برش لیزری در تابلوسازی جگونه است؟

امروزه تمامی صنایع و مشاغل مختلف با توجه به وجود تکنولوژی به سرعت در حال توسعه و پیشرفت می باشند که یکی از صنعتهای فنی، حرفه ای و همچنین هنری، صنعت بزرگ تابلو سازی است که ماهیت آن، تولید و ساخت تابلو های تبلیغاتی

می باشد.

در این حرفه نیروهای انسانی در شاخه های مختلفی مانند نئون سازی، اجرای نمای کامپوزیت، ساخت تابلو های ال ای دی و مواردی دیگر مشغول به فعالیت هستند که با استفاده از دستگاه ها و ابزار های مدرن امروزی، سرعت و کیفیت خدمات خود را بهبود می بخشند.

در ادامه همین بحث قصد داریم به توضیحاتی در مورد برش لیزری در تابلو سازی که یکی از زیر شاخه ها و خدمات تابلوسازی به شمار می رود بپردازیم و همچنین با دستگاه برش لیزر و عملکرد آن در رابطه با برش پلکسی گلاس و متریال های دیگر آشنا شویم.

کاربرد دستگاه لیزر در تابلو سازی

تابلو های تبلیغاتی که در رابطه با تبلیغات، فروش و بازاریابی میان اصناف به کار گرفته می شوند به شکل های متفاوتی قابل ساخت و اجرا می باشند. البته ساخت تابلو ها در زمان های قدیم توسط نیروهای انسانی و بدون استفاده از هر نوع دستگاه خاصی به دلیل عدم وجود دستگاه ها انجام می گرفت که بعد از گذر سالها همراه با ورود دستگاه های مربوط به تابلو سازی ساخت تابلو ها به صورت چشم گیری تغییر کردند که این تغییرات در بر دارنده کیفیت و سرعت در ساخت تابلو های تبلیغاتی بودند.

برش لیزری در تابلوسازی جگونه است؟

اما یکی از انقلاب های بزرگ در صنعت تابلو سازی ورود دستگاه لیزر به این حرفه می باشد که تسریع در ساخت و کیفیت تابلو هایی مانند لایت باکس، حروف های برجسته پلاستیک و آهن را همراه دارد که در ادامه به چند نمونه از تابلو های تبلیغاتی همراه با برش لیزری می پردازیم.

دستگاه لیزر چیست؟

افزایش جمعیت در کنار پیشرفت تکنولوژی همراه با عرضه و تقاضا از مهمترین عوامل چالش برانگیز در رابطه با تولیدات در صنایع مختلف بشمار می رود و مسلما تولید کنندگان و کارخانه داران را در راستای تولیدات با کیفیت و سریع به تامل و تفکر وا می دارد.

دستگاه لیزر یکی از دستگاه های مدرن و پیشرفته امروزی می باشد که تسریع در عملکرد تولیدات را بهبود می بخشد و می توان از کاربرد های دستگاه لیزر در صنایعی چون خودرو سازی، تولیدات الکترونیکی، دکوراسیون، مبلمان، حکاکی و بسیاری دیگر از صنایع نام برد که حرفه و صنعت تابلو سازی نیز یکی از آنها می باشد.

در واقع دستگاه برش لیزر به دستگاهی گفته می شود که توسط آن متریال هایی مانند چوب، پلکسی، چرم، پی وی سی، آهن و … برش داده می شود. البته به طور کلی دستگاه های لیزر به دو دسته دستگاه لیزر برش فلز و غیر فلز تقسیم می شوند که جهت برش آهن، استیل، آلومینیوم، برنج و مس می بایست از دستگاه برش لیزر فلز استفاده کرد.

عملکرد برش در دستگاه لیزر توسط تیوپ لیزر می باشد که با استفاده از آینه های مخصوص کار شده در دستگاه، اشعه لیزر به سمت نازل دستگاه هدایت شده و بعد از خارج شدن از عدسی نازل، اجسامی که روی دستگاه قرار داده شده اند برش داده می شود. در مورد قیمت دستگاه های لیزر نیز باید گفت که قیمت این دستگاه ها با توجه به ابعاد دستگاه، برند و تیوپ لیزر متفاوت خواهند بود.

 برش لیزری حروف فلزی

همانطور که عنوان کردیم دستگاه برش لیزر به دو دسته برش فلزات و غیر فلزات تقسیم می شود که برش لیزر در ساخت حروف برجسته فلزی می تواند شامل کار کرد هر دو نوع دستگاه باشد این موضوع را از این بابت بیان کردیم که حروف های برجسته فلزی در انواع متفاوتی تولید می شوند و در واقع می توان حروف های برجسته فلزی را با دیگر حروف های برجسته مانند تابلو چنلیوم و تابلو نئون پلاستیک تلفیق نمود.

ساخت تابلو نئون پلاستیک و ساخت تابلو چنلیوم از دسته تابلو هایی هستند که دستگاه برش لیزر غیر فلزات در آن دخیل هستند و مسلما تلفیق با حروف فلزی یعنی کاربرد لیزر غیر فلز در ساخت حروف فلزی.

نکته حائز اهمیت در دستگاه لیزر فلزات نوع دستگاه ها هستند که هر کدام توانایی برش فلزات با ضخامت های متفاوتی را دارند و می بایست به این نکته توجه داشت. از حروف های برجسته فلزی و کاربرد دستگاه برش فلز در آن می توان به حروف برجسته آهن، حروف برجسته برنج، حروف برجسته مس، حروف برجسته استیل یا همان تابلو استیل اشاره نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *