تابلو در رشت

طراحی تابلوهای تبلیغاتی اولین قدم در ساخت تابلوی تبلیغاتی محسوب می شود. برای اینکه شروع به طراحی یک تابلوی جذاب کنیم باید اطلاعاتی را از قبل داشته باشیم:

  • چه نوع تابلویی مناسب کار ماست و برای چه نوع تابلویی قرار است طراحی انجام شود؟
  • چه رنگ زمینه و نوشته ای برای تابلوی کار ما مناسب است؟
  • چه فونتی برای تابلوی کار ما مناسب است؟

طراحی یک تابلوی خوب چیزی فراتر از ایجاد جذابیت در آن است ،‌مثلا تابلوی یک مغازه فست فود علاوه بر جذابیت باید اشتها را هم تحریک کند معمولا از رنگ های پرانرژی در این تابلوها استفاده می شود و یا در شهر بازی ها معمولا از رنگبندی جیغ در تابلوها استفاده می شود.

پس در ایجاد تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر رعایت اصول جذابیت باید کمی درباره روانشناسی طراحی تابلو نیز اطلاعات داشته باشیم.

مراحل ایجاد تابلوهای تبلیغاتی

اولین مرحله :‌انتخاب نوع تابلو

اولین مرحله انتخاب نوع تابلو است. اینکه چنلیوم باشد یا استیل؟ فلکسی باشد یا …

انتخاب نوع تابلو به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله مهمترین عوامل، بودجه ساخت تابلو می باشد. پس از تعیین بودجه ساخت تابلو باید دقت کنیم که برای چه نوع صنفی قرار است تابلو ساخته شود. مثلا برای یک شغل سطح پایین خیلی منطقی نیست اگر بخواهیم یک تابلوی لاکچری بسازیم یا برعکس برای یک صنف لاکچری نباید یک تابلوی ارزان قیمت درست کنیم.

برای مثال یک تابلوی بنر برای یک گالری طلا و جواهر اصلا نمی تواند مناسب باشد. شاید اینگونه به نظر برسد که انتخاب نوع تابلو کاره ساده ایست اما گاهی این کار پیچیدگی های خاص خودش را دارد. مثلا برای یک طلا فروشی بهترین نوع تابلو کدام است؟چلنیوم؟ استیل؟ چوب؟ پلاستیک؟

انتخاب کمی سخت تر شد. شاید بتوان گفت تابلوی مناسب برای طلافروشی، یک تابلوی حروف برجسته استیل طلایی براق میتواند باشد. اینکار بستگی زیادی به سلیقه دارد ولی با کمی دقت میتوان فهمید رنگ طلایی حروف برجسته استیل و نیز براق بودن کار ، علاوه بر زیبایی و جذابیت به نوعی طلا و زرق و برق آنرا هم تداعی میکند. پس با کمی تفکر بیشتر و کمی صبر و حوصله سعی کنید تا انتخاب مناسبی در مورد نوع تابلو داشته باشید.

تابلو در رشت
تابلو در رشت

مرحله دوم : اندازه تابلو

اندازه تابلوی تبلیغاتی بستگی زیادی به محل مورد استفاده آن دارد. و ابعاد آن نسبت به فضا و شرایط در نظر گرفته می شود. ولی به صورت کلی یک تابلو نباید آنقدر کوچک باشد که نظر کسی را جلب نکند یا اینکه آنقدر بزرگ باشد که هزینه اضافی را تلف کند.

هیچ نسبت از قبل تعیین شده ای را برای این منظور نمیتوان بیان کرد چرا که علاوه بر مکان ، فاصله مخاطبین از تابلو هم مهم است یعنی مخاطب ما در چه فاصله ای از تابلوی به آن نگاه میکند؟

مرحله سوم: انتخاب رنگ

انتخاب رنگ زمینه تابلو و رنگ متن متناسب با زمینه نیاز به شناخت در مورد آن صنفی است که قرار است برای آن تابلو طراحی شود. قبلا گفتیم که این کار نیاز به داشتن اطلاعات روانشناسی در این زمینه دارد.
رنگی که قرار است رنگ اصلی تابلوی ما باشد چه حسی را به مخاطب القا میکند؟

مثلا در تابلوهای فروشگاه های طلا و جواهر معمولا از زمینه قهوه ای ، کرم با نماد و نوشته طلایی استفاده می شود. این رنگها به نوعی رنگ های لاکچری و سلطنتی محسوب می شوند و مناسب با این صنف است، یا رنگ های اشتها آور مانند قرمز برای فست فودها مناسب است

و یا اینکه اغلب آژانس های مسافرتی که در بیزینس تورهای مسافرتی فعالیت دارند از رنگ های آبی فیروزه ای و سبز روشن استفاده میکنند و آن هم به این دلیل است که این رنگ ها آرام بخش هستند و حس خوبی به کسانی که قصد مسافرت دارند میدهد.

در انتخاب رنگ ها دقت کنید رنگ زمینه و رنگ نوشته به نحوی انتخاب شود که نوشته ها به خوبی دیده شوند و حتی المقدور نوشته اصلی ما بیشترین خودنمایی را داشته باشد.

تابلو در رشت
تابلو در رشت
تابلو در رشت
تابلو در رشت

مرحله چهارم : متن مناسب

البته منظور از متن کل محتوای روی تابلوی شماست. که شامل متن ، تصویر یا نماد (لوگو) و .. است. اول این نکته را در نظر بگیرید که تابلوی شما باید یک چیز برای جلب توجه داشته باشد که این میتواند یک کلمه باشد یا یک نماد یا یک تصویر.

نکته بعدی که باید در ایجاد تابلوی تبلیغاتی رعایت شود این است که مخاطب شما چقدر زمان برای خواندن تابلوی شما دارد؟

اگر تابلوی شما در کنار اتوبان باشد باید بدانید فرصت چندانی برای مطالعه تابلوی تبلیغاتی شما وجود ندارد پس باید در تعداد کلمات کم ، همه ی گفته های خودتان را پیاده کنید.

تابلو در رشت
تابلو در رشت

هدف تابلوی تبلیغاتی چیست؟

هدف از نصب یک تابلوی تبلیغاتی این است که مخاطب با مطالعه تابلوی شما ، به نحوی با شما ارتباط برقرار کند مثلا به وب سایت شما مراجعه کند یا تماس تلفنی بگیرید یا ملاقات حضوری داشته باشد پس متن و محتوای تابلو را طوری در نظر بگیرید که در نهایت منجر به ایجاد ارتباط بین مخاطب و شما شود.

تابلو در رشت
تابلو در رشت

تابلوی تبلیغاتی هزینه است یا سرمایه گذاری؟

طراحی و ساخت یک تابلوی تبلیغاتی می تواند هزینه زیادی برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد اما اگر این تابلو یک طراحی حرفه ای داشته باشد که بتواند مشتریان زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد نه تنها هزینه ها را جبران میکند بلکه سود چند برابری برای شما به همراه خواهد داشت.

برای اینکه یک تابلو تبلیغاتی زیبا و جذاب که باعث چندین برابر شدن مشتریان شما شود داشته باشید با متخصصین تابلو پارسه تماس بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *