قوانین نصب تابلوی مغازه چیست؟

از اولین ابزارهایی که فروشنده با استفاده از آن می‌تواند کسب و کار خودش را تبلیغ کند، انواع تابلوی مغازه مثل مدل‌های تابلو چلنیوم می‌باشد.
تابلو مغازه مانند کارت ویزیت هستند.

کاربری اصلی برای تابلو مغازه وجود دارد، به صورتی است، می‌تواند کسب و کار مختلف را به چشم مشتری‌ها نمایان کند، هدف اصلی مغازه را نشان دهد.
فروشگاه با نصب و سفارش تابلو تبلیغاتی به مراکز تابلوسازی در رشت می‌تواند نتایج عالی در زمینه جذب مشتری و افزایش سوددهی به دست بیاورد.

دلایل اهمیت تابلوها

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است، چرا تابلوها اهمیت دارند؟
چرا نصب تابلو تبلیغاتی اهمیت ویژه‌تری نسبت به تابلوها دارند؟

باید بدانید که تابلوها امروزه در مدل‌ها و شکل‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. هر کدام از تابلو ها می‌توانند عملکرد مخصوص به خودشان را داشته باشند.

به صورت کلی باید بدانید که تابلوی مغازه نشان دهنده فعالیت تجاری برای فروش خاص می‌باشد.
تابلو آن چیزی است، توجه مشتری را بسیار زیاد به خودش جلب می‌کند، شناسنامه کار به حساب می‌آید.

باید بدانید که وجود تابلوی تبلیغاتی برای هر مغازه‌ای به عنوان یک موضوع مهم و ارزشمند به حساب می‌آید. تابلوی طراحی شده باید با استفاده از حروف و اشکالی تهیه شده باشد، افراد بتوانند به راحتی آن را ببینند.

جدای از اینکه تابلو باید مخصوص به یک برند خاص باشد، باید طراحی منحصر به فرد و ویژه‌ای را نیز برای آن در نظر بگیرند، بتوانند جذب مخاطب بالاتری را به دست بیاورند.

بیشتر تابلوهای مغازه برای اینکه بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند با لوگوی مغازه طراحی شده‌اند.
لوگو آن چیزی است، کسب و کار را مشخص می‌کند.

در واقع لوگو نشان دهنده فعالیت‌های خاصی است، برندهای متفاوتی انجام می‌دهند. لوگو با گرافیک‌های خاصی که برای آن در نظر گرفته‌اند، می‌تواند توجه بسیار زیادی از مخاطبان را به خودش جذب کنند.

لوگو در واقع به عنوان نام و تصویر خاص یک شرکت به حساب می‌آید.

قوانین نصب تابلوی مغازه چیست؟

با توجه به توضیحاتی که برای شما دادیم، تابلوی تبلیغاتی بهتر است از لوگوی برند تهیه شده باشد، بتواند لوگو کسب و کار را به بهترین شکل ممکن به دیگران نشان دهد.

تابلوی مغازه باید حرفه‌ای و موثر عمل کند، در چند ثانیه شرایط خودش را به دیگران ثابت کند. وظیفه‌ای که برای تابلو وجود دارد، این است، بتواند نظر مخاطبان را جلب کند، آن‌ها را متقاعد کنند که به فروشگاه شما وارد شوند.

طراحی که برای تابلو در نظر می‌گیرند، باید نشان دهنده کامل پیام مغازه یا فروشگاه باشد.

برای اینکه بتوانند یک تابلوی بسیار با کیفیتی را تهیه کنند، باید به سراغ لوازمی بروند، تابلو با پوشش مغازه و اثاثیه آن کاملاً هماهنگی داشته باشد.

به همین ترتیب زمانی که بینندگان لگوی شما را ببینند، به بهترین شکل ممکن می‌توانند متوجه شوند که چه ویژگی‌هایی برای برند شما وجود دارد، یک تصویر واضحی از برند شما را به افراد نشان می‌دهند.

تابلو مغازه زمانی که حرفه‌ای باشد، می‌تواند عملکرد بسیار عالی را هم داشته باشد. افراد در هر شرایطی که هستند، در کسری از ثانیه می‌توانند تابلو را ببینند و به آن جذب شوند.

معمولاً مشتریان زمانی که در حال عبور از مسیر هستند به تابلوها توجه می‌کنند.
اگر تابلویی بتواند جلب توجه را برای مشتری به وجود بیاورد، بتواند مشتری را متقاعد کند که به مغازه وارد شود، پس می‌تواند ویژگی‌های بالایی را برای شما به وجود بیاورد.

طراحی که برای تابلو در نظر می‌گیرید، باید به صورتی باشد، فعالیت مغازه یا فروشگاه شما را نشان دهد.

در واقع برای اینکه بتوانید مطمئن شوید، تابلوی شما عملکرد مناسبی دارد، بهتر است، پوشش ویترین مغازه را با اساسی داخل مغازه مطابقت دهید، هماهنگ بالایی را برای آن‌ها در نظر بگیرید.
با رعایت کردن یک سری از جزئیات بسیار ساده می‌توانید مشتری‌های بسیار زیادی را برای خودتان به وجود بیاورید. اگر بتوانید از تابلوهای طرح‌دار و تصویری استفاده کنید، می‌توانید حس بیشتری را برای مخاطب به وجود بیاورید.

قوانین نصب تابلوی مغازه چیست؟

قوانین نصب تابلوی مغازه

برای اینکه بتوانید تابلوهای تبلیغاتی را نصب کنید، باید به یک سری از قوانین مهم توجه کنید، بتوانید ویژگی‌های بالایی را به دست بیاورید.

قوانین نصب تابلوی مغازه عبارتند از:

  1. دریافت مجوز
  2. استفاده از خط فارسی
  3. استفاده از نام و نشان تجاری ایرانی
  4. استفاده از نام و نشان تجاری خارجی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. دریافت مجوز

برای اینکه بتوانید تابلوهای تبلیغاتی را نصب کنید، باید مجوزهای مربوط به نصب را دریافت کنید.
لازم است که به شهرداری منطقه مراجعه کنید.

برای نصب تابلو تلاش کنید، مجوز را دریافت کنید.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که در زمینه نصب تابلو حتماً وجود مجوز وجود دارد.
متقاضیان و سفارش دهندگان قبل از اینکه بخواهند نصب تابلو را انجام دهند، باید حتماً مجوز لازم را دریافت کنند تا در زمان نصب با مشکلاتی مانند جلوگیری از نصب توسط ارگان‌های مختلف روبرو نشوند.

2. استفاده از خط فارسی

یکی از اصول و قوانین اولیه‌ای که برای نصب تابلوهای تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، این است، باید به قانون 70 به 30 دقت کنید.
قانون 70 به 30 مربوط می‌شود به استفاده خط فارسی نسبت به خط انگلیسی.

به عنوان مثال برای ساخت تابلوی مغازه یا شرکت نیازمند این است که از یک خط لاتین استفاده شود. عملکردی که برای تابلو در نظر می‌گیرند، به صورتی است که 70 درصد از تابلو خط فارسی داشته باشند، 30 درصد از آن خط انگلیسی داشته باشد.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است، استفاده از 30 درصد خط انگلیسی برای فضاهایی است، خارجی‌نشین در آنجا وجود دارد.

مثلاً در فضایی مانند کلیساها سفارتخانه‌ها نیاز است، از این تابلوها استفاده کنند، علاوه بر ایرانی‌ها خارجی ها هم بتوانند آن را بخوانند، از آن استفاده کنند.

قوانین نصب تابلوی مغازه چیست؟

3. استفاده از نام و نشان تجاری ایرانی

اگر می‌خواهید، از نام و یا لوگوی شرکت‌های ایرانی متفاوت روی تابلوی برند خودتان استفاده کنید، لازم است که از شهرداری و ارگان‌های دولتی و مغازه داران یا مکان‌های تجاری که قصد دارید از تابلو و برند آن‌ها استفاده کنید، اجازه بگیرید.

برای این کار حتماً لازم است، مجوزهای لازم را دریافت کنید.

4. استفاده از نام و نشان تجاری خارجی

اگر قصد دارید که از نام لوگو و شرکت‌های خارجی روی تابع خودتان استفاده کنید، در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید، شرکت مد نظر شما شرکت خودش را در ایران ثبت کرده باشد.

برای اینکه بتوانید از نام و نشان برندهای خارجی روی تابلو استفاده کنید، لازم است مجوز را از نماینده قانونی شرکت خارجی در ایران دریافت کنید.

نکات فنی نصب تابلوها

زمانی که قصد داری تابلو را روی دیوار نصب کنید، باید روش‌هایی را برای نصب در نظر بگیرید.

حداقل 25 سانتی‌متر تابلو از دیوار فاصله داشته باشد. در عرض تابلو هم باید متناسب با محل تجاری نصب را انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *