چرا تابلو رستوران ها باید جذاب باشد؟

تابلو رستوران ها

تابلو رستوران ها نقش عمده ای در جذب مشتری دارند. زیرا مشتری در یک لحظه با دیدن تابلوی شما تصمیم می گیرد که غذا را در رستوران شما صرف کند یا خیر. به همین دلیل جذابیت آن ها بسیار مهم است به خصوص زمانی که رستوران در مکانی واقع شده که دید کمی دارد.

به همین دلیل در این مقاله به دلیل جذابیت تابلو رستوران ها پرداخته ایت تا با خواندن این مطلب در انتخاب تابلو دقت بیشتری داشته باشید. همچنین شما برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم می توانید با کارشناسان ما در تابلوپارسه تماس بگیرید.

 

اهمیت جذابیت تابلو رستوران ها

تابلو رستوران ها باید به نحوی طراحی شوند تا برای مشتری جذابیت ایجاد کنند. زیرا مشتری به شدت به ظاهر رستوران اهمیت می دهد و تابلو می تواند نقش مهمی در جذب آن داشته باشد. در ادامه به مواردی اشاره کرده ایم تا شما به خوبی قانع شوید که چرا تابلو رستوران ها باید از جذابیت زیادی برخوردار باشد.

قوی بودن حافظه بصری

اولین نکته در جذابیت تابلو رستوران ها این است که باعث می شود مشتری بهتر آن را ببیند. هنگامی که تابلو به خوبی در دید مشتری باشد و از رنگ های شاد و طراحی مناسب در آن استفاده شده باشد او ترغیب به امتحان کردن غذاهای شما می شود.

اغلب کسب و کارها به این نکته مهم پی برده اند و در انتخاب انواع تابلو مغازه به شدت حساس هستند. زیرا می دانند که حافظه بصری مشتری بسیار قوی است و هنگامی که از لوگو و طرح مناسب در تابلو استفاده می شود مشتری تشویق به استفاده از خدمات آن ها می شود. برای اطلاعات بیشتر از اهمیت رنگ در تابلوسازی می توانید مقاله داخل لینک را بخوانید.

نقش بستن در ذهن مشتری

همیشه توصیه کرده ایم که تابلوی مغازه را متناسب با ابعاد آن سفارش دهید. اما در خصوص رستوران قضیه فرق می کند. در تابلو رستوران ها هر چه ابعاد تابلو بیشتر باشد مشتریان بهتر آن را می بینند. به خصوص اگر رستوران شما در مکانی مانند بین راه و جاهای پرتردد واقع است. با این کار شغل شما در مدت زمان کوتاهی رونق خواهد گرفت.

البته کیفیت را نیز فراموش نکنید! زیرا هر چه رستوران , تابلوی آن و دکوراسیون شیکی و مجللی داشته باشید اما کیفیت غذای شما باب میل مشتری نباشد تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت. کیفیت علاوه بر رفتار حرفه ای می تواند ضامن موفقیت شما باشد.

قانون 6 ثانیه !

در دیدن تابلوها و بنرهای تبلیغاتی قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه مشتری تنها 6 ثانیه را صرف دیدن تابلوی شما می کند. پس اگر می خواهید قدم مهمی در دیده شدن بردارید بهتر است متن و شعاری را بر روی تابلو حک کنید تا در عرض 6 ثانیه به مخاطب منتقل شود.

در هنگام طراحی این متن باید خود را به جای مشتری قرار دهید. اگر توانستید در مدت زمان بسیار کوتاهی پیام را به سرعت بخوانید و آن را دریافت کنید بدین معنی می باشد که انتخاب شما درست است. یکی دیگر از دلایل که می توانید موجب افزایش جذب مشتری شوید این است که از کنتراست رنگی استفاده کنید.

به طور مثال زمینه تابلو مشکی و حروف برجسته آن سفید باشد. اغلب تابلوهای رستوران از تابلوی چلنیوم تولید می شوند که درباره قیمت تابلو چلنیوم نیز قبلا صحبت کرده ایم، بهترین انتخاب برای تابلو رستوران ها محسوب می شود.

 

چرا تابلو رستوران ها باید جذاب باشد؟

برانگیخته کردن احساس مشتری

شما می توانید با رعایت نکات مهمی در طراحی تابلو رستوران ها اقدام به برانگیخته کردن احساس مشتری کنید. تصور کنید دو تابلوی رستوران در مقابل شما قرار دارد و نام آن ها ” مامان مهری ” و ” مدرن ” است.

کدام یک از این تابلوها احساسات شما را برانگیخته می کند و جذب آن خواهید شد؟ قطعا رستوران ” مامان مهری ” نوستالژی بیشتری برای شما خواهد داشت و به طور ناخودآگاه تصور می کنید که غذاهای این رستوران از کیفیت , بهداشت و خوشمزگی بیشتری برخوردار هستند.

توجه مشتری به سابقه فعالیت شما

اگر رستوران شما جزو رستوران های با سابقه است حتما میزان سابقه خود را بر روی آن قید کنید. حتما مشتری ها با دیدن متن ” 50 سال سابقه و خوش نامی ” بهتر از تابلویی که این عبارت در آن قید نشده جذب رستوران شما خواهند شد.

زیرا مشتری تصور می کند که حتما کیفیت بی نظیری دارید که 50 سال دوام آورده اید و واقعیت هم همین است! زیرا رستوران هایی که کیفیت بالایی به دلیل مشتریانی که جذب می کنند دوام بیشتری دارند.

مشتری عجول است

یکی از نکاتی که باید در جذابیت تابلو رستوران ها در نظر بگیرید این است که مشتری کم طاقت است. اگر غذای بیرون بر دارید حتما بر روی تابلو یا به صورت یک بنر جداگانه آن را به مشتری یاد آور شوید.

زیرا در ساعات شلوغی مشتری نمی تواند دقایق زیادی را برای آماده شدن غذا صبر کند و یا تمایل ندارد در محیط شلوغ رستوران ناهار خود را صرف کند. به همین دلیل حتما غذای بیرون بر را سفارش خواهد داد.

چرا تابلو رستوران ها باید جذاب باشد؟

نحوه تشخیص تابلو تبلیغاتی جذاب

قابل تنظیم باشد

امروزه در برخی از شهرهای بزرگ و حتی کافی شاپ ها شاهد تخته های چوبی هستیم . در این تخته ها به وسیله گچ خدمات خود را می نویسند. یکی از مزایای این نوع از تبلیغات این است که شما می توانید خدمات خود را در صورت تغییر بر روی تابلو بنویسید. همچنین نوشتن منوی روزانه بر روی آن نیز بسیار تاثیر گذار و جذاب است.

رنگ های جذاب داشته باشد

مشتری به هیچ عنوان تابلویی را نمی پسندد که بر روی آن از رنگ های تکراری و مرده استفاده شده باشد. مخصوص رستوران ها که با غذا سر و کار دارند باید برای معرفی خود از رنگ های تند مانند قرمز استفاده کنند.

نمایش محصولات بر روی تابلو

برخی از رستوران ها اقدام به نصب تابلوی روان بر سردر رستوران می کنند. نمایش زنده غذاها در تابلو دلیل دیگری بر افزایش جذابیت تابلو رستوران ها به شمار می آید. زیرا اشتهای مشتری را برانگیخته می کند.

تابلو رستوران ها

در حالت کلی ، مشتری بعد از وارد شدن به رستوران و خوردن غذای آن می تواند برند شما را در ذهن هک کند. اما نکته مهمی در این بین وجود دارد که باید به آن توجه داشت و آن هم نحوه صحیح طراحی تابلو است.

در هنگام طراحی و نصب تابلو رستوران ها باید این سوال را از خود بپرسید که چه عواملی سبب می شود که مشتری رغبت کند بعد از دیدن تابلو رستوران به داخل آن برود؟ پاسخ به این سوال سبب می شود که شما عوامل موثر بر جذب مشتری را در هنگام طراحی در نظر بگیرید.

در مطالب گذشته به اهمیت درج لوگو بر روی تابلو تبلیغاتی پرداختیم. هنگامی که لوگو بر روی تابلو درج شود قطعا تاثیرگذاری بیشتری بر ذهن مشتری خواهد گذاشت. زیرا نام و فعالیت شما را نشان می دهد. رنگ ها ، شکل ها ، حروف و نوع تابلو از عوامل موثر بر جذب مشتری به حساب می آید.

برخی از رستوران ها علاوه بر غذای ایرانی ، غذای سایر کشورها را نیز طبخ می کنند. اگر صاحب رستوران چینی ، ایتالیایی و … هستید توصیه می کنیم از المان های مرتبط با این کشورها استفاده کنید تا مشتری در کوتاه ترین زمان ممکن از نوع رستوران شما مطلع شوند.

چرا تابلو رستوران ها باید جذاب باشد؟

تابلو رستوران ها و نقش آن در رقابت !

نصب تابلو به عنوان یکی از ابزارهای اولیه در رقابت محسوب می شود. زیرا بیرونی ترین جلوه کسب و کار به شمار می رود. می توانید از این ابزار به عنوان بهترین وسیله برای رقابت با سایرین استفاده کنید. به طور مثال باید تابلو به نحوی طراحی شود که تحریک کننده باشد. تابلوی رستوران شما باید منحصر به فرد باشد.

توصیه می کنیم از سایر برندها کپی نکنید و طرح مورد نظر را بر اساس سلیقه ، اصول و متمایز از سایر رستوران ها طراحی کنید. شرکت های تابلوسازی با داشتن تیمی قدرتمند در مشاوره علاوه بر ارائه پیشنهادات به شما کمک می کنند تا بهترین طرح را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

ماندگاری تابلو رستوران ها

ماندگاری تابلو رستوران بر اساس مواد و متریال مورد استفاده در آن تعیین می شود. به طور مثال تابلوهای چلنیوم جزو ماندگارترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می روند که مزایای زیادی دارند. در مطالب گذشته به طور مفصل درباره مزایای تابلو چلنیوم صحبت کردیم. علاوه بر تابلو استیل شاهد طول عمر تابلوهای استیل نیز هستیم.

نورپردازی صحیح و استفاده از لامپ های مرغوب دلیل دیگری بر طول عمر بالای این تابلوهاست. در حال حاضر لامپ های SMD و LED به دو صورت معمولی و ضد آب در صنعت تابلوسازی بکار می روند که توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر در شهری زندگی می کنید که بارندگی در آن زیاد است از نوع ضد آب آن استفاده کنید.

تابلوهای چلنیوم علی رغم تابلوهای نسل قدیم که به صورت بنری تولید می شدند ضد خط و خش هستند و تابش مستقیم نور خورشید باعث رنگ پریدگی آن ها نخواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *