چنليوم چیست و چه کاربردی دارد؟

با ورود چنليوم به صنعت تابلوسازی با یک تحول عظیم در دنیای تابلوسازی روبه رو شدیم . از ورود آن به حرفه تابلوسازی چند سالی بیش نمی گذرد با این وجودطرفداران زیادی پیدا کرده است. چنل (channel) یعنی جسم یا کانالی که شکل یو (u) باشد و استفاده ازین کلمه بدین معنی است که حرف یا شکلی را بعد از چسباندن به شکل یو (u) درمی آیند و چون جنس لبه از ورقه نازک آلومینیومی می باشد از ادغام این دو کلمه چنليوم بوجود می آید.

channel + aluminium= channelium

تاریخچه چنليوم :

در اواسط سال 2000میلادی شرکت اسپانیایی ام سی آی با تکنولوژی های برتر روز دنیا توانست آلومینیوم را به شکل براق و چون آیینه مانند با انعطاف پذیری بالایی در آورد که همچون استیل بنظر آید.

بعد از طی اندک زمانی کشور تایوان از این روش مبتکرانه استفاده کرد و محصول مشابه آن را با کیفیتی متمایزتر با نام تجاری آلوباند روانه ب بازار کرد ،سپس کشور چین متعاقبا با کمی دخل و تصرف در صنعت محصول مورد نظر لبه های چنليوم را در عرصه تبلیغات جهت ساخت حروف و اشکال وارد بازار تبلیغات نمود.

تابلو چنليوم چیست؟

تابلو چنليوم در حقیقت به حروف و تابلوهایی اطلاق می گردد که لبه حروف آن از جنس چنليوم باشد.

لبه حروف یعنی جایی از حروف که باعث برجستگی آن ها می شود و اغلب دارای رنگ های طلایی و نقره ای هستند.لبه چنليوم مهم ترین قسمت تابلو می باشد که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است که به اختصار به آن چنليوم گفته می شود.

ساخت و تولید این تابلوها حتما باید براساس به روزترین متد و استانداردهای دنیا صورت گیرد.

این تابلوها جذابیت و جلوه منحصر به فردی دارند به این خاطر که هم در روز با نو آفتاب بازتاب خیره کننده ای به حروف می دهد و هم در شب و مکان های کم نور توسط نورهای smd جلوه ای زیبا به کار می بخشد .

لایه بالایی تابلوهای چنليوم و قسمتی که نور را عبور می دهد بخش بسیار مهمی به شمار می اید که بایستی حتما به دست متخصصین با سابقه این امر صورت گیرد به این خاطر که طراحی ساخت آن به شدت حساس بوده و به دقت بالایی نیاز دارد.

جنس لایه رویی تابلو چنليوم پلکسی گلاس است و برای زیرسازی تابلوهایی که نور smd بر روی آن سوار می شود از پلاستیک های فشرده تحت عنوانpvc به کار می گیرند.

تابلو چنليوم به دلیل تنوع رنگی و استحکام بالا یکی از پر طرفدارترین تابلوهای حروف برجسته در تابلو سازی می باشد.

کاربرد و مزایای تابلو چنليوم :

1 )طول عمر بالا

2 ) بهینه سازی مصرف انرژی

3 ) تنوع در ایجاد هرگونه طرح و رنگ ،سایز

4 ) جذابیت بالا با نور پردازی و چشم اندازی چشم گیر

5 ) قابلیت سرویس آسان

6 ) مقاوم در برابر انواع شرایط جوی

7 ) دارای قابلیت شست وشو

انواع تابلو چنليوم

تابلو چلنیووم ساده

تابلو چنليوم پانچ یا الماسی

تابلو چنليوم لبه پانچ

تابلو چنليوم کریستال جدید

تابلو چنليوم لبه سوئدی جدید

روش های ساخت تابلو چنليوم

روش ساخت تابلو چنليوم به صورت دستی: در این روش تمامی مراحل با دستان هنرمند حروف سازان و متخصصین این امر به لبه ها حالت داده می شود و تنها قسمتی که نمی توان به صورت دستی انجام داد قسمت رویه آن است که از جنس پلکسی گلاس می باشد و بایستی با دستگاه لیزر برش داده شود که البته شایان ذکر است این روش متقاضیان بیشتری نیز دارد.

روش ساخت تابلو چنليوم توسط برش با دستگاه: در این روش؛ لبه با دستگاه خم وبرش حالت داده می شود و تمامی زوایا و حالت حروف نیز با دستگاه برش شکل می گیرد و تنها توسط حروف سازان و پلکسی گلاس مونتاژ می شود.

این روش طرفداران زیادی ندارد به این خاطر که تابلوسازی یک هنر است و باید توسط یک هنرمند طراحی شود و با دقت و ظرافت و حساسیت های هنرمندانه پیاده سازی شود

ویژگی و مزایای تابلو چنليوم

همانطور که اشاره کردیم لبه چنليوم از جنس آلومینیوم است و این امر باعث شده تا این تابلوها دارای استحکام بیشتری نسبت به سایر تابلوها داشته باشد و در برابر شرایط جوی دوام زیادی داشته باشد.

تولید کنندگان لبه های چنليوم به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار از نوارهای اسفنجی بهره گرفته اند تا مانع ورود گرد و خاک و آب شوند.

تا پیش از نصب رول های چنليوم ؛ بر روی آن ها یک رویه پلاستیکی محافظ وجود دارد تا مانع هر گونه خط و خش شود ولی در هنگام نصب بایستی رویه پلاستیکی را از آن جدا کنند زیرا در برایر گرما ذوب شده و به حروف می چسبد.

چنليوم دارای تنوع رنگی است و به هیچ عنوان رنگ آن تغییری نخواهد کرد و در رنگ های طلایی و نقره ای آن شاهد حالت براق و آیینه ای هستیم.

ورق های چنليوم با کیفیت و مرغوب ضخامت بیشتری دارند که این مساله کارهای با مساحت بیشتر و در ارتفاع را به دلیل سنگینی کار تضمین می کند.

عرض لبه های چنليوم 7؛ 9 و 11 می باشد که اغلب برای کارهایی که قرار است در ارتفاع بیشتری نصب شوند از ورق های 11 سانتی استفاده می کنند.

امروزه از میان اقسام مختلف تابلو یکی از برجسته ترین تابلو ها تابلو چنلیوم میباشد که جزء محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی میباشند

تابلو چنلیوم که در مکان های مختلف قابل استفاده میباشد از دو جزء جنس کامپوزیت و چنلیوم تشکیل میشود که کامپوزیت بعنوان زمینه کار و حروف چنليوم جهت نوشتار برجسته روی کامپوزیت مورد استفاده قرار میگیرد

حروف چنليوم نسل جدیدی ازبرند های تبلیغی میباشند که قابلیت نورپردازی و استفاده از پلکسی هایی با رنگ های متنوع میباشد که علاوه بر استقامت بیشتری نسبت به سایر تابلو ها قابلیت مانوردهی بهتری از سایر حروف میباشد

حروف چنليوم برجسته دارای طرفداران بسیاری در صنعت تبلیغات و تابلوهای تبلیغاتی و صدالبته کسانی که نسبت به تبلیغات محل کسب و یا شرکت خود و… حساسیت بیشتری دارند میباشد

تغذیه نور و روشنایی حروف از لامپ های اس ام دی و یا ال ای دی های مخصوص با پایین ترین وات و آمپر میباشد که خود نسبت به مصرف انرژی خود امروزه نکته ای حائز اهمیت است

 

کیفیت تابلو های چنليوم :

کیفیت بسیار عالی چنليوم باعث می شود در برابر گرمای آفتاب و شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی از خود نشان داده و رنگ و تغییر شکلی در خود ایجاد نکند و از لحاظ زیبایی و استقامت زیباتر و بهتر از انواع دیگر حروف باشد ضمن اینکه حروف چنليوم تا حدی نیز در مقابل صدمات ضربه ای نیز مقاوم است .

مزیت استفاده از لبه های آلومینیومی چنليوم در ساخت حروف و اشکال اینست که از نظر وزنی بسیار سبک میباشد.

لبه های چنليوم از آلیاژ آلومینیوم و استیل ساخته میشوند که به همین سبب از نظر ظاهر همچون استیل زیبا و از نظر استقامت چون آلومینیوم است.

از دیگر مزیت های چنليوم نسبت به بعضی از لبه ها مثل پلکسی و فلز اینست که به خود گرد و غبار و…نمیگیرد و طی گذشت زمان ماندگار و ثبات بیشتری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما