تابلو تبلیغاتی فلکسی

تابلو فلکسی یکی از تابلوهای تبلیغاتی زیبا و مقرون به صرفه از نوع تابلو چاپی است که شامل نورپردازی نیز می باشد . از تابلو فلکسی به عنوان تابلو سر درب مغازه ، تابلو شرکتی ، تابلو فروشگاهی و تبلیغات محیطی مثل بیلبورد ، استفاده می کنند . این تابلوها دارای صفحه هایی انعطاف پذیر هستند و خاصیت روکش ابریشمی و پوشش کوتینگ آنها باعث شده است در برابر اشعه خورشید و شرایط آب و هوایی مقاومت و دوام بالایی داشته باشند .

تابلوهای فلکسی به صورت مکعبی ، ریلی ، سپری و اسکلت فلزی در بازار موجود می باشند . ساخت تابلوهای فلکسی با پوشش فلکس می باشد . برای روشنایی آن از لامپ های فلوروسنت یا همان مهتابی و جدیداً ال ای دی ، استفاده می شود .

تابلو تبلیغاتی فلکسیتابلو فلکسی برجسته 

تابلو فلکسی برجسته کمی با تابلو فلکسی معمولی متفاوت است . نحوه نورپردازی تابلو فلکسی حروف برجسته نیز با استفاده از فریم و به صورت نور از پشت حروف قابل اجراست . تفاوتی که موجب تمایز این دو مدل از یکدیگر است نوع فریم یا قاب می باشد .

جهت ساخت تابلو فلکسی برجسته ، ابتدا طرح تابلو فلکسی توسط نرم افزار ترسیم می شود . پس از آماده سازی طرح حروف برجسته فلکسی ، هر کاراکتر از حروف با استفاده از فریم های فلزی ساخته می شود .

زیرسازی تابلو فلکسی حروف برجسته مثل تابلو فلکسی معمولی است . یعنی لامپ های ال ای دی در داخل فریم جای می گیرند ، سپس فلکسی روی قالب می نشیند . پس از آن هر حرف ساخته شده فلزی به بر روی فلکس به شکل طرح ، در کنار هم چیده می شوند . نوری که متصاعد می شود به صورت نور مخفی یا نور از پشت خواهد بود .

تاریخچه تابلو فلکسی

قدمت تابلو فلکسی حدوداً به سال 1375 برمی گردد . در آن زمانها این تابلو به دلیل داشتن مزیت نورپردازی محبوبیت زیادی در بازار تابلوسازی نسبت به بنر بدست آورد . طرح های تابلو فلکس توسط استیکر یا برچسب ، در رنگهای متفاوت بر روی متریال فلکسی چسبانده می شد . کار با استیکر و طراحی تابلو فلکس و پیاده سازی علامت های مدنظر لوگوها کاری دشوار بود که با ورود پرینترهای فلکس ، استیکر منسوخ شد.

روش ساخت و نصب تابلو فلکسی 

مراحل ساخت تابلو فلکسی در چند گام زیر خلاصه می شود :

مرحله اول 

طرح های تابلو توسط طراح و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به انجام می رسد .

مرحله دوم 

پس از آماده سازی طرح ، آن را بر روی متریال فلکسی توسط دستگاه های چاپ ، به چاپ می رسانند .

مرحله سوم 

یک قاب که از نوع پروفیل است ، آماده و فلکسی را بر روی آن سوار می کنند .

مرحله چهارم 

پس از ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی فلکسی ، نوبت به نورپردازی می رسد .  نور این مدل از روش تبلیغاتی به دو شکل قابل اجراست :

  1. نورپردازی تابلو فلکسی با مهتابی : در این مرحله نصب مهتابی بر روی ورق های گالوانیزه یا همان سینی مهتابی ، به صورت کشویی در قاب پروفیل جاسازی می شود . با نصب پروژکتور بر روی کار یا نصب ال ای دی در پشت کار نورپردازی نیز به اتمام می رسد .
  2. نورپردازی تابلو فلکسی با استفاده از ال ای دی : در این روش یک فاصله بین متریال چاپ شده و زمینه فلزی تابلو ایجاد می کنند و لامپ های ال ای دی را در آن قسمت جای می دهند .

روکشهای مورد استفاده در تابلو فلکس 

این روکشها به دو صورت بر روی کار نصب می شوند :

روش اول ) سپری کلیپسی

روش دوم ) پرچی

انواع تابلو فلکسی

تابلو فلکسی تک فریم

این تابلو از یک فریم تشکیل شده است که روی پارچه قرار می گیرد و از پرژکتور برای نورپردازی آن استفاده می شود . از لحاظ هزینه هم مقرون به صرفه تر است .

تابلو فلکسی فیس 

این مدل از تابلوسازی به شیوه فلکس از دو عدد فریم تشکیل شده است . در فریم زیرین مهتابی که عامل نور است ، بر روی ورق گالوانیزه تعبیه می شود و در فریم رو پارچه را قرار می دهند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *