ساخت تابلو در رشت

الف ) انتخاب رنگ :

این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا رنگ است که جلوه زیبایی به تابلو می دهد و اگر ترکیب رنگها به درستی انتخاب شود جذابیت بیشتری به تابلو می دهد و هرچه تابلو جذابتر باشد بیشتر در ذهن نقش می بندد و باعث جذب بهتر مشتری می گردد .  در هنگام سفارش تابلو ، پیشنهاد می کنیم مشاوره لازم را از تابلوساز جهت انتخاب رنگ دریافت کنید تا بتوانید یک تابلو با رنگ های دلنشین که منطبق با نوع کسب و کارتان باشد را طراحی و پیاده سازی کنید زیرا تابلوساز به روانشناسی رنگ در تبلیغات مسلط است و از ترکیب رنگ های مناسب جهت زیباسازی استفاده می کند .

 

 

 

ساخت تابلو در رشت

ب ) نورپردازی :

نور یکی از عوامل اساسی در ساخت تابلو است که سبب زیبایی هر چه بیشتر تابلو تبلیغاتی می شود . با پیشرفت هایی که در زمینه تابلوسازی فراهم گشته امروزه امکان ساخت تابلوهای حروف برجسته با افکت های نوری زیبا و جذاب فراهم شده است . نور در ساخت تابلو تبلیغاتی بویژه در ساخت تابلو چلنیوم به قدری حائز اهمیت است که نحوه نورپردازی آن سبب شده است بر حسب نوع نوری که تابلو چلنیوم به چشم متصاعد می کند ، تابلو چلنیوم انواع متفاوتی از اسامی ها را به خود بگیرد که عبارتند از :

 

 

 

ساخت تابلو در رشت

نحوه ساخت تابلو چلنیوم :

در تابلو چلنیوم کلیه مراحل خم کردن ، قوس و شیار بر روی لبه چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری انجام می شود اما چون این دستگاه توسط کشورهای اروپایی طراحی و پیاده سازی شده است و تمام فونت های آن به زبان لاتین می باشد و زبان فارسی را ساپورت نمی کند به همین علت اغلب اوقات مشکل تراشی می کند اما اگر این دستگاه موجود نباشد کلیه کارها توسط تکنسین کار به صورت دستی اجرا میشود.
پس از اتمام کار نورپردازی ، تابلو آماده نصب می گردد برای نصب  ، از یک پلات  منطبق با طرحی که در ابتدای کار ترسیم شده است کمک گرفته می شود و سپس ورق روی پلات قرار گرفته می شود و تمام سیم کشی های مربوط به نورپردازی در پشت کار تعبیه می گردد. سپس نوردهی لامپها چک می شود و زمانی که  از نوردهی آن اطمینان حاصل شد ، حروف بر روی ورق جای می گیرد و کار ساخت و نصب تابلو به اتمام می رسد .

پس از آماده سازی حروف چلنیوم نوبت به زیرسازی این حروف می رسد برای زیرسازی از ورقهای کامپوزیت و یا PVC بهره گرفته می شود این ورقها بسیار مقاوم بوده و در برابر آب ، اشعه خورشید و سرما و گرما تغییر حالت نمی دهد .
پس از اینکه حروف ساخته شده بر روی ورق قرار گرفت نوبت به روشنایی داخل آن می رسد که به دو صورت  LED و SMD   انجام میشود .

لامپ های LED در ابتدای عرضه به صورت شاخه ای وارد بازار شدند اما به دلیل مشکلاتی از قبیل ایجاد نقاط نورانی در پلکسی و نفوذ آب ، جای خود را به LED های بلوکی دادند . این LED ها مشکل LED های شاخه ای را نداشتند اما باز هم نتوانستند رضایت مشتری را به طور کامل جلب نمایند.

برای همین کشور چین دوباره ابتکار جدیدی به خرج داد و LED جدیدی به نام SMD را تولید و عرضه نمود این نوع LED ها فوق العاده کارآمد هستند و نور بالایی دارند و در برابر آب مقاوم هستند و از لحاظ کیفیت عالی بوده و عمر طولانی و مفیدی دارند .

 

ساخت تابلو در رشت

پ ) ساخت تابلو حجیم :

حجم و بعد سبب جلوه جذابتر تابلو می شود و همین عامل سبب شده است که تابلوهای قدیمی ساده و بدون نور که قبلاً بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند امروزه جای خود را به تابلوهای حروف برجسته ای که دارای بعد و حجم هستند بدهند . گروه تابلوسازی نمارنگ مقاله ای در زمینه حروف برجسته ارائه نموده است که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه کنید .

 

حروف برجسته

تابلو وکیوم یکی از برجسته ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته است که برجستگی بیشتری نسبت به دیگر حروف دارد و قابلیت اجرای سه بعدی و طرح های فانتزی بر روی آن فراهم است .

 

 

 

ساخت تابلو در رشت

ت) فونت و سایز محتوای تبلیغاتی :

فقط یک یا نهایتاً سه کلمه که معرف نام برند تجاری شماست در ساخت تابلو تبلیغاتی مورد استفاده واقع می شود که اندازه و فونت حروف باید به گونه ای باشد که خوانا باشد و مشتری به راحتی بتواند آن را بخواند .

 

ث ) تطبیق نام برند تجاری با نوع کسب و کار :

نامی که در ساخت تابلو بکار می برید باید به گونه ای باشد که وقتی ببیننده آن را می بیند پی به نوع کسب و کار یا تجارت شما ببرد و بداند که شما در داخل مغازه ، فروشگاه و یا شرکت خود چه محصولاتی را می فروشید .

 

ج ) زوایه دید مناسب :

تابلویی که به عنوان تابلو مغازه ، تابلو فروشگاهی و یا تابلو شرکتی سفارش می دهید می بایست در مکانی نصب شود که از هر زاویه ، هر بیننده بتواند به راحتی محتوای تبلیغاتی مندرج بر روی آن را ببیند و بخواند .

 

 

 

حروف برجسته

 

چ) استفاده از دستگاه های حرفه ای حروف ساز :

 

کار ساخت تابلو به دو روش دستی و یا با استفاده از دستگاه هایی نظیر دستگاه سی ان سی ، دستگاه برش لیزری ، دستگاه آبکاری و دیگر دستگاه های صنعتی انجام می شود . استفاده از دستگاه در روند تولید تابلوهای تبلیغاتی می تواند مراحل کار را سریعتر نموده و علاوه بر آن کار نسبت به دست ، تمیزتر و بدون لبه های موج دار ، اجرا و پیاده سازی شود .

 

برای آشنایی بیشتر با دستگاه برش لیزری و نحوه کارکرد آن مقاله گروه تابلوسازی نمارنگ را با عنوان زیر مطالعه کنید .

 

برش لیزری و کاربردهای دستگاه برش لیزری در تابلوسازی

 

 

ساخت تابلو در رشت

ابزارهای مورد نیاز برای ساخت و تعبیه حر وف برجسته هنگام ساخت تابلو :

قیچی آهن بر :

از این قیچی برای برش حروف استفاده می شود.

متر نواری :

از متر برای اندازه زدن حروف و لبه ها بهره گرفته می شود.

تیغ فویل بر :

این ابزار باعث خم شدن لبه های صاف و ایجاد شیار در قسمت های زاویه دار می شود .

استوانه :

با استفاده از استوانه می توان به قسمت های قوس دار حروف حالت داد .

سوهان :

برای تمیزی لبه های کار استفاده می شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *