نصب تابلو در رشت

تابلو های تبلیغاتی ابزاری هستند که از آنها در طراحی بصری و بازاریابی استفاده می شود.به زبان ساده ، هنگامی که یک تابلو تبلیغاتی، طراحی و ساخته می شود بسته به رویکرد طراح می تواند این تابلو خودنمایی کند و یا ساده به نظر برسد.

در حالت اول ، وقتی که این تابلو به خوبی دیده می‌شود، به احتمال زیاد در طراحی آن از تکنیک های مختلف طراحی تابلو استفاده شده تا تابلو را به بهترین شکل ممکن نشان دهد.

نمایان بودن تابلو تبلیغاتی

اول از همه ، شما باید در مورد نمایان بودن تابلو خود فکر کنید. تابلو شما چقدر برای مخاطب هدف شما قابل مشاهده است؟

فرض کنید می خواهید عابران به دلیل مشاهده تابلوی آویزان در ورودی کافه شما ، فوراً به کافه شما مراجعه کنند.

در این صورت ، باید تابلو خود را به طور خاص برای دیده شدن توسط آنها قرار دهید.

اگر قرار باشد تابلو تبلیغاتی شما پشت تیر برق یا نور های کور کننده مخفی شود، هزینه کردن برای آن چه فایده ای دارد؟

هدف اصلی طراحی و اجرای تابلوهای تبلیغاتی، جذب هر چه بیشتر توجه مشتری است. به همین خاطر تابلوی تبلیغاتی شما باید همیشه بالا و بطور کاملا واضح و در دید مخاطب باشد. تابلوی تبلیغاتی را در مکانی قرار دهید که تمام بخش های طراحی شده آن در جای مشخص خود قرار بگیرند و به خوبی قابل رویت باشند.

خوانایی

خوانایی نیز یکی از جنبه های اساسی در طراحی تابلو های تبلیغاتی است. میزان خوانایی تابلو شما در به خاطر سپردن آن توسط مخاطب هدف شما تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اگر کلماتی که استفاده می کنید خیلی پیچیده باشند و یا به ندرت استفاده می شوند ، متوجه خواهید شد که بسیاری از مشتریان شما معنای تابلو شما را نمی فهمند.

خوانایی به نحوه قرار دادن و نصب حروف روی تابلو نیز بستگی زیادی دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که خوانایی در درجه اول به اصطلاحات و لغاتی که برای انتقال پیام خود استفاده می کنید بستگی دارد.

وضوح تابلو تبلیغاتی

وضوح تابلو تبلیغاتی جنبه ای است که اغلب به نفع جنبه جذابیت، در طراحی تابلو توسط بازاریابان نادیده گرفته می‌شود.

مطمئناً ، داشتن یک تابلو روشن می تواند به تابلو شما کمک کند تا مورد توجه قرار گیرد و توجه بیشتری به آن جلب شود ، اما هنگامی که فرد شروع به خواندن تابلو می کند ، ممکن است متوجه شود که متن به دلیل روشنایی زیاد واضح نیست.

نصب تابلو در رشت

اهمیت رنگ در طراحی تابلو های تبلیغاتی

رنگ ها می توانند احساسات را در سطح ناخودآگاه مخاطب هدف شما ایجاد کنند و به شما این امکان را می‌دهند که مشتری های خود را حتی قبل از خواندن تابلو ، تحت تأثیر قرار دهید.

اما قبل از اینکه شروع به انتخاب هر رنگی کنید که در ذهن شما می گذرد ، ارزش آن را دارد که یک قدم به عقب برگردید و به یاد داشته باشید که هویت برند شما چیست! این به شما کمک می کند با دقت بیشتری رنگ ها را برای تابلو خود انتخاب کنید.

تضاد یا کنتراست در طراحی تابلو های تبلیغاتی

حتی در هنگام انتخاب رنگ های مناسب برای تابلو خود ، باید چیزی مانند کنتراست را به خاطر بسپارید. کنتراست چیزی است که باعث برجسته شدن عناصر، در طراحی تابلو شما می‌شود .

چگونگی نوع فونت

همانطور که نوع رنگ و کنتراست در طراحی تابلو های تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخور دار است ، فونت مورد استفاده برای آن نیز بسیار مهم می‌باشد . به ویژه برای متن تابلو انتخاب درست فونت ضروری است.

به عنوان مثال ، اگر صنف کاری شما از ظاهری کلاسیک در طراحی خود استفاده می کند، باید برای تابلو خود نیز از یک فونت کلاسیک (مثلاً از Times New Roman یا فونت مشابه ) استفاده کنید.

بلد یا برجسته بودن متن

هنگامی که فونتی را انتخاب کردید ، باید به برجسته بودن آن نیز فکر کنید. این امر تا حدی برای کنتراستی که در تابلو خود ایجاد می کنید از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

 این امر بسیار مهم است که به برجسته بودن فونت به عنوان یک ویژگی خاص برای تابلو خود نگاه کنید. معنی این امر این است که بلد بودن یک فونت فقط در صورت خوب بودن طراحی شما می تواند به شما کند.

برخی از فونت ها حالت بلد ندارند، بنابراین قبل از اینکه فونتی را انتخاب کنید ، باید آزمایش کنید و ببینید چه فونتی برای طراحی مناسب است.

جمله بندی در متن تابلوهای تبلیغاتی

در طراحی تابلو تبلیغاتی شما باید نگران پیچیدگی کلماتی که استفاده می کنید باشید و حدالامکان از کلمات ساده و صریح استفاده نمائید.

برخی از کلمات می توانند معنای متفاوتی داشته باشند به گونه ای که برخی از آنها می توانند بار منفی داشته باشند ، لذا طراحی تابلوی خود باید تمام این موارد را در نظر داشته باشید.

از بهم ریختگی و شلختگی در طراحی تابلو تبلیغاتی بپرهیزید!

بهم ریختگی و شلختگی در تابلو شما می تواند تأثیری را که بالقوه می تواند بر مخاطبان شما بگذارد ، ضعیف کند.

بی نظمی چیزی است که هر بازاریاب و طراحی باید دائماً با آن مبارزه می کند. پس اگر شلوغی و بی‌نظمی در طراحی تابلو وجود داشته باشد ، باید تا حد امکان از بین برود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *