تابلو داروخانه در رشت

تابلوسازی داروخانه قانونی مشخصی دارد

تابلو سازی داروخانه زمانی درست و اصولی انجام می شود که تجربه فراوانی همراه آن باشد. بی‌اغراق داروخانه ها از مهم ترین مغازه های شهر هستند، و وجود آن ها برای شهر ضروری و واجب است. به طوری که هیچ شهری را نمی توان بدون داروخانه تصور کرد.

داروخانه از مکان هایی است که ساعات کاری آن به زمان مشخصی محدود نمی شود. در هر ساعت از شبانه روز، هرکدام از ما ممکن است به دارویی نیاز داشته باشیم، و یا برای تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده لازم باشد تا به داروخانه مراجعه کنیم .

با این حال چرا ساخت تابلو داروخانه اهمیت بسیار بالایی دارد؟ همان طور که گفتیم داروخانه ها به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، فرض کنید نیمه های شب نیاز به داروی خاصی داشته باشید و برای تهیه آن باید حتماً به داروخانه بروید. در آن تاریکی شب، تنها با دیدن تابلو داروخانه می توانیم آن را پیدا کنیم. تابلو داروخانه مانند تابلو مغازه نیست که تنها یک برند را معرفی کند، این تابلوها باید به گونه‌ای طراحی شده باشند تا مردم به راحتی داروخانه ها را پیدا کنند.

تابلو داروخانه در رشت
تابلو داروخانه در رشت

به نظر شما تابلو داروخانه یک تابلو تبلیغاتی است یا نه؟

طراحی و ساخت اکثر تابلوها در تابلوسازی، با هدف تبلیغات صورت می گیرد. ولی آیا تابلو داروخانه را هم می توان یک تابلو تبلیغاتی نامید؟

داروخانه، یک مغازه یا یک فروشگاه نیست که برای خرید مایحتاج روزانه وارد آن شویم. از طرفی محصولاتی که در داروخانه عرضه می شود به قدر حساس و مهم است که کمبود آن ها می تواند حتی جان انسان ها را در خطر بیاندازد. عمده کالاهای موجود در داروخانه ها، داروهای مختلف برای درمان بیماری ها هستند و در کنار آن لوازم بهداشتی و آرایشی هم در بعضی از داروخانه ها عرضه می شود.

دارویی که برای درمان یک بیماری استفاده می شود، نیاز به تبلیغ ندارد و وقتی دکتری دستور تهیه آن را می دهد باید حتماً از نزدیک ترین داروخانه تهیه شود. اگر در چنین شرایطی قرار بگیرد در یک خیابان به دنبال تابلو داروخانه می گردید و زمانی که آن را پیدا کردید بلافاصله برای خرید وارد داروخانه می شوید.

پس می توان گفت تابلو داروخانه، یک تابلو تبلیغاتی نیست که محصولات و برندهای مختلف را معرفی کند. این تابلو باید به نحوی طراحی و اجرا شود تا کاملاً جلب توجه کرده و مردم به راحتی بتوانند داروخانه ها را پیدا کنند.

آیا داروخانه نیاز به تابلو تبلیغاتی دارد؟

اهمیت داروخانه به قدری است که باید در هر خیابان حداقل یک تابلو داروخانه دیده شود. اما با این وجود کسانی هم که داروخانه دارند، مانند سایر مغازه داران نیاز دارند که داروخانه خود را به مردم معرفی کنند، تا به این ترتیب بتوانند فروش خوبی داشته باشند.

به خصوص وقتی یک داروخانه‌ای تازه افتتاح می شود نیاز دارد که زمانی را صرف تبلیغات کند، تا به مردم معرفی شود و از آن پس تنها از آن داروخانه وسایل و داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند. پس یک داروخانه باید همیشه یک تابلو تبلیغاتی داشته باشد.

تبلیغ یک داروخانه

تابلو تبلیغاتی یک داروخانه شبیه به یک تابلو مغازه نیست. چرا که تابلو سردر داروخانه باید علاوه بر اینکه برای مردم به خوبی قابل رویت باشد، آن داروخانه را هم به مردمی که به تازگی دنبال داروخانه می گردند و همین طور مردمی که در اطراف محل قرارگیری داروخانه زندگی می کنند، تبلیغ و معرفی کند.

پس متوجه می شویم که یک داروخانه هرچقدر هم که همیشه مشتری خود را داشته باشد، برای اینکه به فروش بیشتری دست پیدا کند، باید در جذب مشتری بیشتر موفق باشد. ممکن است گاهی در یک محله چندین داروخانه وجود داشته باشد، در چنین شرایطی طبیعتاً این داروخانه ها برای جذب مردم، با هم به رقابت می پردازند. مهم ترین وسیله تبلیغ برای هر کدام از این داروخانه ها، تابلوهای نصب شده بر سردر مغازه است.

کدام تابلو بر سردر داروخانه بهتر است؟

در تابلوسازی برای ساخت و اجرا تابلو داروخانه، انتخاب های متعددی داریم. تابلوهای مختلفی با ویژگی های متفاوت وجود دارند که هرکدام از آنها را می توان برای تابلو داروخانه انتخاب کرد. اما کدام تابلو برای کدام داروخانه مناسب است؟

برای این سوال جواب مشخصی وجود ندارد، چرا که هر کدام از تابلوها اگر به درستی طراحی و نصب شوند، هم می توانند یک تابلو تبلیغاتی خوب باشند و هم آن داروخانه را به خوبی به مردم نشان می‌دهند. شاید بتوان گفت که انتخاب تابلو تا حدودی به قانون های هر داروخانه بستگی دارد.

ممکن است در یک داروخانه، از رنگ مشخصی در طراحی تمام قسمت ها استفاده کرده باشند، و یا برای نام داروخانه باید از فونت مشخص و منحصر به فردی استفاده شود، همه این بایدها و نبایدهایی که گاهی از سوی صاحبان داروخانه و گاهی هم از سوی طراحان داخلی وضع می شود در انتخاب تابلو داروخانه، نقش دارند.

تابلو داروخانه در رشت
تابلو داروخانه در رشت

تابلو کامپوزیت شاید اصلی ترین انتخاب

در تابلوسازی داروخانه، یکی از محبوب ترین انتخاب ها، تابلو کامپوزیت است. اگر دقت کرده باشید در سردر بیشتر داروخانه ها، تابلو کامپوزیت نصب شده است. پس می توان گفت که در تابلو سازی داروخانه، تابلو کامپوزیت انتخاب اکثر مغازه داران است.

قیمت مناسب تابلو کامپوزیت در این انتخاب تأثیر گذار است. اما شاید بتوان گفت، اصلی ترین دلیل محبوبیت این تابلو، این است که به خوبی می توان آن را با سایر تابلو ها، از تابلو چنلیوم تا  تابلو حروف برجسته یا تابلو لایت باکس ترکیب کرد و نتیجه خوبی از این کار گرفت.

همچنین تنوع رنگ ورق های کامپوزیت و طرح های مختلف آن یکی از ویژگی های خاص این گونه تابلو است. تابلو کامپوزیت نظم خاصی به نمای داروخانه می دهد و استفاده از کامپوزیت سفید می تواند بر بهداشتی بودن فضای یک داروخانه تأکید کند.

تابلو چنلیوم داروخانه، یک گزینه خوب

آیا تا به حال به تابلو داروخانه ها دقت کرده‌اید؟ معمولاً بر روی اکثر آنها کلمه” داروخانه” با فونت درشت نوشته می شود و درکنار آن هم ممکن است اسم داروخانه و شماره تلفن آن ذکر شود. بنابراین متوجه می شویم که برای طراحی تابلو داروخانه یک قالب مشخص وجود دارد که در تمامی داروخانه دیده می شود.

اما از خلاقیت در طراحی تابلو هم نباید غافل شد، گاهی یک انتخاب رنگ مناسب، تأثیر بسیار زیادی بر جذب مردم خواهد داشت. تابلو چنلیوم می تواند این کار را برای شما انجام دهد. چنلیوم انتخاب خوبی برای نوشتن متن های تابلو داروخانه است.

طیف رنگ چنلیوم گسترده است و مدل های متفاوتی که دارد می توان در طراحی تابلو استفاده کرد. همچنین نورپردازی مناسب در تابلو چنلیوم باعث می شود تا در شب، مردم داروخانه ها را به راحتی ببینند.

تابلو چنلیوم و تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت می تواند یک بک گراند خوب برای نوشته های تابلو چنلیوم باشد. در تابلو سازی از ترکیب این دو تابلو استفاده فراوانی می شود و بعد از نصب، با رضایت مغازه داران روبرو می شود. از ترکیب کامپوزیت سفید با نوشته هایی که به صورت چنلیوم و به رنگ سبز ساخته می شوند در تابلو داروخانه بیشتر استفاده می شود.

در ترکیب کامپوزیت سفید و چلنیوم سبز اگر کمی تغییر ایجاد، شود یک تابلو داروخانه بسیار زیبا و جذاب را شاهد خواهیم بود. نصب و اجرای تابلو چنلیوم و کامپوزیت هزینه مناسبی دارد و یکی از ویژگی های خوبی کامپوزیت این است که، به راحتی قابل شستشو بوده و می توان هر چند وقت یکبار، آلودگی های سطح آن را پاک کرد.

تابلو لایت باکس داروخانه با چاشنی نور

اکثر داروخانه ها شبانه روزی هستند، پس در تابلوسازی داروخانه حتماً باید از تابلویی استفاده کرد که با تعبیه نور  در شب دید کامل و خوبی داشته باشد. تابلو لایت باکس در این زمینه حرف اول را می زند. لایت باکس با قدرتی که در پخش نور دارد دید مناسبی در شب، خواهد داشت.

همچنین می توان از انواع مختلف تابلو لایت باکس در بخش های مختلف یک داروخانه استفاده کرد. لایت باکس های ایستاده و لایت باکس فریم لس ایده خوبی برای تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی در داخل داروخانه هستند. مردمی که به قصد خرید دارو به داروخانه می آیند با دیدن تبلیغاتی که بر روی این تابلوها انجام می شود ناخودآگاه قصد خرید محصولات دیگر را هم پیدا می کنند.

تابلو لایت باکس پرچمی در بهتر دیده شدن داروخانه ها، بخصوص در شب کمک زیادی می کند، در صورتی که علاقه مند به استفاده از تابلو کامپوزیت یا تابلو چنلیوم باشید، می توانید در کنار نصب این تابلوها، از تابلو لایت باکس پرچمی استفاده کنیم که این کار باعث جلب توجه بیشتر خواهد شد و حتماً در معرفی یک داروخانه کمک رسان است.

به طور کلی باید گفت که تابلوسازی داروخانه، قاعده و قانون مشخصی دارد و شاید خیلی در طراحی و ساخت این تابلو قدرت عمل بالایی نداشته باشیم. اما در همین شرایط هم می توان با استفاده درست از هر کدام از تابلو های لایت باکس، کامپوزیت، چنلیوم و یا تابلو حروف برجسته یک تابلو با کیفیت و خوب بر سردر یک داروخانه نصب کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *