برش و حکاکی لیزری

برش لیزری و کاربردهای دستگاه برش لیزری در تابلوسازی

برش لیزری :

برش لیزری عملیات برش است که توسط دستگاه برش لیزری انجام می پذیرد . با استفاده از عملیات برش لیزری می توان انوع متریال ها از جمله چوب ، سنگ ، شیشه ، فلز ، استیل را با سرعت و دقت بالایی برش داد .

دستگاه برش لیزری :

دستگاه برش لیزری یک نوع دستگاه پیشرفته است که جهت برش سریع و بدون خط و خش انواع متریال ها مورد استفاده واقع می شود . دستگاه برش لیزری در صنایع متعدد از جمله صنعت تابلوسازی کاربردهای فراوانی دارد و برای برش انواع متریال ها مورد استفاده واقع می شود .

دستگاه برش لیزری قادر است هر نوع متریالی را با سرعت و دقت بالایی برش دهد بدون آنکه لبه های موج دار ایجاد نماید . امروزه دستگاه برش لیزری کاری را که در مدت زمان مدیدی توسط دست برش داده می شد را ظرف مدت زمان بسیار کوتاه ، بدون هیچ عیب و ایرادی به صورت دقیق و منظم برش می دهد .

دستگاه حک لیزری :

دستگاه حک لیزری دستگاهی است که قادر است اشکال و تصاویر را با انواع گرافیک بر روی متریالهای متعدد حکاکی نماید . لیزر دستگاه به شکل افقی بر روی خطوط حکاکی ، حرکت می کند و متریال مدنظر را به شکل نقطه به نقطه و خط به خط حک می نماید . این فرآیند ، حکاکی شبکه ای نیز نامیده می شود . همه چیز ، با هر شکل و شمایلی که دارد می تواند توسط دستگاه حک لیزر ، حک شود .

تفاوت دستگاه برش لیزری و دستگاه حکاکی لیزری :

هر دو دستگاه مشابه یکدیگرند اما دستگاه برش لیزری مرقوم به صرفه و کاراتر است . دستگاه برش لیزری بیشتر برای متریالهای بزرگ که نیاز به برش با سرعت بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرد  اما اگر هدف از خرید دستگاه بیشتر حکاکی است دستگاه حکاکی لیزری پیشنهاد می شود . دستگاه حک لیزر برای محیط های کوچکتر و برای حکاکی بر روی شیشه ، چوب ، پلاستیک ، چرم ، کاغذ ، سنگ و پارچه مورد استفاده واقع می شود .

برش لیزری در تابلوسازی :

برش لیزری در تابلوسازی به کلیه عملیات برش متریال های متعدد نظیر مس ، آهن ، ورق استیل ، برنج ، برنز ، ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، ورق پلکسی و دیگر متریال هایی که در ساخت انواع متعدد تابلوهای تبلیغاتی بکار می روند ، اطلاق می شود .

برش و حکاکی لیزری
برش و حکاکی لیزری

کاربرد برش لیزری در تابلوسازی :

کاربرد خدمات برش لیزر در تابلوسازی :

امروزه استفاده از خدمات برش لیزر در صنایع مختلف از جمله تابلوسازی مرسوم شده است  . با پیدایش دستگاه های برش لیزر جهت برش دادن ورق های پلکسی و پی وی سی در حوزه تابلوسازی و برش طرح های ترسیم شده توسط نرم افزارهایی همچون کرل یا اتوکد و پیاده سازی طرح ها توسط دستگاه های برش لیزری بر روی این ورق ها ، کارها بسیار آسانتر شده است ، درواقع برش لیزری مواد مختلف را با سرعت و دقت بالایی برش می دهد و می توان از دستگاه های برش برای برش اکثر فلزات از جمله فولاد ، آهن ، آلومینیوم ، چوب ، پلاستیک ، شیشه ، سرامیک و سایر موارد استفاده نمود .

استفاده از خدمات برش لیزر به جای برش توسط دست تابلوساز کارها را سریعتر و آسانتر نموده است و ساخت حروف برجسته مورد استفاده در تابلوهای تبلیغاتی از جنس چوب ، پلکسی ، پلاستیک که در گذشته توسط دست انجام می گرفت و مدت زمان زیادی صرف برش هر یک از حروف می شد امروزه براحتی توسط دستگاه برش لیزر انجام می پذیرد .

ساخت تابلوهای تبلیغاتی لیزری با استفاده از قطعات پلکسی گلاس بیشترین کاربرد را در اماکن اداری و نمایشگاهی دارند . علاوه بر آن دستگاه های لیزر به جای کاتر پلاتر نیز عمل می کنند و دیگر نیازی به خرید کاتر پلاتر نیست .

برش و حکاکی لیزری
برش و حکاکی لیزری

عمده ترین کاربردهای برش لیزر :

  • برش لیزری پارچه
  • حکاکی روی شیشه
  • برش و حکاکی چوب
  • حکاکی و برش چرم
  • برش نمد
  • حکاکی طلا و نقره
  • حکاکی سنگ
  • برش و حکاکی پلکسی
  • حکاکی و برش آهن
  • برش و حکاکی استیل ، آلومینیوم ، برنج ، برنز ، مس
  • برش و حکاکی کاغذ

کارکردهای برش لیزر در تابلوسازی :

ساخت تابلوهای لیزری

برش لیزر حروف برای ساخت انواع تابلو همچون :

 

همچنین برش لیزری فلزات همچون طلا ، نقره ، پلاتین ، استیل ، مس ، برنج ، آلومینیوم و آهن

و برش لیزری غیرفلزات مانند چوب ، چرم ، MDF ، پارچه ، کاغذ ، مقوا و پلکسی

برش و حکاکی لیزری
برش و حکاکی لیزری

دستگاه برش لیزری در تابلوسازی :

دستگاه برش لیزری یک دستگاه قدرتمند برش است که از اشعه لیزر برای برش اجسام متعدد استفاده می کند . این دستگاه ها ، در اندازه ها و استانداردهای متعددی نظیر 60 ، 90 ، 130 ، و 180 سانتی متری تولید و عرضه می شوند . دستگاه لیزر توسط سیستم کامپیوتری عمل می کند . پس از اینکه طرح با استفاده از نرم افزارهای طراحی نظیر اتوکد ، تری دی مکس و یا کورل ترسیم شد با ارسال دستور به بخش پردازش دستگاه ، شروع به پردازش طرح کرده و سپس طرح مدنظر را برش و یا حک می کند .

در گذشته های نه چندان دور، تابلوساز برای برش متریال های متعدد از جمله چوب ترموود ، ورق کامپوزیت ، ورق پی وی سی ، پلکسی ، از قیچی دستی یا اره برقی استفاده می نمود که استفاده از این روش ها  نه تنها تایم زیادی را نیاز داشت بلکه سبب ایجاد لبه های موج دار در متریال ها می شد.

همچنین روند ساخت و پیاده سازی یک تابلوی تبلیغاتی که به عنوان تابلو مغازه ، تابلو شرکتی و یا تابلو فروشگاهی نصب می شد ، مدت زمان بیشتری طول می کشید اما برش لیزری روند کار ساخت تابلو را تسریع نموده و کاری که در گذشته توسط دست در مدت زمان بلند انجام می گرفت امروزه به واسطه استفاده از دستگاه برش لیزری توسط گروه تابلوسازی پارسه  ظرف مدت زمان کوتاهی آماده می شود .

برش و حکاکی لیزری
برش و حکاکی لیزری

ویژگی های برش لیزر در تابلو سازی:

  • بالا رفتن سطح کیفی کار و به حداقل رساندن خطاهای مرتبط با مراحل خم کاری حروف
  • انجام سوراخ کاری های مرتبط با نصب ال ای دی ها در تابلو ال ای دی به طور دقیق و باکیفیت
  • برش حروف در مدت زمان بسیار کوتاه
  • حذف لبه های تیز و برنده ناشی از برش حروف با دست و توسط قیچی به خصوص هنگام ساخت تابلو استیل

انواع متریال های کاربردی در تابلوسازی :

  1. فلز استیل که برای ساخت انواع تابلو استیل همچون  تابلو حروف استیل برجسته و تابلو استیل طلایی کاربرد دارد
  2. پلکسی یک نوع متریال است که برای ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی به کار می رود .
  3. چوب یا چوب ترموود که زیبایی فوق العاده ای برای ساخت تابلو مغازه دارد و  همین طور به عنوان چوب نما یا نمای چوبی بکار می رود.

تابلو سازی پارسه در رشت با استفاده از به روزترین دستگاه های برش لیزری و ارائه بهترین خدمات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *