چاپ فلکس و بنر

فلکسی در واقع نوعی چاپ است که برای تبلیغات استفاده میشود و به دو صورت چینی و کره ایی قابل دسترس است یکی از مشکلات چاپ فلکسی آن است که نمی شود آن را قابل حمل ساخت. یکی از انواع آن ، استفاده در تابلوهایی می باشد که قابلیت عبور نور را دارند . از طرفی به دلیل مقاومت زیاد و ماندگاری بالای آن ، بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .

توجه داشته باشید این محصول یک متریال پرکاربرد در محیط های خارجی و داخلی بوده به طوری که جنس آن از پی ‌وی ‌سی است . این متریال انعطاف پذیر ، در مکان ‌هایی استفاده میشود که منبع نور در پشت تابلو قرار بگیرد.

به دلیل عبور نور و درخشانی این نوع تابلو های تبلیغاتی ، این نوع تابلو ها موجب جذب نگاه افراد زیادی میشود و از طرفی برای زیباسازی شهر نیز میتوان از چاپ این محصول بهره مند شد .
این تابلو نیاز است متناسب با ابعاد محیط و سلیقه مشتری انتخاب شود .

 اگر شما هم قصد انتخاب برای تبلیغات خود را دارید باید بدانید که هزینه آن کاملاً مقرون به صرفه بوده و رویه آن به گونه ای طراحی شده است که قابل تعویض می باشد و برای  ایجاد تنوع می توانید هر چند وقت یک بار رویه آن را تعویض کنید .

چاپ فلکس و بنر
چاپ فلکس و بنر

تاریخچه چاپ فلکسی

در خصوص تاریخچه این نوع چاپ لازم است بدانید اولین بار در سال ۱۳۷۵ بود که این نوع در قالب و تابلوهای آن در بازار ایران به فروش رفت . همانطور که گفته شد مدل آن جلوه های بصری و نورپردازی بسیار زیبایی دارد و از این رو از همان ابتدا برای تابلوهای تبلیغاتی کاربرد زیادی داشته است . برای چسباندن استیکر ها از مایع ظرفشویی یا محلول رقیق آب استفاده می شد . با این حال طبیعتاً چسباندن علامت تجاری و لوگوی شرکت ها در ارتفاعات و جاهای دیگر ، با دشواری هایی روبرو بود .

 

چاپ فلکسی با چاپ بنر چه فرقی می کند ؟

این دو نوع چاپ شباهت هایی دارند اما به طور کلی باید بدانید تفاوتی که دارند در قابلیت این محصول یا عبور نور می باشد . به طوری که این متریال همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد قابلیت عبور نور از خود را دارد اما بنر دارای این قابلیت نیست . با این وجود اگر در مکانی تاریک استفاده شود جهت بهتر شدن آن در شب یا در محیط های تاریک معمولاً با استفاده از پروژکتور به آن نور تابیده می شود .

بنر برای مکان هایی مناسب است که نیاز به استفاده نور از پشت تابلو نداشته باشد . این نوع در اغلب موارد کمی تیره تر چاپ شده تا هنگامی که لامپ مهتابی یا ال ای دی در پشت و داخل تابلو قرار می گیرد ، تصاویر جلوه بیشتری پیدا کند .

در غیر این صورت در هنگام تابش نور ، طرح تابلو روشنی زیادی خواهد داشت به طوری که تصاویر بی روح دیده شده و جلوی چندانی نخواهند داشت . با تمام این موارد باید توجه داشته باشید بنر و آن با توجه به کشور سازنده که از متریال های گوناگونی استفاده می کنند دارای سطح کیفی متفاوتی هستند. البته باید بدانید که در باب کیفیت این چاپ ها ، نوع دستگاه چاپ نیز بی تاثیر نیست. تابلوسازی پارسه با چاپ انواع فلکس و بنر ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

چاپ فلکس و بنر
چاپ فلکس و بنر

انواع تابلوها با نور

به طور کلی تابلو هایی که در آن ازنور استفاده شده باشد ، تابلو فلکس نام دارد . همانطور که می دانید این تابلو ها دارای نور و جذابیت و درخشندگی زیادی است . حال باید توجه داشته باشید که در مجموع به دو دسته کلی تقسیم شده که شامل فلکس فیس و تابلو تک فریم می باشد.

نوع اول آن به گونه ای بوده که دارای دو فریم هستند . یکی از این فریم ها روی پارچه قرار دارد و چاپ بر روی آن انجام می‌ شود . دیگر فریم در زیر قرار داشته که محله نصب عامل نور است . معمولاً در آن فیس از نور مهتابی استفاده شده که بر روی ورق گالوانیزه نصب می شود.

اما تابلو تک فریم همانطور که از اسمش پیداست تنها یک فریم داشته و به همین دلیل ضخامت کمتری دارد . این طرح بر روی پارچه قرار گرفته و نورپردازی تابلو نیز با استفاده از چراغ های ال ای دی می باشد .
با این حال طبیعی است این نوع فیس دارای قیمت مناسب تری است و در طول زمان انرژی کمتری مصرف می کند و به همین دلیل برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر است . تابلوها برجسته نیز از دیگر انواع آن می باشد که از لحاظ کاربرد با رول آپ شباهت های زیادی دارد .

 قیمت چاپ فلکسی

چاپ فلکسی از انواع خاص چاپی می باشد که بسیار پر کاربرد و چشم نواز می باشد . در زمینه قیمت فلکس این نوع چاپ ، هیچ موقع قیمت ثابتی وجود ندارد به دو دلیل .

دلیل اول : به خاطر اینکه وسایل مربوط به این کار از کشور های خارجی خریداری می شوند ، قیمت ثابتی را نمی توان برای آن ها اعلام کرد .

دلیل دیگر ، تفاوت بسیار بین سفارشات و گوناگونی در خواست های مشتریان می باشد که نمی گذارد قیمت ثابتی را اعلام کنیم . تابلو سازی پارسه بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد و شما عزیزان می توانید قیمت فلکس را از ما استعلام بگیرید .

فلکسی در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

یکی از مهمترین کاربرد ها و موارد استفاده از تابلو های فلکس، فضاهای تاریک و در شب می باشد . به طوری که شما می توانید در فضاهای بسته نمایشگاهی به صورت شبانه روزی از این تابلوها استفاده کنید .

دیگر کاربرد آن برای سر در مغازه ها بوده به طوری که این تابلوها هم در شب و هم در روز جلوه زیبایی دارد . استفاده ازتابلو آن در بیلبورد ها ، فضاهای نمایشگاهی ، اعلان های درون ‌شهری ، شرکت ها ، موسسات و انواع فروشگاه ها نیز از دیگر کاربرد های تبلیغاتی محیطی چاپ فلکسی می باشد .

همچنین ازچاپ فلکسی برای زیبا سازی محیط منزل یا محل کار و دکوراسیون استفاده می شود . در همایش ها ، سمینارها و کنفرانسهای مهم نیز این نوع بسیار مورد توجه قرار می گیرد .

چاپ فلکس و بنر
چاپ فلکس و بنر

ویژگی ها

لازم است بدانید در این نوع چاپ از رویه مقاومی استفاده شده که این امر موجب می شود در برابر عوامل و آسیب های بیرونی مقاومت زیادی از خود نشان دهد . با این حال شما می ‌توانید از آن در شرایط جوی متفاوت مانند باد ، باران و حرارت استفاده کنید . هم چنین اشعه‌ های خورشید موجب رنگ پریدگی چاپ نمی شود.

از طرفی باید بدانید هزینه برای چاپ کردن این محصول بسیار کم بوده و انرژی مصرفی آن در کمترین حد خود قرار دارد . در این چاپ میتوان از پروژکتور های led استفاده کرد که علاوه بر نور پردازی زیبا در کاهش هزینه انرژی مصرفی نیز تاثیر قابل توجهی می گذارد .

دیگر مزیت استفاده از این نوع چاپ ، مقاومت آن در برابر پارگی می باشد . از دیگر مزیت ها این است که شما می توانید به راحتی رویه آن را عوض کرده و از چارچوب تابلو به طور مجدد استفاده کنید . این نوع چاپ همچنین از نظر ابعاد و تراکم متفاوت بوده و به دلیل سبک بودن ، شما می ‌توانید به راحتی آن را جابجا کنید .

مراحل چاپ فلکسی

مراحل تولید و چاپ آن را به طور کلی می توان گفت در چهار مرحله طی می ‌شود . به طوری که در اولین مرحله یک تصویر یا نوشته به صورت پیش فرض توسط طراح گرافیکی طراحی شده که البته امروزه مشاهده می‌ شود بیشتر از روش‌ های نوین و نرم افزار فتوشاپ برای این مرحله استفاده شده که سرعت بیشتری در کار طراحی دارند .

مرحله دوم ، چاپ طرح است که در این مرحله دستگاه چاپ ، طرح مورد نظر را برای بر روی متریال چاپ می کند .

مرحله سوم ، ساخت قاب بوده که در این مرحله قاب پروفیلی را به صورت استند درست کرده تا این محصول بر روی آن نصب شود و آخرین مرحله در ساخت آن نور پردازی است که بتوان جلوه ای زیبا و نمایان به آن داد.

چاپ فلکسی با عرض ۳ متر

دیگر نوعی این چاپ ، عرض سه متر بوده که به دلیل پرت کار کمتر هزینه پایین ‌تری برای مشتری دارد . توجه داشته باشید با وجود اینکه این نوع ماندگاری و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته و بدون زائده است ، بیشترین کاربرد را در تبلیغات فضای داخلی و خارجی دارد.

همچنین از آن در سر درب مغازه ها و فروشگاه ها و مکان های مذهبی و نمایشگاهی استفاده می شود . به طور کلی باید بدانید انواع آن عرض ۳ متر شامل مات و براق ، کره ای و چینی و با انس های ۱۸ و ۲۰ می ‌باشد . یکی از انواع چاپ مربوط به افست می شود.

 

اندازه و ابعاد در چاپ فلکس چه تاثیری دارند ؟

به طور کلی می ‌توان گفت این محصول دارای انواع و ابعاد مختلفی بوده با این حال هر فرد می تواند متناسب با سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کرده و سفارش دهند . حال باید بدانید چاپ فلکسی عریض ۵ متر یکی از انواع این نوع چاپ بوده که لازم است بدانید ابعاد و اندازه تابلو می تواند در جلب توجه افراد نقش بسزایی داشته باشد .

این تابلو ها معمولاً حاوی پیام های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و تبلیغاتی هستند . عرض آن از ۳ متر تا ۲۵ متر متغیر است و لازم به ذکر است که برای عرض بالای ۵ متر از روش ولد کردن استفاده می کنند .

انواع فلکس بدون بافت چگونه است ؟

و اما آخرین دسته از انواع چاپ بدون بافت بوده که لازم است بدانید که متریال آن پرکاربرد بوده ، به طوری که همانند آن از بافت و مقاومت بالایی برخوردار است و در عین حال به دلیل تکنولوژی خاصی که در تولید آن استفاده شده است اگرچه دارای تار و پود است اما این تار و پود قابل مشاهده نمی باشد .

مهمترین ویژگی آن ، سطح صاف و بدون بافت آن بوده که با این حال کیفیت و شفافیت ، ثبات رنگ و پایداری بسیار خوبی دارد . ضد آب است و همین دلیلی بر ماندگاری بالای آن است . اشعه خورشید نیز بر آن تاثیری ندارد و از قابلیت UV ، برخوردار است .

همچنین باید توجه داشته باشید ابعاد این محصول بدون بافت نیز طبق محیط و سلیقه مشتری متغیر است و دارای دو نوع کره ای و چینی و مات و براق می باشد. به طور کلی این در انس ۱۸ و ۲۰ موجود بوده که به دلیل استفاده از جوهر های مرغوب در آن می توان این تابلو را در فضای باز و عوامل محیطی استفاده کرد بدون آنکه رنگ تابلو پریده شود. برای یک سفارش عالی و مقرون به صرفه ما همراه همیشگی شما خواهیم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *