تابلوسازی در رشت

کاربرد تابلوسازی برای کسب و کارها چیست؟

اغلب کسب و کارها برای بهتر دیده شدن در عصر تکنولوژی از هر روشی برای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. یکی از پرکاربرد ترین روش‌ها خصوصا در محیط های باز، در خیابان ها برای فروشگاه‌ها و مغازه و حتی در نمایشگاه‌ها برای غرفه ها، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای بهتر دیده شدن برند و نام آن کسب و کار می باشد.

تابلوسازی در رشت
تابلوسازی در رشت

تاریخچه تابلو برجسته به چه زمانی بر میگردد؟

نشانه ‌ها و تابلو ها همیشه یک عنصر اساسی در زندگی و تجارت بوده اند. نقاشی اولین تلاش انسان برای بیان آنچه در ذهن داشت در قالب اشکال مصور و حروف به حساب می ‌آمدند.

اولین بخش از این راه ارتباطی در دنیای باستان شکل ‌گرفته بود. در حدود هیجده هزار سال پیش ‌از میلاد و در دوران پارینه ‌سنگی انسان در تلاش بوده است نشانه‌ هایی از خود برای برقراری ارتباط ایجاد کند. در واقع علامت و نشانه توسط رومی ‌ها تشخیص داده شد و پس ‌از آن علامت ‌ها در تجارت‌ نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

انواع تذهیب، آهن تزیینی و کنده‌ کاری ‌ها جهت ایجاد بافت متفاوت از حروف و طراحی‌ها در روی متریال متفاوت نظیر چوب، سنگ و فلزات اجرا می ‌شدند.

سپس به‌ تدریج اولین تابلو ها شامل حروف که بیشترین توجه را به خود جلب می ‌کردند در انگلستان، آمریکا و اروپا در بالای مسافرخانه‌ ها، هتل ‌ها و فروشگاه‌ ها نصب می ‌شد، بدین صورت تبدیل به یک روش تبلیغاتی شدند و دریافتند که با وجود این تابلو ها و معرفی خود بیشتر مورد استقبال و توجه قرار می گیرند.

تاریخچه ساخت اجزای حروف برجسته

ژرژ کلود در سال ۱۹۱۰ اولین لامپ نئون را اختراع و به نمایش گذاشت. حدود ۲۳ سال بعد ماده آکریلیک پلکسی ‌گلاس که در ساخت انواع تابلو و بخصوص تابلو حروف برجسته کاربرد اساسی دارد، اختراع شد. پس از آن یک شرکت معروف در دنیا ویژگی ‌های این محصول را ارتقا داده و آن را تبدیل به اکریلیک شفاف و مقاوم در برابر ضربه نمود.

بدین‌گونه متریال مورد استفاده در تابلو های حروف برجسته اختراع شد و ارتقا پیدا کرد.

روند ساخت حروف برجسته

حروف چنلیوم سازه‌ های فلزی هستند که آن ‌ها را به ‌عنوان علائم نورانی و حروف برجسته می ‌شناسیم. ساختار این حروف تشکیل ‌شده از ورق‌ های فلزی و آلومینیومی که توسط یک روتر لیزری و دستگاه‌ های CNC خم می ‌شوند تا به شکل حروف خمیده شکل ‌دهی شوند. فونت و طراحی مورد نظرمان که قصد داریم بر روی آن ‌ها ایجاد کنیم را در یک فایل طراحی به دستگاه سی ان سی می ‌دهیم تا حروف را به شکلی که می ‌خواهیم خمیده کنند.

سپس درز حروف و لبه ‌ها یا جوش داده می‌ شود و یا پرچ می ‌شوند. پس‌از رنگ ‌آمیزی با استفاده از لامپ ‌ها و لوله ‌های گاز نئون و یا چراغ‌های ال ‌ای ‌دی نورپردازی می ‌شوند و در نهایت یک قطعه ورق پلاستیکی اکریلیک پلکسی‌گلاس و یا وینیل به ضخامت نیم سانتی‌ متر که با شکل حروف مطابقت می‌ کند و برش داده ‌شده به لبه‌ ها متصل م ی‌شود بدین ‌صورت حروف نورانی تشکیل می‌ شوند.

تابلوسازی در رشت
تابلوسازی در رشت

انواع تابلو حروف برجسته کدام است ؟

تابلو چنلیوم

اشکال مختلفی برای حروف در نظر گرفته ‌شده که نحوه پردازش مواد در آن و شکل ظاهری آن متفاوت است.

به ‌عنوان مثال می ‌توان از لایه های ونیل ها بر روی حروف اعمال کرد که پانچ شده‌ اند و سوراخ ‌های ریز بر روی آن‌ ها ایجاد شده تا ظاهری ستاره گون در شب داشته باشند.

انواع رنگ ‌بندی متنوع برای لبه‌ ها و پلاستیک رویین می ‌توان بکار برد که تمامی موارد بنا بر سلیقه می ‌تواند انتخاب شود.

همچنین با پیشرفت در این زمینه عمق و ضخامت حروف کاهش چشمگیری داشته و امروزه تنها در حدود کمتر از صد میلی‌ متر نیز می ‌رسد.

نحوه نورپردازی متفاوت و استفاده از متریال متنوع به ایجاد اشکال مختلف از حروف برجسته منجر شده ‌است، درصورتی‌ که طبق مراحل ذکر شده عمل شود تابلو چنلیوم ساده خواهیم داشت. چنلیوم طلایی از ورق چنلیوم طلایی و ورق پلکسی طلایی ساخته‌ می شود. برای مشاغلی که ارتباط با درخشندگی دارند مانند جواهر و طلا فروشی ‌ها و یا مشاغلی که می‌خواهند در روز جلوه بیشتری داشته باشند می ‌توانند از این رنگ حروف استفاده کنند.

تابلو حروف برجسته پلاستیکی

برخی از حروف را می‌ توان از جنس پلاستیک وکیوم شده ساخت. حروف برجسته به گونه‌ای قالب‌گیری می ‌شوند که به ‌صورت حروف حجمی درآیند و سپس یک پوشش پلاستیکی روی آن را می ‌پوشاند. می‌ توان  این روکش را به‌ صورت رنگی نیز به کار برد. نور به ‌کار رفته در این حروف از تمامی وجه ‌های حروف ساطع شده و محدودیت حروف فلزی و چنلیوم در انتشار نور را ندارد.

حروف برجسته فلزی

از دیگر مواد به ‌کار رفته در ساخت تابلو ها برخی فلزات شامل استیل آلومینیوم هستند که عموماً از جنس استیل استفاده می‌ کنند. این حروف فلزی به ‌صورت سه‌ بعدی طراحی شده و به دلیل این ‌که اغلب بدون نور پردازی هستند برای ایجاد جلوه بیشتر بر روی پایه‌ هایی نصب می ‌شوند که از پنل زیرین خود فاصله داشته باشند.

این حروف مناسب فضای بیرونی نیستند چراکه در شب امکان دید کمی دارند. حالت براق آن‌ ها زمانی نمایان می ‌شود که به آن ‌ها نور بتابد. بنابراین اکثراً در داخل فروشگاه ‌ها برای نمایش برند ها و یا برخی تابلو های راهنما از این نوع استفاده می‌ شود.

تابلوسازی در رشت
تابلوسازی در رشت

انواع خدمات تابلوسازی کدام است ؟

  • تابلو سازی استیل
  • تابلو سازی چنلیوم
  • تابلو سازی آلومینیوم
  • تابلو سازی حروف فلزی
  • تابلوسازی حروف پلاستیک
  • تابلوسازی پلکسی گلس
  • تابلو وکیوم
  • تابلوسازی انواع حروف برجسته
  • تابلوسازی پلکسی گلس
  • تابلو چنلیوم الماسی
  • تابلو کامپوزیت
  • تابلو لایت باکس

تابلوسازی اغلب در چه مشاغلی کاربرد دارد ؟

تابلوسازی اغلب برای فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها و مغازه‌ها کاربرد دارد. از جمله مشاغلی که اغلب از تابلو برای معرفی کسب و کار خود استفاده می‌کنند میتوان به طلافروشی، غرفه های نمایشگاهی، تابلوسازی برای مطب و پزشکان و … اشاره کرد.

برای مشاوره، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با تابلوسازی پارسه در ارتباط باشید.

تابلوسازی در رشت
تابلوسازی در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *