تابلو چنلیوم در رشت

تابلو چنلیوم چیست؟

تابلو چنلیوم از انواع تابلوهای تبلیغاتی می باشد که در صنعت تابلوسازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . ساخت تابلو چنلیوم که به آن تابلو حروف برجسته هم نیز گفته میشود به این صورت است که ابتدا حروف های برجسته مورد نظر در برنامه کرل طراحی میشود سپس طرح مورد تایید با ورق های مورد نظر به صورت زاویه دار یا بدون زاویه بر روی پلکسی گلس (plexi glass) که دارای رنگ های متنوعی می باشد لیزر می شود.

به طور کلی تابلو چنلیوم از دو جز کامپوزیت و حروف برجسته چنلیوم تشکیل شده است . برای روشنایی آن از لامپ های ال ای دی(LED) استفاده میشود. چنلیوم یک نوع آلیاژ آلومینیومی میباشد که آن را در برابر عوامل متعددی نظیر گرما،سرما،اشعه آفتاب،بارندگی وضربه مقاوم میکند.

چنلیوم درواقع ترکیبی از آلومینیوم و استیل میباشد ولی ظاهر آن شبیه استیل میباشد. استفاده از آلومینیوم در تابلو چنلیوم باعث سبک وزنی آن شده است و هم جنین از زنگ زدگی آن جلوگیری میکند. تابلو چنلیوم زیبایی استیل و ماندگاری آلومینیوم را داراست.

از دیگر ویژگی های ممتاز تابلو حروف برجسته چنلیوم این است که گرد وخاک نمیگیرد و زنگ نمیزند و باگذشت زمان ماندگاری وثبات رنگ دارد.

تابلو چنلیوم در رشت
تابلو چنلیوم در رشت

اجزای تابلو چنلیوم چیست؟

  • لبه چنلیوم: اندازه یک حروف برجسته چنلیوم استاندارد معمولا 7،9 ویا 11 سانتی متر میباشد. یکی ازمزایای استفاده از لبه در تابلوهای چنلیوم نوار اسفنجی آن است که از ورود گردوخاک وآب به داخل آن جلوگیری کرده است ومانع از ورود آب به مدار تابلو و سوختن آن میشود.

 

  • طلق پلکسی: از طلق پلکسی برای پخش نور به صورت یکدست و شفاف استفاده میکنند.

 

  • لامپ SMD : تابلوهای چنلیوم به دو صورت بانور و بدون نور عرضه میشود. در تمامی تابلوهای چنلیوم نوردار معمولا از لامپ SMD استفاده میشود. کیفیت لامپ SMD بسیار مهم میباشد . هرچقدر کیفیت این لامپ ها یشترباشد شدت نور و طول عمر روشنایی آن بیشتر میباشد.

(توجه کنید که متاسفانه افرادی که به تابلوهای بسیار پایین قیمت روی می آورند و به دلیل استفاده از اجزای نامرغوب و ارزان درساخت این تابلوها پس از مدت یک یا دوماه بیشتر لامپ های آن میسوزد و نمای نامناسبی به تابلو تبلیغاتی میدهد .)

  • ورق PVC : این ورق زیر ساخت حروف چنلیوم میباشد و لامپ های SMD روی این ورق میچسبد.

 

  • ترانس یا منبع تغذیه: وظیفه این منبع تبدیل برق شهری به 12 ولت میباشد.

 

(توجه کنید اگر خودتان قصد دارید هرنوع تابلویی را نصب و روشن کنید نباید مستقیم به پریز برق شهری وصل کنید وگرنه در این صورت کل لامپ های آن میسوزد. )

تابلو چنلیوم در رشت
تابلو چنلیوم در رشت

مراحل نصب تابلو چنلیوم چیست؟

ابتدا زمینه تابلو که میتواند کامپوزیت،سنگ،چوب و … باشد در محل مورد نظر تعبیه میشود سپس ورق PVC بر روی زمینه مورد نظر پیچ میشود. در ادامه سیم های لامپ های SMD به پشت تابلو برده میشود ، سپس حروف چنلیوم برروی ورق پی وی سی نصب شده و ترانس در پشت تابلو قرار داده میشود. سپس سیم ها باهم سری شده و به ترانس وصل میشود.

تابلو چنلیوم در رشت
تابلو چنلیوم در رشت

روش طراحی و ساخت تابلو چنلیوم:

به دو روش می­توان ساخت این نوع حروف برجسته را انجام داد. روش اول به صورت دستی می­باشد که سازندگان تابلو، به لبه ها با دست حالت می دهند. در واقع تمام مراحل ساخت، با دست انجام می شوند. البته پلکسی گلاس روی تابلو توسط دستگاه لیزر برش می­خورد. این روش در بین تابلوسازان طرفداران بیشتری نسبت به روش دوم دارد.

در روش دوم، لبه تابلو به کمک دستگاه اتوماتیک خم شده و حالت داده می شود. همچنین تمام برش ها و خط ها و زوایا با کمک دستگاه و بدون دخالت دست انجام می شود. تابلو سازان کهنه کار و قدیمی، تمایل چندانی به این روش از تابلو سازی چنلیوم ندارند. زیرا این افراد بر این باورند که ساخت تابلو چنلیوم نوعی هنر است که باید توسط دست های یک تابلو ساز هنرمند ساخته شود.

مزایای  تابلو چنلیوم چیست؟

  • مقاوم در برابر سرما،گرما،باران
  • عمر طولانی
  • رنگ بندی متنوع
  • طرح هایی ها واندازه های متنوع و به روز
  • قابلیت شستشو
  • نمای زیبا و بسیار جذاب تابلو چنلیوم که باعث رونق بسیار زیاد فعالیت شما میشود.
  • زنگ نزدن تابلو چنلیوم
  • مصرف برق پایین
تابلو چنلیوم در رشت
تابلو چنلیوم در رشت

توجه کنید که همه این مزایا در صورتی وجود دارد که تابلو موردنظر در مراکز معتبر تابلوسازی ساخته شده باشد.که از جنس مرغوب در ساخت تابلو استفاده شده باشد و مراحل ساخت و نصب آن اصولی و استاندارد باشد.

مجموعه تابلوسازی پارسه با سالها سابقه و تجربه گران قدر و کادری مجرب تبدیل به برند محبوب و مورد اعتماد در بین افراد شده است . همه مشتریان این موسسه با خیال آسوده طراحی ، ساخت و اجرای سفارش های خود را به ما میسپارند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *