ویژگی های تابلو ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد

تابلو نمای ساختمان، یکی از تابلوهای می باشد که سال ها بر روی نمای بیشتر ساختمان ها نصب می شد، اما اخیرا توجه بسیاری به آن می شود به گونه ای که وجود این تابلو بر نمای ساختمان بر قیمت بنا و خرید و فروش آن نیز موثر است.

نصب تابلو در نمای ساختمان به شکل های متفاوتی اجرا می شود. اما چگونگی نصب و ویژگی های تابلو ساختمان است که خیلی مهم است، زیرا اگر تابلو در مکان نامناسب نصب شود، می تواند اثر زیان باری را بر ظاهر یک بنا داشته باشد. بنابراین پیش از خرید و انتخاب تابلو ساختمان باید حتما فضای مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

برای آشنایی با انواع تابلو ساختمانی و ویژگی های تابلو ساختمان در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از ویژگی های تابلو ساختمان نیز این است که در خرید و فروش ساختمان های تجاری و مسکونی، موارد زیادی وجود دارد که در قیمت و نقل و انتقالات سریع، موثر است. نصب تابلو در نمای ساختمان یکی از موارد مهم در این زمینه است.

نمایش یک تابلو زیبا که توسط یک تابلوسازی با تجربه ساخته شده باشد می تواند توجه هر فردی را به خود جلب نماید. همچنین سبب اعتبار قسمتی به یک آپارتمان خواهد شد، می توان گفت که این از ویژگی های تابلو ساختمان است.

عموما در هر منطقه یکی از دلایلی که سبب می شود تا یک ساختمان مطرح شده و بین مردم معروف شود، تابلو و نمای آن است. این موضوع هم برای ساختمان های تجاری و اداری و هم برای ساختمان های مسکونی صدق می کند.

چند نوع ویژگی های تابلو ساختمان وجود دارد که در نمای ساختمان نصب می شود. دسته اول تابلو هایی که در آن نام ساختمان به شکل های متفاوتی طراحی شده است و در قسمت ورودی و یا بر نمای ساختمان نصب می شود.

این تابلو چلنیوم هم در ساختمان های تجاری و هم در ساختمان های مسکونی کاربرد داشته و نصب می شود. دسته دیگر تابلو، برای نمای ساختمان، تابلوهای تبلیغاتی هستند که در ساختمانهای تجاری و اداری نصب می شوند.

طراحی و ساخت تابلو تبلیغاتی نما ساختمان در ابعاد کوچکتری انجام می شود، چرا که فضای کمی برای نصب تابلو وجود دارد.

سفارش تابلو برای نمای ساختمان، در حال حاظر به یک فعالیت تخصصی در صنعت تابلوسازی تبدیل شده است.

چرا که طراحی تابلو با ویژگی های تابلو ساختمان ، متناسب با کاربری و فعالیت آن انجام خواهد شد. همچنین نصب کردن یا نکردن تابلو تبلیغاتی در ساختمانهای اداری و تجاری نیز در این امر موثر است.
بر خلاف تابلوهای دیگر که در مغازه و فروشگاه ها نصب می شود، هدف از ساخت و نصب تابلو بر بدنه یک بنا، به منظور زیباتر شدن ظاهر آن با ویژگی های تابلو ساختمان انجام می شود.

در اصل می توان گفت که این کار برای جذب مشتری انجام نمی شود، بلکه به فروش بهتر ساختمان کمک می کند.

ویژگی های تابلو ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد
ویژگی های تابلو ساختمان چیست و چه اهمیتی دارد

جدا از اینکه تابلو چه مزیت هایی دارد و ویژگی های تابلو ساختمان چیست، باید به یک نکته دیگر نیز دقت کرد. انتخاب تابلو نمای ساختمان، با مصالحی که در نما به کار رفته، باید با یکدیگر مرتبط باشند.

به همین دلیل پس از اینکه نما به صورت کامل اجرا شد، لازم است آن وقت، تابلو را سفارش داده و نصب کنید. هر نوع مصالح ساختمانی ویژگی های تابلو ساختمان متفاوتی دارد و همین طور ظاهر آنها نیز در این انتخاب تاثیر می گذارد.

هیچ گاه نمی توانید پیش از اجرای نمای ساختمانی به تابلوسازی، طرح مد نظرتان را سفارش دهید، زیرا که پس از نصب هیچ تناسبی بین تابلو و نما اجرا نخواهد شد.

برای اینکه این بخش را نیز به خوبی تکمیل کنید، باید ابتدا نصب نمای ساختمان تکمیل شود و سپس تابلوسازان متناسب با شرایط موجود، ساخت و طراحی تابلو را شروع نمایند.

تاثیر مصالح بر انتخاب تابلو

همانطور که در بالا هم گفته شد یکی از ویژگی های تابلو ساختمان این است که به ساختمان زیبایی می بخشد. انتخاب تابلو نمای ساختمان کاملا تحت تاثیر متریال به کار رفته در نما است، یکی از نکات مهم این است که رنگ نما با رنگ تابلو کاملا با هم همخوانی داشته باشد، تا پس از نصب ناهماهنگی رد رنگ هر کدام از این عناصر به وجود نیاید.

امروزه در بیشتر مواقع از سنگ، آجر، کامپوزیت و ترموود برای پوشش ظاهر یک بنا استفاده می شود. علاوه بر آن نما، با هر کدام از مصالح ساختمانی که اجرا شود، تاثیر متفاوتی بر مشتری و خریدار و یا مستاجر می گذارد. عموما نمای سنگ و یا ترموود از نظر مردم شیک تر و جذاب تر است. پس تابلو برای نمای ساختمان هم باید با این متریال ها سازگاری داشته باشد.

تابلو سنگ نمای ساختمان

از آنجایی که انواع سنگ در نمای ساختمان خیلی زیاد استفاده می شود، یکی از تابلوهای جذاب در پروژه ساختمانی در حال اجرا، تابلو سنگی است. در اصل در اینجا می توان از سنگ به عنوان زمینه کار استفاده کرد و بر روی آن نام ساختمان را به صورت چلنیوم و یا حروف برجسته نصب کرد.

انجام این کار یک هماهنگی بی مانند بین نما و تابلو به وجود می آورد. البته در این مرحله باید در انتخاب رنگ و طرح ورق های پلکسی گلس و غیره دقت شود، تا با طرح و رنگ و بافت سنگ ساختمانی، متناسب باشد. با انجام این کارها یک تابلو جذاب و زیبا خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *