تابلو حروف برجسته چگونه است

برای ساختن تابلوها مهمترین موضوع میتواند توجه به نور مناسب حروف باشد چون اگر عیبی در نورپردازی تابلو ایجاد شود کل کار تابلو دچار مشکل میشود بهتر است که از  led های معتبر استفاده شود‌.

نمی توانید مدت دقیقی را برای استفاده آن در نظر بگیرید چون وقتی نور افت پیدا کند، یا مصرف برق افزایش یابد ، ایجاد کردن سایه روشن در حروف  ، خاموش شدن قطعه ها و سیم کشی بیشتر به دلیل تعداد های بالای حروف برای جلوگیری کردن از ایجاد سایه در حروف پیشنهاد میشود در ساختن تابلو از  led استفاده نشود .

ضمانت smd ها نسبت به led ها ۵۰۰۰۰  هزار ساعت بیشتر است  و همچنین نور را ۵ برابر بیشتر از led تولید میکنند و ایجاد سایه روشن در حروف نمیکنند. زوایا های تابشی نور بسیار گسترده است و نور بوسیله صفحه ای نورانی در یک کیت  پخش می شود مصرف برق smd ها بسیار کمتر است و هر چقدر  عمر smd ها بیشتر میشود نورش افزایش میابد‌.

تابلو حروف برجسته چگونه است
تابلو حروف برجسته چگونه است

تابلو سازی حروف برجسته چیست ؟

تابلو های حروف برجسته به شکل یک نشانه ،متن، گرافیک و یا شکل های سه بعدی قابل ساخت میباشند.

این نوع از تابلو ها را میتوان در مدل ها و شکل های گوناگون با توجه به کاربرد تابلو و سلیقه ی مشتری طراحی کرد و ساخت.

سطحی که روی تابلو را میپوشاند می تواند از جنس ورق های اکرولیک ،فلزی  و یا استیل باشد.

سطوح کناری تابلو ، لبه ها یا زوار دور تابلو مثل قسمت های روی تابلو می تواند از جنس های گقته شده ررای روی تابلو استفاده شود‌‌.

اما برای سطوح زیر تابلو از جنس ورق های پی وی سی فشرده استفاده میشود .

اگر تابلو های حروف برجسته بک لایت  باشد ،مهم ترین جزئی که این تابلوها را تشکیل میدهد برای نورپردازی از لامپ های کم مصرف میباشد که طول عمر زیادی دارند‌.

از زمان استفاده از تابلو ها با حروف برجسته برای کار  تبلیغات خیلی گذشته است و قدمت زیادی دارد و فرمت های جدیدی از آن ساخته شده که دارای جذابیت بیشتری است و گیرایی بالاتری  برای مخاطب ایجاد میکند.

از معروف ترین انواع تابلو های برجسته که استفاده میشود می توان به تابلو حروف برجسته پلاستیک ، حروف برجسته استیل ، حروف برجسته چلنیوم و حروف برجسته فلزی اشاره کرد. در این میان حروف برجسته های استیل نما و تصویری کلاسیک و یا مدرن ، چلنیوم و پلاستیکی فانتزی استفاده بیشتری برای تبلیغات دارند و با در نظر گرفتن رنگ های دکوراسیون میتوان هارمونی زیبایی بین تابلو و دکور ایجاد کرد.

تابلو لبه سوئدی آلومینیوم

برای ایجاد برجستگی حروف باید به قطر قلم  توجه کنید همچنین پهنای طرح و یا متن موردنظر ، ظرافت آن و پیچیده بودن طرح ، نوع حروفی که  انتخاب شده را در نظر بگیرید  از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کرد  ارتفاعی است که باید تابلو را نصب کرد. اگر ارتفاعی که تابلو را قرار است نصب کنید بالا باشد باید حروف مورد نظر و ارتفاع لبه را بیشتر در نظر بگیرید.

یکی از اصول مهم برای ایجاد یک تابلوی زیبا، استاندارد و گیرا طراحی سطوح تابلو می باشد. طراحی کردن و گرافیک تابلو یک اصل مهم است که باید بر اساس سطح استاندارد و قوانین موجود طراحی شود. قدم اول برای ایجاد یک اثر و یا تابلو طراحی می باشد بنابراین با رعایت کردن این مورد و توجه به زیبا بودن فونت ها و خطوط استفاده شده نتیجه حاصل میتواند اثربخش شود‌.

در صورت داشتن برند یا لوگو برای کسب و کارتان میتوانید آن را نیز در ساخت تابلوهای برجسته استفاده کنید.

سطوح رویی تابلو سازی های حروف برجسته از اهمیت زیادی برخوردارند چون این بخش است که در ظاهر کار دیده میشود بعد از اینکه طرح نهایی حاضر شد آن را بوسیله دستگاه های مدرن که با لیزر کار میکنند با دقت زیاد و کیفیت بالا روی ورق های پلکسی گلاس ، استیل و یا فلزی برش میدهند، جنس لبه و زوار حروف اگر فلزی باشد بوسیله گیوتین و در صورتی که از جنس های دیگر باشد بوسیله لیزر برش داده میشود و در انتها توسط دستگاه خم اتوماتیک و یا بوسیله دست سطح رویی تابلو را خمکاری میکنند.

مرحله ی بعدی مونتاژ کردن یعنی دو قسمت را باید سر هم کرد که برای حروفی که فلزی است از قلع کاری و پرچ ، و در حروفی که از جنس پلاستیک است بوسیله چسب های مخصوص کلروفورم انجام میشود.

سطح زیرین کار را بوسیله اره برقی به طرحی که تابلو برش خورده است در می آورند و همچنین میتوانند از لامپ های smd نیز استفاده شود.

در آخر نیز بعد از اینکه کنترل کیفیت محصول انجام شد و از روشنایی کامل و بدون نقص تابلو مطمعن شدید بوسیله ترانس، محصول نهایی را بسته بندی کرده و برای ارسال به مشتری و وصل کردن در محل آماده کنید.

تابلو حروف برجسته چگونه است
تابلو حروف برجسته چگونه است

با استفاده از چاپ های سه بعدی میتوانید برای ساختن تابلوهای برجسته نوآوری و خلاقیت را وارد کنید. تابلوهای برجسته از جنس چلنیوم، فلز،استیل و پلاستیک میتوانند به تابلوها حجم و بعد بدهند. همچنین برای جذاب تر نشان دادن حروف میتوان از پس زمینه مناسب استفاده کرد تا هنگام برخورد نور به آن از بازتاب خوبی برخوردار باشد.

داشتن اطلاعات درباره علم رنگ ها و استفاده از رنگ مناسب برای پس زمینه اهمیت ویژه ایی دارد و باعث جذب ذهن مخاطب میشود میتوانید از رنگ هاط متضاد در کنار هم استفاده کنید همچنین استفاده از رنگ های گرم و سرد میتواند اثر بخش باشد.

نوشته هایی که انتخاب میکنید باید خوانا و مختصر باشد و در عین حال بتواند مقصود را به آسانی به مخاطب برساند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *