تابلو نئون پلاستیک چیست؟

اگر کمی در زمینه ی تبلیغات محیط اطلاعات داشته باشید و یا اینکه حداقل یک بار به دنبال استفاده از این روش تبلیغاتی رفته باشید، حتما با سوالی شبیه به تابلو نئون پلاستیک چیست ؟ برخورد نموده اید.

این سوال و سوالات مختلفی که در زمینه استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی به وجود می آید می تواند در صورت درک درست و به دست آوردن اطلاعات مناسب، یک راهنمای کامل برای انجام تبلیغاتی مناسب و موثر باشد.

پس با ما همراه باشید تا با تابلو نئون پلاستیک آشنا شوید و بدانید چه کاربرد ها و مزایایی برای تبلیغات بهتر دارد.

تابلو نئون پلاستیک

نئون پلاستیک همانطور که از اسمش پیداست از جنس پلاستیک ساخته می شود. البته این به معنای عدم مقاومت تابلو و حروف به کار رفته ی روی آن نیست و پلاستیک مورد استفاده در این تابلو ها از نوع مقاوم و کمی شبیه به طلق می باشد.

این یعنی تابلو نئون پلاستیک که از معروف ترین و البته قدیمی ترین تابلو های بازار می باشد از ساختاری تشکیل شده است که پلاستیک مهم ترین جز آن می باشد. در کنار پلاستیک، از گاز نئون نیز در این تابلو ها استفاده می شود.

همانطور که می دانید گاز نئون یک گاز بی رنگ است که توسط دو دانشمند انگلیسی کشف شده است. ساختن تابلو نئون پلاستیک مانند ظرف های پلاستیکی معمولی در بازار است که ابتدا پلاستیک را ذوب کرده و سپس شکل دلخواه خود را به آن می دهند. تابلو های نئون پلاستیک نیز به همین روال ساخته می شوند و پس از ذوب شدن از طریق گاز نئون شکل دلخواه به آن ها داده می شود.

what is neon plastic 4 min 768x577 1

این یعنی در ساخت این تابلو ها خلاقیت و طرح مشتری می تواند اهمیت بسیار ویژه ای داشته باشد و بر اساس آن شکل های مختلفی به پلاستیک ذوب شده داده شود. برای رنگ بندی جذاب و همچنین تاثیر بیشتر بر روی مشتری از گاز های دیگر که دارای رنگ هستند نیز با نئون در این تابلو ها استفاده می شود. پس در ساخت تابلو نئون پلاستیکی ابتدا باید به سلیقه ی مشتریان توجه نمود و سپس با توجه به خلاقیت هایی که تیم طراحی شرکت سازنده دارد، بهترین تابلو برای معرفی خدمات و جلب نظر مشتریان در اختیار آن ها قرار بگیرد.

تاریخچه نئون پلاستیک

تابلو های نئون پلاستیک از قدیمی ترین تابلو های بازار هستند که امروزه با تولید تابلو های چلنیوم که مدل پیشرفته این تابلو ها می باشند، دیگر کمتر کسی به سراغ تابلو های نئون پلاستیکی می رود.

تفاوت تابلو نئون پلاستیکی با تابلو چلنیوم

برای درک بهتر پاسخ به این سوال که تابلو نئون پلاستیک چیست باید به تفاوت آن با تابلو چلنیوم نیز بپردازیم تا متوجه شوید چرا کاربری این تابلو ها در محیط های امروزی کمتر شده است. تابلو های چلنیوم همانطور که اشاره شد مدل جدیدتر و امروزی تر تابلو های نئون پلاستیک هستند که می توان از آن ها در محیط های مختلف استفاده نمود. از نظر کیفیت، مقاومت، دوام و انعطاف پذیری می توان هر دو تابلو را کاملاً مشابه با هم دانست و تنها تفاوت این دو را می توانیم در جنس زاور آن ها بدانیم.

تفاوت جنس چلنیوم و نئون پلاستیکی

در تابلو چلنیوم از زوار با جنس آلومینیوم استفاده شده است در حالی که در نئون پلاستیک شاهد استفاده از یک زوار از همان جنس پلاستیک هستیم. این زوار در تابلو چلنیوم شفافیت و جذابیت خاصی به تابلو بخشیده است تا جایی که بسیاری از افراد آن را به تابلو نئون پلاستیک ترجیح می دهند.

تفاوت در نور پردازی

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت چلنیوم و نئون پلاستیک را می توان در نوع نورپردازی آن ها دانست. در تابلو نئون پلاستیک و در گذشته نور از طریق قرار دادن لامپ های مهتابی در داخل باکس انجام می شد در حالی که امروزه و با روی کار آمدن لامپ های SMD از این نوع لامپ ها برای نور پردازی نئون پلاستیکی استفاده می شود. در تابلو های چلنیوم نور پردازی فقط از سطح کار یعنی جایی که از پلکسی استفاده شده است انجام می شود در حالی که می توان در تابلو های نئون پلاستیک علاوه بر سطح از طریق زوار هم نور پردازی را انجام داد.

نورپردازی تابلو چلنیوم

در مورد تابلو های چلنیوم استفاده از ال ای دی ها برای برای نور پردازی بسیار آسان است و همین موضوع در کنار کاهش کیفیت نور نئون در تابلو های پلاستیکی می تواند مشتریان را به سمت استفاده از چلنیوم ببرد. از نظر رنگ بندی و جذابیت می توان این دو تابلو را در یک سطح دانست هر چند بسیاری از افراد با توجه به نوع نور پردازی و انعطاف پذیری بالاتری که تابلو های چلنیوم دارند از این مدل ها استفاده می کنند.

تابلو نئون پلاستیک چیست؟
تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تفاوت نحوه ساخت تابلو نئون و چلنیوم

یکی دیگر از مواردی که در تعریف تابلو نئون پلاستیک چیست و البته تفاوت آن با تابلو های چلنیوم بیان کنیم در مورد نحوه ی ساخت و نصب آن می باشد. با توجه به اینکه تابلو های نئون پلاستیک، قدیمی تر می باشند می توان گفت که این محصولات نیازمند تخصص بیشتر در ساخت و نصب می باشند.

البته کسانی که در این زمینه تخصص دارند تابلو های نئون پلاستیکی را بسیار جذاب تر و تاثیرگذارتر از تابلو های چلنیوم و دیگر محصولات بازار می دانند و شاید به قول این افراد سخت بودن و نیازمند تجربه بودن تولید نئون پلاستیک باعث شده استا تا شرکت های سازنده به سراغ تابلو های چلنیوم بروند.

مزایای استفاده از تابلو نئون پلاستیک چیست ؟

هر چند ساخت نئون پلاستیک نیازمند تخصص و تجربه خاص در این زمینه می باشد و باید همواره دقت نمود تا طرح مورد نظر مشتری بر روی تابلو پیاده سازی شود، اما با توجه به استفاده از پلاستیک که بسیار ارزان تر از مواد تابلو های چلنیوم می باشد، می توان از مزایای تابلو نئون پلاستیک قیمت تمام شده ی آن را بسیار پایین تر از دیگر تابلو ها دانست. علاوه بر این مقاومت بالایی در محیط های مختلف از خود نشان می دهد و به راحتی می توان آن را شستشو داده و یا در مواردی که نیاز به تعمیر دارد در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام داد.

تابلو نئون پلاستیک در ابعاد و طرح های مختلفی ساخته می شود که البته باید به شرکت سازنده و همچنین کیفیت آن توجه بسیار زیادی نمود تا بتوان از نظر هزینه ها نیز یک خرید با ارزش اقتصادی داشته باشیم.

تابلو نئون پلاستیک چیست؟
تابلو نئون پلاستیک چیست؟

قیمت تابلو نئون پلاستیک

یکی از مهمترین موارد در خرید تابلو نئون پلاستیک، قیمت آن می باشد که می تواند این سوال را در ذهن مشتریان به وجود بیاورد که آیا تابلو مورد نظر ارزش خرید دارد یا خیر؟ متاسفانه امروزه به دلیل ساخت آسان تر تابلو های چلنیوم. شرکت های سازنده افراد و کسب و کار ها را به سمت این تابلو ها می کشانند در حالی که قیمت بالاتری نیز برای آن ها باید پرداخت نمود.

به روز بودن و استفاده از رویه و بدنه ی متفاوت باعث شده است تا مشتریان نیز به این توصیه ها گوش داده و برای خرید تابلو های چلنیوم هزینه های بیشتری بپردازند در حالی که می توانند با قیمت های پایین تر برای خرید تابلو نئون پلاستیک اقدام نمایند. البته این تابلو ها با توجه به نوع ساختار، طراحی ها، حجم و ابعاد و همچنین نوع و مکان نصب می توانند هزینه ها و قیمت متفاوتی برای هر شرکت سازنده داشته باشند که مشتریان باید با توجه به نیاز خود برای خرید آن اقدام نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *