طراحی تابلو در رشت

همانطور که می دانیم، مغازه مکانی است که افراد در آن در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند. برای شناخته شدن این مغازه در میان عموم مردم لازم است  از یک تابلوی تبلیغاتی مناسب استفاده کنیم. تابلوی تبلیغاتی معمولا در سردرب مغازه‌ها با شکل‌ها و متریال خاص و متفاوتی نصب می شوند. در واقع، تابلو نوعی از تبلیغات است که به شکل محیطی، شغل و نوع فعالیت یک مغازه را به رویت عموم می گذارد.

یکی از مسائل چالش‌برانگیز ،تابلوی تبلیغاتی است. تابلوها از عناصر جدانشدنی شهرها و کسب و کارها هستند. در هر خیابان یا هر کوچه ای دست کم چند تابلو وجود دارد. تابلوهای مغازه و تبلیغاتی از بخش های مهم نمای شهری محسوب می شوند. نحوه به کارگیری و نصب تابلو نیز  اهمیت زیادی دارد. گاهی نصب تابلوهای تبلیغاتی موجب به هم ریختگی نمای شهری و گاهی سبب جذابیت نمای شهر می شود. نحوه قرارگیری و نصب آنها اهمیت زیادی دارد.

مهمترین نکات در  طراحی تابلوی تبلیغاتی

استفاده از طرح مناسب در تابلوی تبلیغاتی تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. در هر کسب و کاری سعی کنید از تابلویی استفاده کنید که متناسب با همان کسب و کار باشد.

به عنوان میال طرحی که برای تابلوی تبلیغاتی سوپرمارکت استفاده می شود با طرح تابلویی که برای بانک ها یا فروشگاهها استفاده می شود با یکدیگر تفاوت دارد.  پس در طراحی تابلو در نظر گرفتن این نکته ضروری است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و توضیح خصوصیات و نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه بپردازیم. پس با ما همراه باشید. اگر قصد سفارش یا ساخت یک تابلوی تبلیغاتی را دارید، حتما این نکات را مدنظر قرار دهید.

 

طراحی تابلو در رشت
طراحی تابلو در رشت

توجه و دقت در طراحی تابلو

در مرحله اول طراحی تابلو تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. طراحی تابلو نقش عمده ای در جذب مشتری دارد. استفاده از طرح مناسب سبب جذب مشتری و تبدیل آن به یک مشتری همیشگی و وفادار می شود و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بررسی و تحلیل نوع فعالیت

قبل از طراحی تابلوی مغازه ابتدا محدوده شغل و فعالیت خود را با دقت بررسی کنید. به عنوان مثال شغل شما خدماتی است یا فروشگاهی؟ هر حوزه ای نیاز به طرح مخصوص به فعالیت خود دارد. به هیچ عنوان از یک طرح در کسب و کارهای مختلف استفاده نکنید. به عنوان مثال طرح تبیلغاتی تابلوی رستوران با طرح تبلیغاتی تابلوی نمایشگاه با یکدیگر متفاوت است و هرکدام طرح مخصوص به خود را دارند.  در صورتی که از طرح های مشابه و تکراری استفاده کنید، جذابیتی برای مشتری نیز ندارد. این امر تاثیر منفی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت.

پس سعی کنید طراحی تابلوی تبلیغاتی خود را به گونه ای انجام دهید که هماهنگی و تناسب خوبی با حوزه و محدودیت فعالیت شما داشته باشد چرا که از مهمترین نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه به حساب می آید.. در این صورت، مشتری به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و سبب رونق کسب کار شما خواهد شد.

استفاده از طرح های خلوت و شلوغ نکردن تابلو

از دیگر نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه استفاده از طرح خلوت است. شلوغ بودن تابلوی تبلیغاتی سبب سردرگمی مشتری و ایجاد ابهام در ذهن او می شود. طرح شلوغ سبب می شود مشتری نتواند با آن ارتباط برقرار کند. توصیه می کنیم از طرح های ساده، زیبا، خلوت و عامه پسند در تابلوی تبلیغاتی خود استفاده کنید. این امر، سبب می شود مشتری در کوتاهترین زمان ممکن با آن ارتباط برقرار کرده و از سویی کسب و کار شما نیز رونق پیدا کند.

به کارگیری عناصر مرتبط با شغل درتابلوی تبلیغاتی

به عنوان مثال تصور کنید شما صاحب یک نمایشگاه اتومبیل هستید، در طراحی تابلوی تبلیغاتی این نمایشگاه معمولا از تصویر یک ماشین روی تابلو استفاده می شود. یا اگر صاحب یک رستوران هستید، از تصویر یک غذا در تابلوی تبلیغاتی استفاده می شود. نحوه درج تصویر نیز تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. طراحی تصویر و نماد از عواملی است که سبب می شود مشتری به محض دیدن، با آن ارتباط برقرار کند و همچنین با زمینه و حوزه کسب و کار شما آشنا شود.

به کارگیری رنگ‌های مکمل در طراحی تابلوی تبلیغاتی

در طراحی تابلوی تبلیغاتی سعی کنید از رنگ های جذاب و رنگ های مکمل استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ سبز و رنگ زرد مکمل هستند زیرا هر دو در یک طیف رنگی قرار دارند.  ترکیب رنگ های مکمل سبب جذابیت تابلوی تبلیغاتی شما می شود. نکته دیگر در استفاده از رنگ تابلو ترکیب رنگ ها با یکدیگر است. از رنگی در تابلوی تبلیغاتی خود استفاده کنید که با کسب و کار شما هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز برای تابلوی تبلیغاتی رستوران استفاده کنید. زیرا رنگ قرمز اشتهای مشتری را باز می کند.

نورپردازی مناسب

بیشتر تابلوهای تبلغاتی برای بالا بردن جذابیت خود از نورپردازی استفاده می کنند. روش های مختلفی در نورپردازی تابلو وجود دارد. به عنوان مثال برخی در نورپردازی از حروف و برخی از اعداد استفاده می کنند.

برای نورپردازی از لامپ های ال ئی دی و اس ام دی استفاده می شود. برخی تابلوها مانند تابلوهای استیل قابلیت عبور نور را ندارند، لذا در آنها از لامپ های اس ام دی یا لامپ هالوژن استفاده می شود.

 

طراحی تابلو در رشت
طراحی تابلو در رشت

استفاده از شعار مناسب

یکی دیگر از نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه استفاده از شعار و متن مناسب است. این امر تاثیر زیادی در جذب مشتری داد. شعار و متن مناسب برای مشتری تازگی و جذابیت خاصی دارد. نکته مهم در این امر این است که از کلمات تکراری یا طولانی استفاده نکنید، زیرا مشتری متن های طولانی و تکراری را نمی خواند و برای او جذابیتی ندارد.  اگر بتوانید از شعاری استفاده کنید که عجیب و غافلگیر کننده باشد به گونه ای که مشتری را به فکر وادارد، سبب رونق کسب و کار شما نیز می گردد.

استفاده از لوگو 

لوگو تاثیر زیادی در رونق کسب و کار شما دارد. اگر لوگوی کسب و کار خود را بر روی تابلوی تبلیغاتی درج کنید تاثیر زیادی در ماندگاری آن در ذهن مشتری دارد. درج لوگو در تابلوی تبلیغاتی سبب زیبایی و جذابیت آن و در عین حال جذب مشتری می شد. مشتری با دیدن لوگو به سراغ شما می آید. نکته دیگر در درج لوگو این است که اگر شرکت شما سابقه طولانی دارد، آن را در تابلوی تبلیغاتی درج کنید.

اندازه مناسب و قابل دید

تابلویی که برای تبلیغات انتخاب می کنید را سعی کنید در اندازه و سایز مناسب طراحی کنید. اندازه تابلوی شما تاثیر زیادی در دیده شدن آن دارد. نیاز نیست تابلوی شما خیلی بزرگ باشد. نکته مهم در اندازه و سایز تابلوی تبلیغاتی خوانا بودن و قابل دید بودن آن است. از طرفی تابلوی شما نباید آنقدر کوچک باشد که نظر کسی به آن جلب نشود.

استفاده از طرح‌های گرافیکی 

طرح های گرافیکی برای مشتری بسیار جذاب است. هنگامی که در طراحی تابلوی تبلیغاتی از المان های گرافیکی استفاده کنید، سبب رونق کسب و کار شما می شود. در صورتی که از طرح ها و المان‌های مناسبی استفاده کنید پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد. از یک متخصص گرافیک استفاده کنید، گرافیست ها ذوق هنری بالایی دارند و بهترین ایده ها را برای تابلوی تبلیغاتی شما ارائه می دهند.

استفاده از متن مناسب و مرتبط با کسب و کار شما

متن و نوشته تابلو از جمله مواردی است که توجه مشتری و مخاطب را به خود جلب می کند. سعی کنید از متن های واضح، جذاب و خوانا برای تابلوی خود استفاده کنید. متن تبلیغ را به گونه ای بنویسید که نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی باشد. از متن های معمولی و تکراری استفاده نکنید. متن شما باید به گونه ای باشد که زمانی که چشم مخاطب به آن می افتد، برای او تازگی و جذابیت داشته باشد.

نصب تابلو در مکان مناسب

نکته دیگر از نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه انتخاب مکان مناسب برای نصب آن است. سعی کنید تابلوی تبلیغاتی را در فاصله زیادی از محل کار خود نصب نکنید. بهترین مکان برای نصب تابلو دقیقا سردرب فروشگاه و مکان مورد نظر است. در صورتی که تابلو را در مکان دیگری نصب کنید موجب سردرگمی مشتری خواهد شد.

طراحی تابلو در رشت
طراحی تابلو در رشت

ترکیب رنگ‌ها در طراحی تابلو

آگاهی از ترکیب رنگ ها تاثیر زیادی در خوانا بودن و نمایش بهتر تصویر و حروف آن دارد. نحوه ترکیب و هارمونی رنگ ها به اندازه ای اهمیت دارد که سبب رونق کسب و کار شما و جذب مشتری می شود. روانشناسان معتقدند که رنگ آبی نماد وفاداری، رنگ زرد نماد شادی و سرزندگی، رنگ قرمز نماد قدرت و انرژی است. هنگام طراحی تابلوی تبلیغاتی به ترکیب این سه رنگ توجه کنید.

طبق آخرین مطالعات انتخاب و هارمونی رنگ تاثیر بسزایی در شهرت برند شما دارد و از سویی در ذهن بصری به میزان زیادی ماندگار خواهد بود. گاهی برخی رنگ ها از فاصله زیاد خوانایی خوبی ندارند ، برای رفع این مشکل می توانید این رنگ ها را با رنگ سیاه در پس زمینه و یا یک رنگ روشن ترکیب کنید تا حروف تابلوی تبلیغاتی زیباتر و خواناتر شود.

اگر تابلوی تبلیغاتی شما تابلوی چنلیوم است بهتر از رنگ هایی با کنتراست پایین استفاده نکنید زیرا این رنگها خوانایی حروف را پایین می آورد و مشتری تمایلی به مطالعه کامل تابلوی شما نخواهد داشت.

در ساخت تابلو تبلیغاتی نظیر تابلو چنلیوم بهتر است از رنگ هایی با کنتراست پایین بهره نبرید زیرا استفاده از این رنگ ها سبب عدم خوانایی حروف می شود و مخاطب تمایلی به مطالعه دقیق تابلو شما نخواهد داشت. برخی رنگ ها مانند رنگ نارنجی و زرد ترکیب خوبی برای تابلوی تبلیغاتی مناسب نیستند. در انتخاب رنگ تابلوی تبلیغاتی از رنگ های متضاد استفاده کنید، زیرا ترکیب آنها با یکدیگر سبب وضوح و شفافیت مطالب و تصویر تابلوی شما می شود.

طراحی تابلو در رشت
طراحی تابلو در رشت

برخی از اشتباهات رایج در  انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و تابلوی مغازه

عدم توجه به نوع کسب و کار

یکی از نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه این می باشد که تابلوی مغازه حتما باید با نوع کار و فعالیت شما تناسب داشته باشد. سعی کنید تابلوی خود را مطابق با عرف جامعه و کسب و کار خود طراحی کنید. در صورتی که این نکته را رعایت نکنید، تاثیر منفی در ذهن مشتری می گذارد. از طرح و رنگ های متناسب با کسب و کار خود نیز در طراحی تابلو استفاده کنید، با رعایت این نکته مشتری به راحتی به محصول و نوع فعالیت شما پی می برد. اگر از رنگ یا عناصر گرافیکی نامرتبط استفاده کنید، مشتری سردرگم و گیج خواهد شد.

استفاده از طراحی نامناسب

با در نظر گرفتن نوع فعالیت خود و با توجه به محصولات و برند خود از طرحی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فعالیت شما مرتبط با کافی شاپ یا رستوران است از طرح های مدرن و به روز و یا اروپایی استفاده کنید. در برخی رستوران ها و کافی شاپ ها نیز از سبک طراحی سنتی استفاده می شود. اگر صاحب فروشگاه یا مغازه هستید، از سبک کلاسیک و حروف برجسته استفاده کنید.

عدم استفاده از رنگهای مناسب در ساخت تابلو

رنگ ها تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار شما دارند. نحوه چیدمان فضای داخلی دکوراسیون محل کار شما  و رنگ های به کار رفته در آن سبب ایجاد جذابیت برای مشتری می شود. رنگ های تابلو را متناسب با طراحی داخلی دکوراسیون خود انتخاب کنید. برخی رنگ ها بسیار آرام بخش و روح نواز هستند و سبب ایجاد حس خوب و آرامش در مشتری می شوند. تم رنگی که در تابلو یا دکوراسیون داخلی و خارجی فروشگاه خود استفاده می کنید بسیار مهم است.

استفاده از متریال نامرغوب

از دیگر نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه متریال مورد استفاده می باشد. متریال تابلوی تبلیغاتی را به گونه ای انتخاب کنید که با منطقه آب و هوایی شما سازگاری داشته باشد. مواد و متریال نامرغوب سبب ایجاد ظاهری نامناسب در تابلوی تبلیغاتی شما می شود.

همچنین این متریال سبب می شود تابلوی شما در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران یا رطوبت هوا خراب شود و شما مجبور شوید مجددا تابلو را بازسازی کنید. در نتیجه، با توجه به آب و هوای منطقه سکونت خود از متریال مناسب و با کیفیت استفاده کنید. هرچه کیفیت مواد و اجناس شما بالاتر باشد، هزینه بیشتری می پردازید و در مقابل تابلوی شما کیفیت بهتری خواهد داشت.

طراحی و ساخت تابلو  از طریق گروه های تابلوسازی تازه کار

از آنجا که تابلوسازی مغازه کار تخصصی است، کاری بسیار حساس و دقیق نیز می باشد.  از گروه های با تجربه برای ساخت تابلو استفاده کنید. مراجعه به گروه های تازه کار کیفیت کار شما را پایین آورده و سبب ایجاد مشکل برای شما می شود.

 خلاقیت در ساخت تابلوی تبلیغاتی

قدمت صنعت تابلو سازی به قرن ها قبل برمی گردد. در این حرفه مانند مشاغل دیگر توجه به نوآوری و خلاقیت بیش از گذشته احساس می شود. خلاقیت در ساخت تابلوی تبلیغاتی به دلیل جلوگیری از ایجاد شباهت تابلوها به یکدیگر نیاز است.

همان گونه که می دانیم، برخی تابلوهای تبلیغاتی سال ها پیش ساخته شده اند و امروزه کارایی و زیبایی خود را از دست داده اند. در نتیجه نیاز به بازسازی و تعمیر دارند. خلاقیت در طراحی و ساخت تابلو، راه نجات برای تابلوهای تبلیغاتی شهری است. استفاده از طرح های جذاب و خلاق سبب جلب نظر مردم  و تمایز آنها از یکدیگر می شود.

طراحی تابلو در رشت
طراحی تابلو در رشت

مزایای استفاده از طرح های خلاق و متنوع در تابلوهای تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

  • خلاقیت در طراحی تابلوی تبلیغاتی سبب حفظ و بقای کسب و کار شما شده و از ورشکستگی شما جلوگیری می کند.
  • استفاده از طرح های جذاب و خلاق هم بقای صنعت تابلوسازی و هم شغل تابلوسازان و از سوی سبب بقای شغل خریداران تابلو می شود.
  • استفاده از طرح ها، شکل ها و ابعاد مختلف طرح خلاقانه و هوشمند در تابلوی تبلیغاتی شما بوجود می آورد. این طرح ها کیفیت تابلوی شما را افزایش می دهند. به عنوان مثال طرح مثلث، طرح شش گوشه یا مستطیل طرح های خوب و جذابی در ساخت تابلوی تبلیغاتی هستند.
  • نوع و ساخت تابلو را در نظر بگیرد. هر شغلی نوع و طرح مخصوص به خود را دارد. چگونگی ساخت آن تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

بررسی خلاقیت در تابلوهای تبلیغاتی

تابلوی تبلیغاتی پدیده ای جذاب برای تأثیرگذاری در ذهن مردم است. مردم دنیا در هر نقطه و با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خود تحت تاثیر شیوه طراحی تابلوی تبلیغاتی شما قرار می گیرند. بنابراین یکی از دیگر نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه و ساخت تابلوی تبلیغاتی این است که باید خلاقیت زیادی به خرج دهید تا آثار مثبتی برای شما به دنبال داشته باشد.

رعایت نکات ذکر شده در ساخت تابلوی تبلیغاتی مانند انتخاب رنگ، نورپردازی، المان ها و…. تابلوی تبلیغاتی شما را به یک تابلوی جذاب و خلاقانه تبدیل خواهد کرد. اگر قصد دارید محصول جدیدی وارد بازار کنید، برای فروشش و تبلیغ آن به یک تابلو تبلیغاتی نیاز دارید. پس از طرح مناسب و خلاق در تابلوی خود استفاده کنید.

تابلوی تبیلغاتی تاثیر زیادی در میزان فروش محصول شما دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که در طراحی یک تابلوی تبلیغاتی موفق توجه به خلاقیت در طراحی سبب رونق کسب و کار و فروش محصول شما خواهد شد.

جهت سفارش انواع تابلوهای تبلیغاتی با تابلوسازی پارسه در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *