تابلو پیکسلی چیست و چه کاربردی دارد؟

به کمک پیشرفت‌هایی که در فناوری‌های مختلف عرضه شده است و هر روز نیز شاهد تغییرات بیشتر تجهیزات در صنایع گوناگون هستیم، جای تعجبی وجود ندارد که ریز و درشت صنایع بتوانند از این تجهیزات و فناوری‌ها به نفع خود استفاده کرده و فرایند کاری خود را ارتقا دهند.

تابلو پیکسلی چیست
تابلو پیکسلی چیست

یکی از این صنایع، تابلوسازی می‌باشد. تابلوسازی به کمک جدیدترین تجهیزات و دستگاه‌هایی که در طی سال‌های اخیر به وجود آمده است، تغییر کرده است.

از آنجایی که حوزه تبلیغات و بازاریابی همواره یکی از اجزای لاینفک مشاغل و کسب و کارهای مختلف می‌باشد، تابلوسازی برای فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و شرکت‌ها از جمله فرایندی است که همچنان رایج می‌باشد.

دلیل اهمیت تابلوسازی این است که باعث جلب توجه افراد و رهگذرانی می‌شود که در حال عبور هستند. تابلو پیکسلی نیز از جمله مواردی است که به افزایش این توجهات کمک می‌کند و تاثیر زیادی در این کار دارد.

امروزه وجود دستگاه‌هایی مانند برش لیزری، دستگاه‌های برش پی وی سی و سی ان سی، آبکاری فانتا کروم و بسیاری از موارد دیگر باعث شده است که فرایند ساخت تابلو با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود.

تابلوسازی در حوزه تبلیغات تاثیر زیادی در تبلیغ محیطی دارد، به همین دلیل است که کسب و کارها و مشاغل مختلف می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

انواع مختلفی از تابلوهای چلنیوم، ترمووود، پلکسی، کامپوزیت، لایت باکس، نئون و موارد دیگر وجود دارد. تابلو چلنیوم با توجه به خواسته و انتظارات مشتریان پیاده سازی و اجرای هر یک امکان پذیر است.

یکی از انواع این تابلوها که توانسته جای خود را در میان مدل‌های دیگر باز کند، تابلوی پیکسلی است.

بررسی ویژگی‌های تابلو پیکسلی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مورد این است که می‌تواند بالغ بر ۱۶ میلیون پیکسل رنگی ایجاد کند. از آنجایی که تابلو پیکسلی از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است، می‌توان متن، افکت، انیمیشن و بسیاری از موارد دیگر را با رنگ‌های کامل و زیبایی ایجاد کرده و علاوه بر آن باعث تغییر رنگ و نور شود.

منظور از پیکسل چیست؟

همانطور که می‌دانید سه رنگ اصلی آبی، زرد و قرمز وجود دارند که با ترکیب این رنگ‌ها می‌توان سایر رنگ‌ها را ایجاد کرد. هر تصویری که شما مشاهده می‌کنید از تجمع این سه رنگ که به آن پیکسل گفته می‌شود، ساخته شده است.

هر چند رنگ‌های سبز، قرمز و آبی کاربرد بیشتری در ساخت ال ‌ای دی‌های پیکسل دارد.

می‌توان در ساخت انواع تابلوهای چلنیوم، لایت باکس، ال ‌ای دی ثابت و متحرک و بسیاری از موارد دیگر از پیکسل استفاده کرد.

پیکسل‌ها به انواع مربعی، دایره‌ای، انگشتی و مدل‌های دیگر دسته بندی می‌شوند، که با بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک از آن‌ها، می‌توانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

تابلو پیکسلی چیست
تابلو پیکسلی چیست

پیکسل دایره‌ای

مهم‌ترین ویژگی این مدل این است که به صورت فول کالر ارائه می‌شود. اکثر آن‌ها به کمک کنترل کننده‌های دیجیتالی تنظیم می‌شوند.

یکی از خصوصیات قابل توجه پیکسل‌های دایره‌ای این است که ضد آب بوده و قطر آن‌ها حدود ۱۲ میلی متر است.

برای تابلوسازی از این مدل برای سطوحی که از جنس ترموود، پلکسی و ام دی اف هستند، استفاده می‌شود.

به منظور مونتاژ این پیکسل‌ها بر روی تابلو، ابتدا به کمک دستگاه سی ان اسی و لیزر سوراخ‌هایی متناسب با قطر آن‌ها ایجاد می‌شود.

هر کدام از آن‌ها دارای سیم‌های کنتاکتور هستند که لازم است اتصال آن‌ها با دقت کافی انجام شود تا انتشار رنگ و نور به طور مناسب انجام شود.

پیکسل‌های دایره‌ای در دسته‌های ۵۰ تایی عرضه می‌شوند.

بررسی ویژگی پیکسل‌های مربعی

یکی دیگر از روش‌های نورپردازی در تابلوسازی، استفاده از پیکسل‌های مربعی است که این نمونه نیز تمام رنگ است.

برای ساخت تابلو چلنیوم، کامپوزیت، ترمووود و تابلوهای فلزی، به کارگیری پیکسل‌های مربعی رایج است.

ماده اولیه در ساخت آن‌ها نوعی پلی کربنات است.

این ماده باعث افزایش مقاومت در برابر نور خورشید و شرایط جوی مختلف را فراهم می‌کند، به همین دلیل استفاده از پیکسل مربعی در تابلوسازی باعث تغییرات رنگ نخواهد شد.

ویژگی پیکسل‌های انگشتی چیست؟

این مدل معمولا شامل لامپ‌های ال ‌ای دی با رنگ‌های سبز، قرمز و آبی است که به صورت تمام رنگ عرضه می‌شوند. اکثر پیکسل‌های انگشتی ضد آب و به کمک رزین محافظت شده‌اند.

امکان حرکت، تغییر حروف و افکت‌های انیمیشنی به کمک این پیکسل‌ها امکان پذیر می‌باشد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن‌ها این است که امکان تصویرسازی مناسب به دلیل کمبود تعداد پیکسل‌ها وجود ندارد.

هر چند با توجه به مکان ساخت و زیرسازی آن مانند استفاده از کامپوزیت، می‌توان کیفیت نمایش را در آن افزایش داد.

چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که هنگام انتخاب این پیکسل‌ها برای تابلوی تبلیغاتی اطمینان حاصل کنید که نصاب از تخصص کافی درباره آن‌ها برخوردار است.

به این دلیل که سیم آن‌ها از جنس مس نیست، به همین دلیل لازم است به شکلی نصب شود که هیچ یک از پیکسل‌ها دچار مشکلاتی از جمله افت ولتاژ نشوند و نسوزند. از این رو توصیه می‌شود که یک سیم برای هر ۲۵ پیکسل نصب شود.

پیکسل انگشتی در تابلوسازی چه کاربردی دارد؟

این پیکسل‌ها در دو نوع روان و ثابت عرضه می‌شوند و کاربرد آن‌ها در ساخت تابلوی تبلیغاتی شامل این موارد است.

مدل‌های ثابت

تابلو ال ای دی و تابلوهایی که دارای ال ‌ای دی‌های ثابت بودند، تاریخچه بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

استفاده از پیکسل‌های انگشتی به جای لامپ‌های ال ‌ای دی ثابت، باعث می‌شود که فرایند نصب نیازی به لحیم کاری و سیم کشی نداشته باشد.

تابلو پیکسلی چیست
تابلو پیکسلی چیست

مدل روان

طبیعی است که با ظهور تابلوهای ال‌ ای دی روان، امکانات آن نسبت به مدل ثابت بیشتر بود و متن‌ها، تصاویر و افکت‌ها به صورت متحرک و تمام رنگ نمایش داده می‌شد.

هر چند که قیمت این تابلوها نیز بالاتر است، با این حال برای استفاده از تمام قابلیت‌ها، پیکسل‌های انگشتی گزینه مناسبی برای نمایش رنگ هستند.

استفاده از پیکسل در تلویزیون‌های شهری

با ظهور فناوری پیکسل‌ها، بسیاری از کشورها برای تبلیغات محیطی، ارائه اخبار و یا نمایش فیلم‌ها از تلویزیون‌های شهری استفاده کردند.

این فناوری باعث افزایش کیفیت تصویرسازی، ایجاد انیمیشن‌های متحرک به صورت تمام رنگ شد.

به همین دلیل است که امروزه تابلوهای پیکسلی طرفداران زیادی دارند و برخی از افراد برای جلب توجه بیشتر یا ارائه اطلاعات بیشتر به مخاطبان خود از این تابلوها استفاده می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *