تابلو برجسته در رشت

امروزه رایج ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای حروف برجسته می باشند که کاربرد وسیعی نیز یافته اند. تابلو برجسته به تابلویی گفته می شود که حروف آن دارای یک قسمت لبه و یک قسمت رویه بوده که دلیل لبه دار بودن حروف، تابلو عمق پیدا کرده و اصطلاح برجسته به آن اطلاق می گردد.

تفاوت تابلوهای حروف برجسته در جنس همین قسمت های لبه و رویه می باشد. از مزایای استفاده از این گونه تابلوها می توان به تنوع طرح و رنگ و قیمت به صرفه و مناسب جهت انواع کاربری ها اشاره کرد. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع آنها می پردازیم.

تابلو حروف برجسته پلاستیک

حروف برجسته پلاستیکی که از گذشته با نام حروف نئون پلاستیک مرسوم بوده،در هر دو قسمت لبه و رویه، از طلق های پلکسی گلس استفاده می شود. مزیت استفاده از پلاستیک در لبه ها، تابش و پخش نور بر روی کار می باشد که این امر در زیبایی این تابلو ها مؤثر است.

در عین حال پلاستیکی بودن این تابلوها، باعث مقاومت کمتر نسبت به سایر انواع حروف برجسته می شود. با این وجود در صورت رعایت اصول اساسی و استاندارد در ساخت این حروف می توان طول عمر این تابلوها را تا حد زیادی افزایش داد.

برای تأمین نور این تابلوها از ماژول های SMD استفاده می شود که از لحاظ مقاومت و شدت نور، نسبت به لامپ های نئون – که استفاده از آن ها در تابلوهای حروف برجسته منسوخ شده – کیفیت بسیار بیشتر دارند. ضمن اینکه مصرف برق لامپ های SMD، نسبت به لامپ های نئون، 60 تا 80 درصد کمتر بوده که منجر به کاهش هزینه برق مصرفی گشته و مدت زمان کارآیی تابلوها را در طول شبانه روز افزایش می دهد.

تابلو برجسته در رشت
تابلو برجسته در رشت

تابلو حروف برجسته چنلیوم

چنلیوم در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین انواع تابلو است که تنوع رنگ و اندازه آن موجب شده که استفاده بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته پیدا کند. چنلیوم کاملا مشابه حروف برجسته پلاستیک می باشد، با این تفاوت که در قسمت لبه ی این محصولات به جای پلکسی گلس از آلومینیوم استفاده می گردد که علاوه بر زیبایی، مقاومت بیشتری به این حروف برجسته می بخشد.

از محاسن دیگر لبه چنلیوم نوار اسفنجی گردگیر آن است که مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل حروف می شود. علاوه بر این، لبه چنلیوم یک روکش محافظ نایلونی دارد که جهت جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی چنلیوم تا پایان زمان ساخت و نصب حروف، بر روی قسمت براق باقی می ماند و در پایان کار به راحتی توسط نصاب قابل جدا شدن است.

تابلو لبه سوئدی تقریبا مشابه تابلو چنلیوم می باشد با این تفاوت که در تابلوی چنلیوم جنس تیغه یا همان لبه از ورق چنلیوم و رویه پلکسی استفاده میشود ولی در تابلوی لبه سوئدی جنس تیغه (لبه) از جنس آلومینیوم و رویه پلکسی می باشد.

تابلو برجسته در رشت
تابلو برجسته در رشت

تابلو حروف برجسته فلزی

در این گونه تابلو ها که امروزه، به میزان کمتری مورد استفاده قرار می گیرند، لبه و رویه هر دو از جنس فلز می باشند که به همین دلیل نوع نورپردازی آن ها با سایر حروف برجسته متفاوت می باشد. در واقع این نوع تابلو ها در مکان هایی کاربرد دارند که در آن ها نورپردازی اهمیت چندانی ندارد. مزیت استفاده از این تابلو ها سختی، استحکام و طول عمر بالای آن هاست.

فلزاتی که در ساخت این تابلوها استفاده می شوند شامل گالوانیزه، مس، برنج و استیل هستند. در انتخاب نوع فلز، مهم ترین موضوع رنگ آن است. به جز فلز گالوانیزه که رنگ آمیزی آن به صورت دلخواه صورت می گیرد، از استیل به دلیل رنگ نقره ای آن و از مس و برنج به خاطر رنگ طلائی آن ها استفاده می شود. ناگفته پیداست که رنگ طلائی مس، متمایل به قرمز می باشد.

استفاده از رنگ های کوره ای برای حروف گالوانیزه در مواردی از لحاظ اقتصادی به صرفه است که مقدار حروف از حد خاصی کمتر نباشد. مزیت استفاده از رنگ کوره ای در ساخت حروف برجسته گالوانیزه، افزایش طول عمر تابلو می باشد.

برای زیبایی بیشتر حروف برجسته گالوانیزه، از استروک طلائی یا نقره ای استفاده می شود. استروک، لایه ی اضافه ای است که بر روی قسمت رویه نصب می گردد.

در تابلوی حروف برجسته تیغه و رویه حروف به صورت فلزی است که به وسیله دستگاه لیزر به هم جوش داده می شود.

تابلوی حروف برجسته استیل

جنس حروف برجسته استیل از آلیاژ آهن و کربن می باشد مقاومت این نوع تابلو در برابر حرارت و سرما بسیار بالا می باشد و در هر موقعیت جغرافیایی از مناطق سردسیر تا مناطق بسیار گرم استوایی قابلیت اجرایی دارد.

حروف ساخته شده از این نوع استیل معمولا بر روی پایه نصب می شوند تا از زمینه تابلو کمی فاصله داشته باشند چرا که استیل نور را از خود عبور نمیدهد پس حروف باید کمی از تابلو فاصله داشته باشند تا نور اس ام دی از زیر حروف به بیرون تابیده شود تا زیبایی تابلوی استیل چند برابر شود.

حروف برجسته استیل دارای انواع مختلفی ست از جمله : استیل طلایی براق، حروف استیل طلایی خشدار، حروف استیل نقره ای براق، حروف استیل نقره ای خشدار، حروف استیل دودی و حروف برجسته استیل مسی می باشد که به صورت نور دار و بدون نور، تک رنگ و هفت رنگ ساخته می شود.

تابلو برجسته در رشت
تابلو برجسته در رشت

تابلوی حروف برجسته لاسوگاسی

یکی از جذابترین تابلوهای حروف برجسته تابلوی لاس وگاسی می باشد که از درخشندگی فوق العاده ای در بین تابلوها برخوردار است نام اصلی تابلوی لاس وگاسی تابلوز لنز لایت می باشد علت اینکه به این تابلو لاس وگاسی گفته می شود این است که در شهر لاس وگاس آمریکا که یک شهر تفریحی ست بیشتر از این تابلو که درخشندگی زیادی دارد استفاده میشود.

از این تابلو بیشتر در پارک ها و شهربازی ها و اماکن تفریحی استفاده میشود. تابلوی لاس وگاسی در واقع یک نوع تابلوی فلزی می باشد که به دلیل تعبیه لامپ های متعدد ، درخشندگی بالایی دارد و میزان جلب توجه آن بیشتر است.

تابلو برجسته در رشت
تابلو برجسته در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *