تابلو سازی در رشت

 تاریخچه استفاده از تابلو و تابلو سازی

انسان ها سال های بسیار طولانی از تابلو برای معرفی کردن یک مکان و یا یک برند استفاده نمودند. در ابتدا تابلو ها بسیار ساده و ابتدایی بودند. جنس آن ها از پارچه بود و روی این پارچه ها با رنگ و یا گواش متن های مورد نیاز خود را هک می کردند. حتی ممکن بود از شکل ها و یا نقاشی ها برای زیباسازی این تابلو ها استفاده نمایند.

در سال های بسیار دور نیز روی غارها و صخره ها نقاشی های باستانی دیده شده است که خبر از تکامل به سوی ساخت تابلو را می دهد. این روزها شما می‌توانید در هر جایی از این شهر و یا حتی در دنیا تابلوها را مشاهده نمایید. همه گیر بودن استفاده از یک محصول می‌تواند بر فروش و اهمیت آن دلالت داشته باشد.

علت اصلی استفاده از تابلو ها حک شدن متن های آن در ذهن فرد است. حتی اگر افراد وقت خود را برای خواندن متن کامل یک تابلو صرف نکنند اما به طور ناخودآگاه یکسری از متن ها را خوانده و در ذهن خود قرار می دهند. باید بدانید که حافظه دیداری یک انسان از حافظه شنیداری آن بسیار قوی تر می باشد از این رو شما بدون اینکه با یک فرد مکالمه داشته باشید می توانید یک برند یا یک محصول به افراد معرفی نمایید.

تابلو سازی در رشت
تابلو سازی در رشت

رونق بخشیدن به کسب و کار با تابلو سازی

اگر به فکر رونق کسب و کار خود هستید می توانید از تابلو ها استفاده نمایید. تابلو ها می توانند به صورت الکتریکی یا غیر الکتریکی باشند. معمولاً رایج ترین تابلوی الکتریکی یا تابلوی برقی همان تابلوهای ال ای دی ثابت یا روان است. همه ی ما بدون شک در بالای درب ورودی مغازه ها، شرکت ها، کارخانه ها و سایر مکان ها حتی بیمارستان ها تابلو هایی را مشاهده نموده ایم که در انواع مختلفی نظیر تابلو های چنلیوم ، کامپوزیت ، پلکسی و غیره دیده می‌شوند.

گاهی اوقات این تابلو ها دارای نور نئون هستند که می‌توانند بسیار خیره کننده باشند. به آن دسته از تابلوهایی که به وسیله نیروی برق کار می کنند تابلوهای برقی می‌گویند. اگر متن تابلو های برقی به صورت گذرا در حجم زیاد باشد با آن ها تابلو های روان می گویند. در واقع شما با تابلوی یک مغازه می‌توانید آن مغازه را برای همیشه به خاطر بسپارید. معمولاً روی این تابلو ها با فونت درشت نام مغازه را ذکر نموده اند تا مشتری بتواند به سادگی با فروشنده ی آن مغازه یا محل کسب و کار ارتباط برقرار نماید.

اگر شما قصد خرید یک تابلوی مناسب را دارید باید به نکات زیر توجه نمایید:

1_  طراحی

2_  نوع تابلو

3_ اندازه تابلو

4_رنگ متن ها

5_ طول متن و یا جمله ها

6_ انتخاب یک لوگو یا آرم برای شناخته شدن

7_ فریبنده بودن یا زیبا بودن تابلو

8_ معرفی کامل شما به عنوان فروشنده توسط تابلو

و غیره.

تابلو های تبلیغاتی راهی موثر برای معرفی یک برند هستند. از این رو ما مراکز بسیاری را می توانیم مشاهده نماییم که در زمینه تابلو سازی فعالیت دارند. تابلو ها در صنعت نقش بسیار ویژه‌ای دارند زیرا می توانند یک کسب و کار را پر رونق سازند. معمولاً محل نصب تابلو ها دیوار است اما ما می توانیم تابلو های آویز را در خیابان‌ها مشاهده نماییم که این یک خلاقیت به حساب می آید. در سرتاسر جهان از تابلو ها به شیوه های گوناگون برای تبلیغات استفاده می کنند. در واقع تابلو و تابلو سازی راهی مناسب برای آگاهی سریع و مناسب یک برند یا یک فروشنده است.

تابلو سازی در رشت
تابلو سازی در رشت

تابلو سازی 

از آنجایی که کسب رضایت مشتریان از هر چیزی مهم‌تر است، لازم است تابلوساز با شناخت انتظارات و تقاضاهایمشتری و اجرا کردن خواسته‌های آن‌ها، به توسعه صنعت تابلوسازی و جلب رضایت بیشتر مخاطبان خود کمک کند.

با افزایش دانش و تجربه در این حوزه می‌توانید تمام ویژگی‌هایی که نیاز است را پیاده کنید تا مشتریان شما از محصول مورد نظر خود کمال رضایت را داشته باشند. از طرفی اگر کسانی که در صنعت تابلوسازی مشغول به کار هستند از تخصص کافی برخوردار باشند، می‌توانند با راهنمایی و مشورت مشتریان خود، بهترین گزینه را به آنها معرفی کنند تا نتیجه کار بهتر شود. به عبارتی ممکن است مشتریان طرحی در ذهن خود داشته باشند که عملی کردن آن نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد،

عوامل مهم و موثر در سفارش تابلو تبلیغاتی

فاکتورها و ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که به کمک اطلاع داشتن از آن‌ها می‌توانید یک تابلو تبلیغاتی مناسب و خوب را برای کسب و کار خود سفارش دهید. برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل این موارد می‌باشند:

  1. انتخاب متریال در تابلوسازی
  2. انتخاب رنگ مناسب
  3. روش‌های مختلف نورپردازی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. انتخاب متریال در تابلوسازی

امروزه تابلو چنلیوم  از طرفداران بیشتری برخوردار است و معمولا مشتریان به دنبال آن هستند. با این حال همانطور که به آن اشاره کردیم، انتخاب زمینه تابلو به کسب و کاری که مشغول به آن هستید، بستگی دارد. گزینه‌ها و متریال دیگری نیز وجود دارد که انتخاب هر یک از آن‌ها نیز می‌تواند برای تجارت شما مناسب باشد.

به عنوان مثال برای فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های لوستر، تابلو چنلیوم گزینه خوبی به نظر نمی‌رسد، به این دلیل که نور را از خود عبور می‌دهد. با این حال تابلوهایی که از جنس استیل هستند می‌توانند گزینه بهتری باشند.

تابلو سازی در رشت
تابلو سازی در رشت

2. انتخاب رنگ مناسب

یکی از مهم‌ترین مواردی که در حوزه تبلیغات وجود دارد، استفاده موثر از رنگ‌ها می‌باشد. از آنجایی که صنعت تابلوسازی از تبلیغات جدا نیست، بسیار مهم است که در این زمینه نیز رنگ‌ها به شکل درستی انتخاب شوند. نقش رنگ در تابلوسازی بسیار برجسته است. انتخاب رنگ زمینه تابلو، حروف برجسته، روی کار و لبه‌های حروف اهمیت زیادی دارند و می‌توانند در بازخورد نهایی آن نیز تاثیر بگذارند.

به عنوان مثال اگر به تابلوهای فروشگاه‌ها و مراکز مختلف نگاه کرده باشید، متوجه شده‌اید که برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها معمولا از رنگ‌های سفید و یا آبی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که انتخاب رنگ در درجه اول به حرفه‌ای که مشتریان شما در آن مشغول به کار هستند، بستگی دارد و بسیار مهم است که این رنگ‌ها در تناسب و هماهنگی با شغل مورد نظر انتخاب شوند.

به عنوان مثال اینکه بدانید کجا رنگ‌های مکمل و یا در چه حوزه‌هایی رنگ‌های متضاد را انتخاب کنید که جلوه تابلو تبلیغاتی مورد نظر بیشتر شود، بسیار مهم است. به کارگیری صحیح رنگ‌ها نیاز به تجربه و تخصص دارد که با مطالعه و کسب تجربه در این حوزه می‌توانید به مرور پیشنهادهای بهتری به مشتریان خود بدهید.

تابلو سازی در رشت
تابلو سازی در رشت

3. روش‌های مختلف نورپردازی

یکی دیگر از مواردی که در صنعت تابلوسازی بسیار اهمیت دارد، نورپردازی صحیح تابلو است. به این دلیل که شب‌ها برای نمایش دادن تابلو، استفاده از نور مناسب است که باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود. امروزه انواع لامپ‌های LED و SMD برای نورپردازی وجود دارند که با توجه به سلیقه مشتری و تجربه تابلوساز می‌توان از آن‌ها هنگام ساخت تابلو ال ای دی استفاده کرد.

برای نشان دادن بهتر حروف یا سایه دار کردن آن‌ها، به کمک افکت‌ها و تخصص تابلوسازان در نورپردازی امکان هر یک از آن‌ها وجود دارد.

در کنار عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم، مواردی مانند اصل سادگی و دوری از شلوغی بیش از حد تابلوهای تبلیغاتی، درج لوگو و شماره تلفن، توجه به مشتریان هدف و استفاده از مواد ماندگار و با کیفیت در تمام بخش‌های تابلو از دیگر عواملی است که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید تا بتوانید آن چیزی را به مشتریان خود تحویل دهید که متناسب با نیاز و خواسته‌های ایشان بوده و در نتیجه می‌تواند رضایت ایشان را فراهم کند. توجه به این ویژگی‌ها به کارگیری آن‌ها برای تمام کسانی که در صنعت تابلوسازی مشغول به کار هستند، ضروری خواهد بود.

تابلو پارسه با سالها تجربه در زمینه ساخت تابلو های تبلیغاتی همراه شما خواهد بود جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید.

تابلو سازی در رشت
تابلو سازی در رشت

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *