خدمات کاتر پلاتر چیست ؟

امروزه شاید بسیاری از افرادی که در صنعت چاپ فعال هستند از دستگاه پلاتر استفاده کنند. بر همین مبنا، در پاسخ سوال دستگاه پلاتر چیست؟ باید گفت که پلاتر همان پرینتر صنعتی است که می تواند در اندازه های مختلف و روی اجناس مختلفی مانند پارچه و یا بنر، چاپ کند.

قطعا در غرفه سازی با واژه های شبرنگ (روزرنگ) و کاتر پلاتر (کاتینگ پلاتر) برخورد کرده اید . در این نوشته به تحلیل و چگونگی کار با این دستگاه می پردازیم.

کاتینگ پلاتر (Cutting Plotter ) چیست؟

کاتینگ پلاتر دستگاهی است که تصاویر خطی درست شده در نرم افزارهایی که خروجی خطی دارند را به صورت برش بر روی کاغذ منعکس کرده و طرح ها را برای ما قابل جدا کردن می کند.

دستگاه کاتینگ پلاتر قابلیت برش استیکر و طلق رادیولوژی و کاغذ های مات کن و … را دارد.

استیکر چیست؟

استیکر (Sticker)  به برچسب هایی گفته می شود که برای نشان دادن آرم , نام , شرح خدمات و …. بر روی بدنه غرفه ها یا لباس ها چسبانده می شود . استیکر در دو نوع شبرنگ و روزرنگ وجود دارد که آن چیزی که ما در غرفه می چسبانیم معمولا روزرنگ است.
در بعضی موارد برای ایجاد دقت بیشتر در اجرای سازه های چوبی , استیکر را به صورت منحنی یا اشکال دیگر برش می زنیم و به عنوان شابلن نجاری به کار می بریم . ( خدمات کاتر پلاتر چیست ؟ )

با دستگاه کاترپلاتر چه خدمات چاپی می شود انجام داد؟

اطلاعاتی درباره ی خود دستگاه کاترپلاتر:

دستگاه کاترپلاتر همانطور که از اسمش پیداست وظیفه ی کات کردن دارد که همان بریدن می شود با این تفاوت که این برش میتواند به صورت منحنی هم انجام شود و اشکال هندسی یا حروف را ایجاد کند بنابراین کار اصلی کاترپلاتر برش منحنی می باشد که این برش به صورت نیم تیغ است یعنی کاغذ را به صورت کامل قطع نمی کند علت اینست که کاغذهای مورد استفاده در دستگاه های کاترپلاتر از نوع برچسب دار می باشند که نبایست به برچسب پشت کاغذ صدمه وارد شود.

( خدمات کاتر پلاتر چیست ؟ )

 

خدمات کاتر پلاتر چیست ؟
خدمات کاتر پلاتر چیست ؟

اجزا و قطعات کاترپلاتر:

یکدستگاه کاترپلاتر از بدنه ی اصلی دستگاه، پایه نگهدارنده که بدنه بر روی آن سوار می شود، محل قرار گرفتن تیغه ی دستگاه، گیره های نگهدارنده ی کاغذ، تیغه، مداد، سی دی نصب، کابل رابط به کامپیوتر و کابل برق تشکیل شده است. و در مدلهای دوربردار یک چشمی هم وجود دارد که وظیفه ی تشخیص چاپ روی کاغذ را دارد.

خدمات قابل ارائه با کاترپلاتر چیست؟

با دستگاه کاترپلاتر میشود با کاغذهای روزرنگ یا شبرنگ نوشته های روی شیشه ها را بوجود اورد. یا میشود بر روی بدنه ی اتومبیل یا دستگاه های دیگر برچسب طراحی کرد و یا استیکرهای برچسب دار برای جاهای مختلف بوجود اورد و یا حتی امکان طراحی های الگویی یا هندسی کشید. از دیگر کارهایی که با دستگاه کاترپلاتر قابل انجام است ایجاد برچسب های روی تیشرت و لباس است.

اصناف مختلفی می توانند از این دستگاه بهره بگیرند که ما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره میکنیم مانند دفاتر فنی که میتوانند خدمات برش برچسب را ارائه دهند و یا کارگاه های تولید لباس که از این دستگاه برای ایجاد برچسب روی تیشرت استفاده می کنند که بعد از آن برچسب را بوسیله ی دستگاه سابلیمیشن بر روی تیشرت می چسبانند. همچنین این دستگاه در خیاطی کاربرد دارد که هم میتوان با ان الگوی خیاطی ترسیم کرد و هم میتوان برش منحنی ایجاد کرد.

پارسه در رشت 1 1

دستگاه کاترپلاتر بوسیله ی تیغه ی نصب شده بر روی کرییج دستگاه و با فرمان برنامه ی کورل یا آرت کات داخل کامپیوتر برش را آغاز میکند و از طریق چپ و راست رفتن تیغه و جلو و عقب رفتن کاغذ، این برش انجام می شود.

( خدمات کاتر پلاتر چیست ؟ )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *