تابلو چلنیوم در رشت

حروفی که قسمت لبه ی آنها از چلنیوم ساخته شده باشد، تابلو چلنیوم نام دارد. منظور از لبه آن قسمت از حروف است که باعث می شود حروف برجستگی پیدا کنند. این حروف معمولا در رنگ های طلایی و نقره ای رواج دارند.

تابلو چلنیوم از زیباترین و مقاوم ترین انواع تابلو تبلیغاتی است. زیرا هم در هنگام روز با بازتاب نور و هم در هنگام شب با روشنایی SMD جلوه ی ویژه ای به سردرب و نمای مغازه و فروشگاه می دهد.

تابلو چلنیوم امروزه استفاده زیادی دارد. تابلو چلنیوم(چنلیوم) از دو جزء تابلو کامپوزیت و حروف برجسته چلنیوم تشکیل شده است. در تابلو چلنیوم یا همان تابلو حروف برجسته از لامپ های LED برای نورپردازی استفاده می شود. حروف برجسته در ابتدا در برنامه کرل طراحی شده، سپس طرح مورد نظر با ورق های فلزی به صورت زاویه دار یا مدور بر روی پلکسی گلس (plexi glass) که دارای رنگهای مختلف میباشد لیزر میشود.

تابلو چلنیوم در رشتتفاوت اساسی میان تابلو چلنیوم و دیگر انواع تابلو این است که حروف چلنیوم سه بعدی بوده و هر حرف به صورت جداگانه شکل داده شده و دارای محفظه ی جداگانه‌ای نیز می باشد.
چلنیوم یک نوع آلیاژ آلومینیومی با کیفیت بسیار بالا و مقاوم در مقابل عوامل محیطی همچون گرما، سرما، اشعه ی آفتاب و بارندگی بوده، تا حد زیادی در مقابل ضربه مقاوم است. نخستین بار توسط کارخانجات MCI  اسپانیا روانه بازار شده است.

دلیل استفاده ی آلومینیوم در ساخت تابلو چلنیوم این است که سبک‌ وزن بوده و زنگ نمی‌ زند. چلنیوم از ترکیب آلومینیوم و استیل ساخته میشود،اما ظاهرآن شبیه استیل است. زیبایی استیل و دوام و ماندگاری آلومینیوم را دارا است.

چنلیوم همانند حروف برجسته پلاستیکی گرد و خاک را به خود نگرفته، زنگ زدگی نداشته و طی گذشت زمان دارای ماندگاری و ثبات رنگی است.

مزایای تابلو چلنیوم(چنلیوم)

۱- قـــابـلیت شستشـو.
2- عـمـــر طـــولـانــی.
3- رنگبنــدی های بسیار متنوع.
4- قابلیت انعــطـاف به هر اندازه و طـرح.
5- مقاوم در برابر سرمــا ، گرمــا و بارش های فراوان.
6- نوردهی زیبا و جلب توجه کردن تابلو چلنیوم.
7- جنس مرغوب چلنیوم که از زنگ زدگی تابلو جلوگیری می کند.
8- مصرف برق بسیار پایین.

تابلو چلنیوم، یکی از مدلهای پرطرفدار و محبوب در میان تابلوهای تبلیغاتی است. با ورود حروف برجسته به دنیای تابلوسازی، استفاده از آن به عنوان تابلوی سردر مغازه و فروشگاه به سرعت رشد کرد و مورد استقبال صاحبان مشاغل واقع شد. این روزها، تعداد زیادی از مغازه ها و فروشگاه ها از انواع تابلو چلنیوم برای معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند.

یکی از دلایل محبوبیت  تنوع رنگ  و شکلهای مختلف حروف آن است. در این قسمت قصد داریم شما را با انواع تابلو چلنیوم آشنا کنیم. هر یک از مدلهای تابلو چلنیوم، ویژگی های منحصر به فردی دارند و برای یک سری از فروشگاه ها مناسب هستند.

پلکسی دوبل

علت نام گذاری این مدل تابلو این است که می توان در هنگام ساخت آن از دو رنگ مختلف پلکسی گلاس استفاده کرد. تابلو پلکسی دوبل، ظاهر ساده ای دارد؛ اما زیبایی و جلب توجه آن بسیار بیشتر از تابلو  ساده است؛ زیرا از رنگهای مختلف پلکسی گلاس در ساخت آن استفاده می شود. انتخاب رنگهای پلکسی گلاس و نحوه ساخت تابلوی پلکسی دوبل، توسط مشتری و طبق سلیقه او انجام می شود.

برای ساخت حروف تابلوی چلنیوم، از دو یا چند رنگ متفاوت پلکسی گلاس، ورق های PVC، منبع تغذیه، لامپهای SMD و لبه ساده استفاده می شود. اگر انتخاب رنگ پلکسی گلاس را به درستی انجام دهید، تابلویی جذاب و بسیار زیبا تحویل خواهید گرفت. هزینه ساخت انواع تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، از هزینه ساخت حروف با یک لایه پلکسی بیشتر است.

تابلو چلنیوم ساده

در ابتدای ورود حروف برجسته، استفاده از تابلو چلنیوم ساده رواج زیادی داشت. ظاهر این مدل تابلو، ساده است و حروف آن به راحتی خوانده می شود. طرح ساده را می توان با رنگهای مختلف پلکسی گلاس ساخت. لبه ی این تابلوها نیز می تواند به رنگهای مختلف باشد.

برای ساختن تابلو چلنیوم ساده از ورق های PVC، پلکسی گلاس، لامپهای LED، لبه چلنیوم و منبع تغذیه استفاده می شود. قیمت ساخت و نصب نوع ساده، ارزان و منطقی است.

لبه این حروف به رنگ نقره ای، مشکی یا طلایی است. از تابلو چلنیوم در اداره های خصوصی و دولتی و سازمانهای مردمی بیشتر استفاده می شود. معمولا این حروف برجسته روی زمینه ای از جنس کامپوزیت، چوب ترموود و یا نمای سنگی ساختمان نصب می شوند.

تابلو فول کالر

پس از تولید تابلو  RGB، تابلو سازان به این فکر افتادند که انواع تابلو چلنیوم فول کالر را هم روانه بازار تابلوسازی کنند و موفق به این کار نیز شدند. تابلو چلنیوم فول کالر می تواند ۱۶ میلیون رنگ مختلف را نمایش دهد. این نوع از تابلو، بسیار زیبا و چشم نواز است.

لامپهای به کار رفته در این مدل تابلوها، لامپهای SMD مدل Full Color (فول کالر) هستند. برای ساختن این تابلو از لبه چلنیوم، پلکسی گلاس سفید، ریموت کنترلر مخصوص، منبع تغذیه، ورق های PVC و لامپهای SMD مدل Full Color استفاده می شود. هزینه ساخت تابلو فول کالر از دیگر مدلها بالاتر است؛ اما زیبایی و جذابیت آن نیز بسیار زیاد است.

تابلو چلنیوم پانچ یا الماسی

وقتی از تابلو چلنیوم پانچ پرده برداری شد، مردم با معنای یک تابلوی تبلیغاتی فوق العاده جذاب و خاص آشنا شدند. این تابلوها با ظرافت و دقت خاصی ساخته شده اند. برای ساخت انواع تابلو چلنیوم پانچ، اشکال مختلفی از جمله ستاره، دایره، مربع و… را روی پلکسی گلاس ایجاد می کنند. ایجاد این اشکال توسط دستگاه لیزر انجام می شود.
بعد از به وجود آمدن این اشکال روی ورقه های پلکسی گلاس، نور لامپ SMD موقع عبور از این اشکال شکسته می شود و نمایی زیبا و چشم نواز را به وجود می آورد. تابلو پانچی به نامهای دیگری از قبیل تابلو الماسی، تابلو  نگینی، تابلو  ستاره ای و… نیز می شناسند. هنگام عبور نور از سطح تابلو، گویی روی حروف برجسته، الماس یا نگینهای درخشان به کار رفته است و به همین دلیل، این تابلوها به تابلوهای الماسی یا نگینی مشهور شده اند.

تابلو RGB

RGB مخفف سه واژه Red، Green و Blue است. همانطور که می دانید، قرمز، سبز و آبی، سه رنگ اصلی در دنیای رنگهای گرافیکی به شمار می روند. علت نام گذاری این تابلوها به این دلیل است که برای ساخت آنها از لامپ های SMD مدل RGB استفاده می شود. لامپ های SMD مدل RGB تنها به رنگهای سفید یا زرد نیستند؛ بلکه می توانند به رنگهای مختلفی از قبیل آبی، سبز، قرمز، بنفش و… دربیاید.

زیبایی و جذابیت انواع تابلو چلنیوم RGB زیاد است و می تواند ۷ رنگ مختلف را از خود به نمایش بگذارد. برای ساخت تابلوچلنیوم RGB از لبه چلنیوم، لامپ های SMD مدل RGB، پلکسی گلاس سفید، ورق های PVC، منبع تغذیه، کنترل کننده و مموری استفاده می شود.نحوه نورپردازی این SMD ها قابل برنامه ریزی است.

متخصصان این حوزه میتوانند هزاران برنامه نورپردازی طراحی کنند و داخل یک مموری یا حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنند تا روی تابلو به نمایش دربیاید. دلیل استفاده از پلکسی گلاس سفید این است که رنگ و نورپردازی لامپهای SMD بیشتر و بهتر دیده شوند. از حروف برجسته RGB در مواردی که نیاز به جلب توجه و نشان دادن تمایز دارید استفاده کنید.

تابلو با لبه ی پانچی

لبه این حروف ها طرح دار است؛ در نتیجه نور از کناره ها و لبه تابلو به بیرون می تابد. نور و جلوه این تابلوها بسیار زیاد است و جذابیت بالایی دارند. انواع تابلو چلنیوم با لبه های پانچی، معمولا در رنگهای نقره ای و طلایی تولید می شود. این تابلو  با طرح های مختلفی موجود است؛ مانند: چلنیوم پانچ، چلنیوم ساید، سوپر ساید، پانچ طرح گل،  پانچ طرح آجری و… .

تابلو چلنیوم کریستال جدید

برای ساخت تابلو کریستالی، از حروف برجسته جدید استفاده می شود. این حروف برجسته با استفاده از پلکسی گلاس شیشه ای و دانه های کریستال ساخته می شود؛ در نتیجه، انگار که روی این محصول ، اکلیل یا کریستال ریز پاشیده شده است.

برای ساخت تابلو کریستالی از لبه چلنیوم، پلکسی گلاس شیشه ای پوشیده شده با دانه های کریستال، ریموت کنترلر مخصوص، منبع تغذیه، ورق های PVC و لامپهای SMD استفاده می شود. لامپهای SMD به کار رفته در ساخت تابلو کریستال هم می تواند تک رنگ باشد . هم می تواند چند رنگ باشد. تابلو چلنیوم کریستال، در جلب توجه افراد قدرت بالایی دارد.

برای ساختن تابلو  مغازه می توان از انواع مصالح و انواع طرحها استفاده کرد. تابلوسازان حرفه ای می توانند با ترکیب روشها و اصول مهم در ساختن تابلو حروف برجسته، نمایی زیبا و خاص درست کنند. به شما توصیه می کنیم که ساخت تابلو برجسته مغازه خود را به مجموعه ای معتبر بسپارید.نورپردازی نما ، سالها سابقه و تجربه کار در زمینه ساخت انواع تابلوها را دارد و شما می توانید ساخت تابلوی دلخواه خود را به شرکت باتجربه بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *