بروزترین سبک و روش تابلوسازى در ایران

تابلو سازی از جمله صنایعی است که در اثر ورود تکنولوژی های جدید، پیشرفت شایانی را تجربه کرده است. اگر به خاطر داشته باشید، در گذشته تابلو مغازه در قابل بنرهای چاپی نصب و استفاده می شد.

اما با پیشرفت فناوری، این تابلوها شکل و شمایل تازه ای یافته و به یک ابزار تبلیغاتی موثر تبدیل شدند. در این مقاله به بررسی بروزترین سبک و روش تابلوسازى در ایران می پردازیم.

تاریخچه تابلوسازی در ایران

تابلو سازی از گذشته تاکنون تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. برخلاف گذشته که از تابلو مغازه تنها به عنوان معرف کسب وکار استفاده می شد، امروزه از این تابلو به عنوان ابزار تبلیغاتی در فضای باز استفاده می شود. مطابق آنچه از تجربیات میدانی به دست آمده، مشخصات تابلو تبلیغاتی، ویژگی های ظاهری آن و همچنین میزان بهره مندی آن از فناوری های نوین، تأثیر بسزایی در رونق کسب و کارها می گذارد.

به همین خاطر است که امروزه انواع مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی را در شکل و فرم متنوع بر سر در مغازه ها می بینید. کسب و کارهای مشابه تلاش می کنند تا با ساخت یک تابلو خاص و متمایز، برند خود را در ذهن مخاطب تثبیت کنند. این امکان تنها از طریق به کارگیری بروزترین سبک تابلو سازی به دست می آید.

در کشور ایران تابلوسازها به خوبی خود را با فناوری های جدی تابلوسازی وفق داده اند. به گونه ای که از تابلوهایی که در حد یک نوشته خطاطی شده و یا چلپ بر روی پارچه، برگه و شیشه بودند فاصله گرفته و به پیشرفته ترین سبک تابلوسازی یعنی تابلوهای چلنیوم رسیده اند.

اولین تابلو تبلیغاتی چاپی در ایران در قالب تابلوهای فلکسی ارائه شد. اولین تابلو برجسته نیز همزمان با ورود تابلوهای نئون اجرا شد. ورود تابلوهای پلاستیکی نیز قابلیت نورپردازی را به تابلوهای تبلیغاتی بخشید. اما امروزه این دسته از تابلوها کارکرد موثر خود را از دست داده اند.

پس از ورود انواع دستگاه های پیشرفته همچون سی ان سی و برش لیزری، امکان ساخت حروف برجسته پلاستیکی، چلنیوم و فلزی فراهم شد و صنعت تابلوسازی جان تازه ای یافت.

 

بروزترین سبک و روش تابلوسازى در ایران

معرفی بروزترین سبک های تابلوسازی

زمانی که صاحبین کسب و کار متوجه کارکرد موثر تابلوهای تبلیغاتی در برندسازی شدند، انواع مختلفی از تابلوهای تبلیغاتی روی کار آمدند. هر یک از این تابلو ها مشخصات و ویزگی های خود را داشته و با پیشرفت تکنولوژی جای خود را به تابلوهای جدیدتر داده است.

اگر کمی به نمای مغازه های سطح شهر دقت کنید، متوجه کثرت استفاده از برخی تابلوها و کمرنگ شدن برخی سبک ها می شوید. در معرفی بروزترین تکنیک های تابلوسازی می توان به انواع تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم، وکیوم، اس وگاسی و … اشاره کنیم.

تابلو تبلیغاتی چلنیوم

بروزترین سبک و روش تابلوسازى در ایران مختص تابلوهای چلنیوم است. این دسته از تابلوهای تبلیغاتی جدیدترین تکنیک ساخت را دارند و برای استفاده در عموم مشاغل مناسب هستند. تابلوهای چلنیوم که با عنوان تابلوهای حروف برجسته نیز شناخته می شوند، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند.

چرا که تابلو چلنیوم قابلیت های ویژه ای در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این تابلو قابلیت اجرای حروف خاص، پیچیده و منحنی شکل را دارد. تابلوسازان در طراحی و ساخت این تابلو از متریال چلنیوم برای لبه های کار استفاده می کنند. این بدین معناست که حروف برجسته به شکل یکپارچه طراحی شده و قابلیت خوانایی خود را در تمام جهات حفظ می کند.

از سوی دیگر قابلیت نورپردازی داشته و می تواند به راحتی نور را عبور داده و انعکاس جالبی ایجاد کند. قیمت مناسب، ماندگاری و دوام بالا، نصب آسان و بی دردسر و همچنین هزینه نگهداری اندک از دیگرمشخصات تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم است که استفاده از آن را رایج ساخته است.

در طول این چند سال استقبال گسترده از تابلوهای چلنیوم موجب شده تا انواع مختلفی از آن طراحی و ساخته شود. محبوب ترین تابلوهای چلنیوم موجود در بازار شامل موارد زیر می شوند.
1.    تابلو چلنیوم آینه ای
2.    تابلو چلنیوم کریستالی
3.    تابلو چلنیوم الماسی
4.    تابلو چلنیوم فلزی
5.    تابلو چلنیوم پلکسی
6.    تابلو چلنیوم طلایی
7.    تابلو چلنیوم ستاره ای
8.    تابلو چلنیوم دوبل

بروزترین سبک و روش تابلوسازى در ایران

 

تابلو تبلیغاتی وکیوم

وکیوم یکی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی زیبا و شکیل است که در لیست بروزترین سبک و روش تابلوسازی در ایران قرار دارد. بهره مندی از ظاهر جذاب و زیبا موجب محبوبیت بیش از حد این تابلو در میان صاحبین کسب و کار شده است. در بررسی مهم ترین ویژگی های تابلو وکیوم می توان به موارد زیر اشاره نمود

1.    در تابلو تبلیغاتی وکیوم می توان انواع اشکل سه بعدی را به راحتی اجرا کرد.

2.    این تابلوها با قابلیت نورپردازی طراحی و ساخته می شوند. از این رو می توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی 24 ساعته به کار بروند.

3.    متریال به کاررفته در این تابلو ها مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی دارد. هیچ یک از عوامل آسیب زا همچون رطوبت، آفتاب، گردوغبار، برف و باران موجب خرابی و کهنگی تابلو وکیوم نمی شود.

4.    تابلو وکیوم ضد آب است. در صورت نیاز می توانید بخش هایی از آن را شستشو دهید.

5.    این تابلو دارای تنوع گسترده ای بوده و در انواع تابلوهای استیل رینگی، آهن رینگی، بدون لبه و لبه پلاستیکی تولید می شود. هر یک از این تابلوها مشخصات و کاربرد مخصوص به خود را دارند.

 

بروزترین سبک و روش تابلوسازى در ایران

تابلو تبلیغاتی استیل

شما می توانید برای انتخاب بروز ترین سبک و روش تابلوسازی در ایران، سراغ تابلو حروف استیل نیز بروید. در تابلوسازی مدرن از متریال استیل به وفور استفاده می شود. برای مشاغل رسمی که نیاز به یک تابلو شیک و لاکچری دارند، استفاده از تابلوهای استیل پیشنهاد می شود.

معمولاً تابلو استیل در دو رنگ طلایی و نقره تولید شده و با تکنیک های مختلف اجرا می شود. شاید تصور کنید در انتخاب تابلو تبلیغاتی استیل امکان استفاده از سیستم های روشنایی را ندارید. اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، تابلوهای فلزی و استیل نیز قابلیت نورپردازی پیدا کرده اند.

در انجام اینکار تابلو از قسمت پس زمینه به چراغ های اس ام دی مجهز می شود تا بتواند یک جلوه خاص و متمایز ایجاد کند. تابلوهای استیل به جهت داشتن کاربرد گسترده، تنوع قابل توجهی را در طراحی و ساخت تجربه کرده اند. پرکاربردترین انواع این تابلوها در موارد زیر خلاصه می شود:

1.    تابلو استیل رینگی
2.    نوراندریک
3.    با کناره پلاستیکی

تابلو تبلیغاتی لاس وگاسی

تابلوهای لاس وگاسی دسته دیگری از تابلوهای مدرن و بروز هستند که قابلیت اجرای حروف برجسته را در بردارند. در این دسته از تابلوها از متریال پلاستیک و فلز برای اجرای حروف برجسته استفاده می شود. به راحتی می توان تابلو لاس وگاسی را به سیستم روشنایی مجهز نمود و ترکیب زیبایی از متریال و نور ایجاد کرد.

 

بروزترین سبک و روش تابلوسازى در ایران

سخن پایانی

بروزترین سبک و روش تابلوسازی در ایران شامل تابلوهای چلنیوم، وکیوم، لاس وگاسی، استیل و … می شود. هر یک از این تابلوها کاربرد مربوط به خود را داشته و برای برخی مشاغل مناسب هستند.

اگر مایل به خرید و استفاده از یک تابلو به روز و مدرن هستید، می توانید با کارشناسان فعال در این صنعت مشورت کنید و بهترین تابلو مغازه را برای کسب و کار خود تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *