چگونه یک تابلو حروف برجسته می سازند ؟

مرحله اول ساخت تابلو حروف برجسته کارشناسی محل نصب و اندازی گیری هاست، پس از آن نوبت به طراحی حروف توسط برنامه اتوکد یا کورل می باشد، این مرحله کاملا به سلیقه مشتری و با فونت درخواستی و طراحی و ضخامت درخواستی مشتری انجام می شود.

در مرحله بعدی با توجه به جنس ورق درخواستی مشتری (پلکسی، چلنیوم، استیل یا …) حروف را توسط دستگاه برش لیزری برش می زنند.

سپس برش های بیرون آمده از دستگاه را به هم می چسبانند تا طرح نهایی بدست آید. سپس دور تا دور حروف را روی ورق های پلکسی می چسبانند . در این مرحله کار ساخت حروف برجسته تمام می شود و نوبت به اجرای زیر سازی می رسد. برای اجرای زیر سازی حروف برجسته را بعد از اجرای سیم کشی های نور پردازی روی ورق های پی وی سی می چسبانند. حالا تابلو حروف برجسته آماده برای نصب روی سطوح زیر سازی شده مورد نظر است.

برای زیر کاری تابلو حروف برجسته از پی وی سی با ضخامت 8 تا 10 میلیمتر استفاده میکنند و حروف را بعد از نورپردازی با لامپ های SMD  روی پی وی سی فیکس می کنند و سپس روی محل مورد نظر نصب میکنند که میتواند انواع مختلفی از متریال های موجود باشد.

ساخت تابلو حروف برجسته
ساخت تابلو حروف برجسته

انواع متریال هایی که تابلو حروف برجسته روی آن نصب می شوند شامل :

سنگ، کامپوزیت، چوب، ترمووود و … است که به توضیحاتی درباره پر مخاطب ترین زیرسازی ها می پردازیم.

 

زیر سازی کامپوزیت

تابلو های کامپوزیت به عنوان بستری برای نصب تابلو حروف برجسته استفاده می شود. با نگاه کردن در سطح شهر شما زیر ساخت های زیادی از کامپوزیت با انواع رنگ ها یا ضخامت ها را می توانید مشاهده کنید.

کامپوزیت ها از ورق های آماده ی آلومینیوم و پلی اتیلن ساخته می شوند. به این صورت که با قرار گرفتن دو ورق آلومینیومی و قرار گرفتن پلی اتیلن در بین آنها کامپوزیت بوجود می آید.

تابلو های کامپوزیت نسبت به ترمووود و چوب به صرفه تر هستند و هزینه کمتری برای مشتری دارند و بر حسب متر مربع و میزان ورق مصرفی هزینه را مشخص می کنند.

زیر سازی ترمووود

ساخت ترمووود بر پایه از بین بردن یا به حداقل رساندن تمامی معایب چوب است. که فرآیندی 48 تا 72 ساعته روی چوب انجام می شود که با توجه به ضخامت و میزان رطوبت داخل چوب متغیر است.

این فرآیند روی چوب از حرارت دهی بالا تا خشک کردن و نگهداری و خنک کردن چوب طول می کشد. از آنجایی که چوب زیبایی منحصر به فردی به تابلو می بخشد، امروزه استفاده از ترمووود در صنعت تابلو حروف برجسته پیشرفت و متقاضیان زیادی داشته است. زیبایی اصلی چوب با فرآیند ترمو استحکام فوق العاده ای به چوب می بخشد و رنگ آمیزی آن را بسیار زیباتر می کند. با توجه به حس آرامش و گرمایی که چوب به تابلو حروف برجسته می بخشد میزان جلب نظر مشتریان را به شدت افزایش می دهد.

 

مزایای ترمووود

1- مقاومت در برابر پوسیدگی

2- افزایش استحکام و تغییر نکردن ابعاد چوب

3- از بین بردن رطوبت و صمغ داخل چوب و خالص و یکنواخت بودن بافت آن

4- از بین بردن حشرات و جلوگیری از نفوذ آنها به داخل چوب و جلوگیری از پوسیدگی چوب

5- قابل شستشو بودن

6- زیبایی چشم نواز

7- کاهش وزن چوب

8- دوام و طول عمر بال

و بسیاری از مزایای دیگر که انتخاب ترمووود را منحصر به فرد تر از هر زیرسازی برای تابلو حروف برجسته می سازد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *