معرفی مواد اولیه حروف در تابلو چلنیوم

به کار بردن حروف در تابلو چلنیوم در زمان‌های گذشته در مواقعی که تابلو چلنیوم به تازگی طراحی شده بود استفاده می‌شد. بنابراین سابقه‌ای بسیار طولانی برای تابلو چلنیوم را باید در نظر داشت زیرا حرف یکی از اصلی‌ترین مواردی بوده است که در تابلو‌سازی به کار برده می‌شده است.

جمله بندی مناسب در حد کوتاه برای تابلو چلنیوم در رشت با به کار بردن حرف است که ایجاد می‌شود در هر صورت باید حرف به کار رفته شده در تابلو را جدی گرفت.

بنابراین طراحان انواع مدل‌های تابلو چلنیوم به راحتی توانسته‌اند از حروف به شکل قابل قبولی بهره ببرند و کارایی تابلو را افزایش دهند. با این حال تابلو چلنیوم بدون به حرف و جملاتی که با استفاده از حروف به کار برده می‌شود معنایی نخواهد داشت.

آلیاژ به کار رفته حروف در تابلو چلنیوم

یکی از نکاتی که در رابطه با حروف در تابلو چلنیوم باید در نظر داشت میزان آلیاژی است که برای آن به کار برده شده است.
آلیاژ به کار رفته حروف در تابلو چلنیوم عبارت است از:

  1. برنج
  2. برنز

این دو نوع از آلیاژ‌هایی هستند که در تابلو‌سازی چلنیوم به کار برده شده‌اند که از میزان مقاومت خوبی نیز برخوردار هستند با این حال مطلب دیگری که در رابطه با این دو ماده باید در نظر داشت میزان تغییر رنگی است که برای این دو نوع از آلیاژ رخ می‌دهد.

معرفی مواد اولیه حروف در تابلو چلنیوم

با این حال مشکلی که در آلیاژ برنج و برنز قرار داشت تغییر رنگی بود که در این دو نوع از آلیاژ ایجاد می‌شده است. بنابراین برای برطرف کردن این مشکل از دستگاهی به نام دستگاه لیزر استفاده می‌شود که می‌تواند کیفیت بیشتری را برای حرف‌هایی که از جنس برنج و برنز هستند را ایجاد کند. در هر صورت دستگاه لیزر به راحتی می‌تواند از سیاه شدن حرف‌هایی که در تابلو‌سازی چلنیوم به کار برده می‌شود به راحتی استفاده کرد.

تابلو چلنیوم و سادگی آن

یکی از نکاتی که در رابطه با تابلو چلنیوم باید مورد بررسی قرار داد میزان سادگی آن است در پاره‌ای از موارد نور از حرف‌های فلزی که برای تابلو به کار برده شده است استفاده نمی‌شود.

در نتیجه میزان درخشندگی برای حروف تابلو چلنیوم وجود نخواهد داشت در هر صورت از جذابیتی که برای تابلو باید وجود داشته باشد چیزی کم نخواهد شد.
در هر حال باید این نکته را در نظر داشت که تابلو چلنیوم به راحتی می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی را مجاب به استفاده از خود کند در هر صورت بسته به نیاز و انتخاب افراد نیز خواهد داشت که چه تابلویی را به کار ببرند.

نحوه‌ی نورپردازی تابلوهای چلنیوم مساله‌ی مهمی است، برای نوردهی به تابلو چلنیوم از لامپ‌های LED استفاده می‌شود. این نوع از لامپ نور را به شکل مطلوبی بر روی حرف‌های تابلو چلنیوم وارد می‌کند.

با این حال هزینه بسیار کمتری نیز برای نوردهی به تابلو ایجاد می‌شود زیرا لامپ‌های LED یکی از لامپ‌های کم مصرفی هستند که برای تابلو‌سازی چلنیوم به خوبی به کار برده می‌شوند. با این حال نوردهی برای تابلو‌های فلزی مناسب خواهد بود و برای تابلو‌های غیر فلزی از نمی‌توان از لامپ‌های LED استفاده کرد.

ترکیب پلاستیک و فلز

یکی از کار‌هایی که برای تابلو‌های چلنیوم به کار برده شده است بهره‌مندی از حروف فلزی بر روی صفحه پلاستیکی است که این حالت زیبایی خاصی را برای تابلو ایجاد می‌کند در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که تابلو چلنیوم در ساخت دارای قابلیت‌های زیادی است. بنابراین به راحتی می‌توان مدل‌های متفاوتی را برای تابلو چلنیوم ایجاد کرد و ساختار مناسبی را برای آن ایجاد کرد.

معرفی مواد اولیه حروف در تابلو چلنیوم

تابلو برجسته سه بعدی

یکی از تابلو‌های دیگری که از خانواده چلنیوم است تابلو‌های سه بعدی هستند این تابلو‌ها می‌توانند دارای جذابیت بیشتری در ساخت خود باشند. مدرن‌ترین و به روز‌ترین تابلو چلنیوم، ساختار سه بعدی است که برای آن در نظر گرفته شده است در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که تابلو چلنیوم سه بعدی می‌تواند حالت زیبا و چشم نواز‌تری را ایجاد کند.

انعطاف پذیری بیشتر یکی از نکات بسیار مهمی است که در رابطه با تابلو چلنیوم به کار برده می‌شود در هر صورت انعطاف پذیری بالا در رابطه با تابلو باعث خواهد شد که بتوان ایده‌های زیادی را نیز برای تابلو چلنیوم خلق کرد.

بنابراین برای افرادی که به دنبال تابلو‌های به روز و مدرن هستند توصیه می‌شود که از تابلو‌های چلنیوم سه بعدی بهره ببرند در هر صورت سلیقه افراد نیز شرط اساسی در به کار بردن تابلو چلنیوم است.

معرفی مواد اولیه حروف در تابلو چلنیوم

به کار بردن لامپ در تابلو

یکی از نکاتی که برای تابلو در نظر گرفته می‌شود به کار بردن لامپ است در بیشتر موارد بهره بردن از لامپ برای میزان نور و روشنایی بیشتر خواهد بود. با این حال برای قسمت‌هایی از تابلو نیز دارای اهمیت بیشتری است به طور مثال می‌توان برای قسمتی از تابلو که شماره همراه و یا تلفن نوشته شده است از نور لامپ بهره برد.

مکان‌هایی که تابلو به کار برده می‌شود نیز مهم است بنابراین مکان‌هایی مانند: مترو، سینما، فرودگاه از جمله مکان‌های مهمی هستند که از آن‌ها باید از لامپ و روشنایی بیشتر استفاده کرد.

نور بیشتر کمک کننده زیادی برای دیده شدن هر چه بهتر حکاکی‌هایی که بر روی تابلو شده است خواهد بود امکان دارد اهمیت نشان داده شدن حرف و جمله بندی‌هایی که بر روی تابلو قرار داده شده است بسیار زیاد باشد در هر صورت روشنایی بیشتر باعث بهتر دیده شدن آن‌ها می‌شود.

نورپردازی برای تابلو چلنیوم نیز باعث خاص بودن آن می‌شود در هر صورت بسیاری از افراد تمایل بیشتری به میزان نوری که بر روی تابلو قرار داده می‌شود دارند و سعی می‌کنند که از نور بیشتر بهره ببرند. در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که تابلو چلنیوم به راحتی می‌تواند در رابطه با نورپردازی قابلیت‌های زیادی را از خود به نمایش بگذارد. مقاومت و دوام بیشتر برای تابلو چلنیوم نیز بسیار مهم است که تا چه میزان می‌توان از تابلو‌ها بهره برد.

جنس به کار برده در تابلو که دوام بیشتری دارند عبارتند از:

  • فولاد
  • پلکسی گلاس
  • لتریکس

که هر کدام از آن‌ها در رنگ‌های متفاوت به صورت اجرایی به کار برده شده‌اند در هر صورت طرح‌های متفاوتی نیز برای آن‌ها ایجاد شده است. یکی از طرح‌هایی که می‌توان از آن نام برد طرح چوبی، سنگی و استیل است که طرح استیلی که برای تابلو در نظر گرفته می‌شود ضد زنگ خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *