لایت باکس در رشت

لایت باکس چیست؟ و چه کاربردی در جهان امروزی دارد؟

لایت باکس در رشت
لایت باکس در رشت

یکی از ابزار های تبلیغات استفاده از لایت باکس است که امروزه بسیار جذابیت دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. در لایت باکس ها نورپردازی از پشت و با مصرف برق کم صورت می گیرد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه لایت باکس را توضیح دهیم می توان گفت: لایت باکس به سازه ای می گویند که مانند جعبه است و در ابعاد دلخواه ساخته می شود. این جعبه فوق العاده در تبلیغات کسب و کار نقش بسیار مهمی دارد و بسیار تاثیر گذار است و جالب است بدانید نوری که از پشت به تصویر می تابد زیبایی تصویر تا چندین برابر می کند.

از تابلو ها در خیابان، فروشگاه، دانشگاه، نمایشگاه، بیمارستان ها و … قابل استفاده است.

لایت باکس چیست؟

لایت باکس در رشت
لایت باکس در رشت

لایت باکس ها جعبه هایی هستند که برای تبلیغات استفاده می شود. ای جعبه معمولا از جنس چوب، آلومینیوم و پلاستیک و رویه آن از جنس پلکسی گلس و یا فلکسی است. نوری که در تابلو استفاده می شود از LED و اس ام دی تامین می شود.

در بسیاری از فروشگاه های لاکچری مانند: خشکبار فروشی، طلا و نقره فروشی، مزون های برند، آرایشگاه های معروف و مشهور و … از تابلو استفاده می کنند تا ضمن زیبایی فضای فروشگاه شان محصول یا برند خود را تبلیغ کنند.

برای تبلیغ برند می توان از نام برند، لوگو، خدمات ارائه دهنده، شعار تبلیغاتی و …. استفاده کنند و جالب است بدانید زیبایی که در لایت باکس ها وجود دارد سبب می شود تا مشتری جذب کسب و کار شما شود.

مزایای لایت باکس ها چیست؟

در تابلو های قدیمی از لامپ های فلئورسنت استفاده می شده که نسبت به اس ام دی های امروزه بسیار بی کیفیت بوده، و از جمله مشکلاتی که به وجود می آمده عبارتنداز: سوختن بی موقع لامپ، مصرف فوق العاده بالای برق، عدم شفافیت و جذابیت نور در پشت تصویر.

اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی مصرف برق تابلو ها نسبت به قدیم تقریبا 70 درصد کمتر شده و در عین حال کیفیت لایت باکس ها از جمله شفافیت آن و نور یکدستی که به تصویر تابیده می شود افزایش یافته است در ضمن اینکه ضخامت لایت باکس ها نسبت به قبل نازک تر شده و شما می توانید آن را به صورت دیواری آویزان کنید.

از دیگر ویژگی های این نوع تابلو می توان به استقامت آن و ماندگاری بالایی که دارد می توان اشاره کرد.

لایت باکس در رشت
لایت باکس در رشت

کاربرد لایت باکس در تبلیغات

از جمله کاربرد های تابلو ها می توان به تبلیغات در فروشگاه، اماکن، مجتمع های تجازی، ترمینال، فرودگاه و… و برای اطلاع رسانی در مراکز آموزشی، بیمارستان، مراکز خدماتی و درمانی و …. استفاده می کنند. در سینما، سمینار، کارگاه ها و … جهت ارائه اطلاعات؛ و برای معرفی برند در داروخانه ها، نمایندگی های فروش و فروشگاه های مرکزی استفاده می کنند.

آنچه که مردم را مجاب می کند تا از لایت باکس در تبلیغات خود استفاده کنند قابلیت استفاده آن به مدت طولانی مدت آن است و جالب است بدانید تصویر تابلو ها قابل تغییر است و شما می توانید مثلا هر 6 ماه یکبار تصویر آن را تعویض کنید و هر بار محصول جدیدی را تبلیغ کنید تا اطلاعیه جدیدی را برای مردم به نمایش بگذارید.

عوامل موثر در چگونگی ساخت و طراحی

هنگامی که میخواهید سفارش خود را برای این نوع تابلو ثبت کنید باید اطلاعاتی را در اختیار طراح قرار دهید تا بهتر بتواند با توجه به موقعیت مکانی و نیاز مردم، حیطه کاری شما آن را به بهترین نحوه ممکن طراحی کند. از جمله اطلاعاتی که شما باید در اختیار طراح قرار دهید عبارتنداز:

  • محل نصب تابلو
  • فاصله دید تابلو تا مشتری
  • تردد افراد به چه صورتی است، مثلا اگر قرار است نزدیک شیشه نصب شود مخاطبان بیشتر با ماشین از آن سمت گذر می کنند یا به صورت پیاده هستند و می توانند اطلاعات را از روی آن بخوانند.
  • شرایط آب و هوایی آن جا چگونه است؟ مثلا اگر در فروشگاه مرغ و گوشت فروشی است آب و هوای فروشگاه تان سرد است پس باید از رنگ های مناسبی استفاده شود.
  • تبلیغات شما درباره چه محصول یا ارائه خدمات است.

معرفی انواع لایت باکس و کاربرد آن در تبلیغات

  • لایت باکس کریستالی
  • لایت باکس Out Door
  • لایت باکس آلومینیومی

1- لایت باکس کریستالی

یکی از جذاب ترین و پرکاربرد ترین نوع لایت باکس ها، لایت باکس کریستالی است که امروزه با کاهش میزان برق و ضخامت آن جایگاه ویژه ای در منوی رستوران ها، نمایشگاه های عکاسی و کامپیوتر دارد. لایت باکس های کریستالی از ال ای دی یا اس ام دی استفاده می شود که در روز و شب به بهترین شکل درخشان باشد.

در این نوع لایت باکس از دو لایه پلکسی با ضخامت 2 و 8 میلی متر ساخته می شود که بین آن از چاپ بک لایت استفاده می شود. می توان آن را روی دیوار گچی، سنگی، MDF و حتی گاها بر روی سقف به ابعاد مستطیل و مربع چاپ کرد.

2- لایت باکس Our Door

همانگونه که در نام این تابلو مشخص است می توان فهمید که از این تابلو در محیط های باز و طبیعت استفاده می شود پس قطعا از مقاومت و کیفیت بالایی برخورد دار است زیرا در سرما، گرما، باد و طوفان، برف و باران و … باید ثابت باشد و یا زنگ نزند.

از این تابلوها بیشتر در معابر، پیاده رو، خیابان، محوطه نمایشگاه، جلوی درب بیمارستان و مراکز آموزشی و … استفاده می شود و جنس آن از آلومینیوم، کامپوزیت و .. با پایه فلزی و روکش کامپوزیت است.

3- لایت باکس آلومینیومی

رویه این تابلو ها از فلکسی است و نور آن با ال ای دی و اس ام دی تامین می شود. اگر می خواهید این نوع تابلو را برای خود تهیه کنید نگران مصرف برق آن نباشید زیرا بسیار کم مصرف است و مانند تابلوهای قدیمی از لامپ استفاده نمی کند پس با خیال راحت از آن استفاده کنید.

روش ساخت

روش ساختن تابلوها بدین گونه است که جنس آن باید از پلاستیک، ام دی اف و یا آلومینیوم باشد و برای نور پردازی ان حتما از اس ام دی و ال ای دی استفاده شود تا نور یکدست و تابان به تصویر بتابد. اگر برای نور پردازی از ال ای دی هایی که نور مهتابی دارند استفاده می کنید کیفیت کارتان را بیشتر کرده اید بله ال ای دی هایی که نور مهتابی دارند پر نور تر هستند و تصویر را زیبا تر به چشم مشتری یا مخاطب انعکاس می دهد.

برای ماندگاری بیشتر، بهتر است تصویر را در محفظه ای پلاستیکی یا شیشه ای قرار می دهند تا تصویر در مدت زمان بیشتری سالم بماند.

روش چاپ بک لایت

طرحی که در تابلو قرار می گیرد به چندین روش مختلف ممکن است چاپ شود:

  • چاپ به صورت مستقیم بر روی طلق
  • چاپ روی استیکر که بعد به بر روی طلق چسبانده شود.
  • چاپ بر روی بک لایت و سپس بر روی طلق چسبیده شود.

امیدواریم از این مطلب اطلاعات لازم را کسب کرده باشید شما می توانید برای سفارش این نوع تابلوها و … روی ما حساب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *