، عکس و فیلم را روی تابلو به نمایش بگذارند.

امروزه ماژول‌های متفاوتی در بازار وجود دارند، به صورت تک رنگ، سه رنگ، سبز، قرمز یا ترکیب زرد و آبی، قرمز یا ترکیب رنگ بنفش در بازار وجود دارند.

حتی در مواردی برای ماژول‌ها فول کالر با قابلیت پخش تمامی رنگ‌ها وجود دارد.

از نظر بسته‌بندی باید بدانید متناسب با نوع ال‌ ای دی‌ها ماژول‌ها به دو نوع اس‌ام‌دی و دی‌آی‌پی تقسیم‌بندی می‌شوند، هر کدام در موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماژول‌ها از نظر فنی به دو دسته جریان ثابت و ولتاژ ثابت تقسیم می‌شوند. ماژول‌های جریان ثابت به دلیل اینکه پایداری در رنگ و کیفیت بسیار بالای نمایش دارند.

معمولاً در ماژول‌های فول کالر جریان ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ماژول‌های ولتاژ ثابت به دلیل اینکه ارزان‌تر هستند، بیشتر در ماژول‌های تک رنگ از آن استفاده می‌کنند.

البته باید بدانید در مواردی که از ماژول‌های نوع جریان ثابت برای تابلوهای تک رنگ استفاده شود، پس در نتیجه کیفیت این تابلو کاهش پیدا می‌کند، نمی‌تواند عملکرد مناسبی از خودش نشان دهد.

2. منبع تغذیه

مهم‌ترین قسمت‌هایی که درون تمامی تابلوها مخصوصاً در تابلوهای روان و ال‌ ای دی وجود دارد، منبع تغذیه می‌باشد.
منبع تغذیه که در تابلوها وجود دارد، این وظیفه را دارد، ولتاژ برق شهر 220 ولت متناوب را به ولتاژ مورد نیازی که برای ماژول‌ها و کنترل‌ها در تابلوهای روان وجود دارد، تبدیل کند.

معمولاً تابلوهای روان به 5 ولت مستقیم دی سی نیاز دارند، بتوانند روشنایی مناسبی را در اختیار تابلو قرار دهند. البته باید بدانید برای اینکه بتوانید طول عمر تابلوها را بیشتر کنید، می‌توانید از ولتاژ ⅚ استفاده کنید.

بررسی و معرفی اجزای تابلو روان 

3. برد کنترل

برد کنترل یک بخش بسیار مهم در تابلوهای ال‌ ای دی به حساب می‌آیند. وظیفه اصلی که برای برد کنترل وجود دارد، این است، بتواند اطلاعات را در زمان‌های مشخص شده ارسال کنند.

معمولا کنترلرهای که برای تابلوهای روان مورد استفاده قرار می‌گیرند، به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم‌بندی می‌شوند.

هر کدام به صورتی می‌توانند کاربری مخصوص به خودشان را داشته باشند. کنترلرهای آفلاین به صورتی هستند، اطلاعات را به برد کنترل منتقل می‌کنند.
در برد کنترل اطلاعات به صورت مرتب روی تابلوها به نمایش گذاشته می‌شود.

بعد از اینکه اطلاعات تمام شد، دوباره به اول برمی‌گردد. این چرخه را تکرار می‌کند.

باید بدانید که بخش آنلاین برد کنترلر به صورتی است، از طریق کامپیوتر یا ویدیو پروسسور به یک بخش خارجی مانند تلویزیون متصل می‌شوند، مانند یک تلویزیون بزرگ می‌تواند تصاویر را روی تابلو روان به نمایش بگذارند.

4. فریم

فریم یا کابینت و قاب تابلو روان به عنوان یک نوع جعبه‌ای به حساب می‌آید، ماژول منبع تغذیه برد کنترل درون آن‌ها قرار می‌گیرد. معمولاً برای اینکه بتوانند محافظتی از تمامی قسمت‌های داخلی تابلو به وجود بیاورند، از فریم استفاده می‌کنند.

برای فریم از جنس آلومینیوم یا فلز استفاده می‌کنند.

فریم متناسب با کاربری افراد مشخص می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای فریم تابلوهای روان وجود دارد، این است، آن‌ها ضد آب هستند.
همچنین در صورتی که قفل مناسبی داشته باشند، می‌توانند ویژگی‌های بالایی را به وجود بیاورند.

ویژگی‌هایی مانند در کابینت مناسب، در با کیفیت گلدن مرغوب، استفاده از ورق‌های ضخیم و رنگ پودری استاتیک را برای آن در نظر می‌گیرند، بتوانند کیفیت این نوع فریم را افزایش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *