انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

تابلوهای تبلیغاتی سر درب فروشگاه ها، مغازه ها، شرکت یا دفترها در معرفی شغل یا کالایی نقش به سزایی دارند. زیبایی و مطالب نوشته شده روی تابلو های تبلیغاتی، برای جذب مشتری تأثیر فوق العاده ای دارند. استفاده از انواع تابلوهای تبلیغاتی برای رونق کسب و کار، امروزه جایگاه ویژه ای دارند. تابلوی تبلیغاتی کامپوزیت که بر سر درب مغازه نصب می شود، یک پیام تبلیغاتی را به گروه زیادی از مخاطبین می رساند.

تابلوهای تبلیغاتی یکی از بهترین روش های تبلیغات است. نخستین بار مصری ها از تابلوهای تبلیغاتی، استفاده کرده اند.

تابلوهای تبلیغاتی پشت بامی

تابلوهای تبلیغاتی پشت بامی، برای تبلیغات در جاهای مرتفع استفاده می شوند. برای مشخص بودن نوشته های این تابلوها از حروف برجسته استفاده می شود. حروف برجسته ای که برای این تابلوها استفاده می شود حروف چلنیوم، پلکسی و استیل است. زیر ساز این نوع تابلوها، پروفیل آهن سنگین است. زمینه ی اصلی این تابلوها اکثراً از جنس کامپوزیت، ترمووود و چوب پلاست است. استفاده از این تابلوها، یکی از بهترین شیوه های تبلیغات است. استفاده از این تابلوها در زیبایی نمای ساختمان مؤثر است.

انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت
انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

تابلوهای تبلیغاتی فلکسی

در تابلوهای فلکسی از حروف برجسته و نورپردازی استفاده می شود. از این تابلوها برای سر درب مغازه ها و تبلیغات محیطی استفاده می شود. تابلوهای فلکسی در برابر نور خورشید و شرایط جوی مقاومت زیادی دارند. برای نورپردازی این تابلوها از لامپ های فلورسنت (مهتابی) استفاده می شود.

مدت زمان کارکرد این لامپ ها ۱ سال است. پوشش تابلوهای فلکسی، فلکس است. یکی از مزیت های این تابلوی تبلیغاتی، قابل تعویض بودن رویه ی فلکس است. پس از مدتی برای تغییر طرح تابلو، از این ویژگی می توانید استفاده کنید. تابلوهای تبلیغاتی فلکسی انواع مختلفی دارند ازجمله:

  • تابلوهای فلکسی به صورت مکعبی
  • ریلی
  • سپری
  • اسکلت فلزی

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی پانچی

تابلوهای حروف برجسته یکی از متنوع ترین تابلوهای تبلیغاتی است. در این نوع تابلوها، لبه های حروف با چلنیوم، پانچی تهیه می شود.

انواع تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی چلنیوم

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی چلنیوم ستاره ای

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی چلنیوم ستاره ای، یکی دیگر از نمونه های حروف برجسته ی پانچی است. جنس حروف پلاستیک و لبه ی حروف، چلنیوم است. برای نورپردازی داخل حروف از لامپ های smd استفاده می شود.

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی پلاستیک سه بعدی وکیوم

تابلوهای سه بعدی وکیوم دارای گرافیک، متن و نشانه است. در این تابلوها از رنگ های متنوع و طرح های فانتزی استفاده می شود.

قسمت های تشکیل دهنده تابلوی تبلیغاتی سه بعدی وکیوم

  • سطح روی
  • سطح کناری
  • سطح زیرین تابلو
انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت
انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی استیل

تابلوهای استیل به علت تنوع در رنگ و طرحی که دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ادغام حروف استیل با ورق پلکسی جذابیت تابلو را بیشتر می کند. لبه های حروف استیل نیز از جنس استیل که با قلع لحیم کاری شده است، درست می شود.

  • انواع تابلوهای تبلیغاتی حروف استیل
  • حروف استیل طلایی براق
  • حروف استیل طلایی خش دار
  • حروف استیل نقره ای براق
  • حروف استیل نقره ای خش دار
  • حروف استیل دودی و مسی

حروف استیل:

حروف استیل دارای انواع متفاوتی می باشد. در گذشته برای ساخت حروف از برنج و یا برنز استفاده می کردند اما چون این دو جنس بعد از گذشت زمان نیازمند پرداخت می شوند استیل را جایگزین آن کرده اند و امروزه برای ساخت حروف برجسته از استیل استفاده می کنند و علت استفاده از این متریال عدم تیرگی و تغییر رنگ آن می باشد.

انواع تابلو حرف استیل:

  • تابلو استیل بدون نور
  • تابلو استیل دوغی
  • تابلو استیل نور اندریک
  • تابلو پلاستل

تابلو استیل بدون نور:

از دیگر تابلو هایی که می توان از آن به عنوان یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی نام برد، تابلو استیل بدون نور می باشد.  در این نوع تابلو امکان بکار بردن نور نمی باشد و تنها، حروف استیل به صورت برجسته روی زیر ساز قرار می گیرد که این زیر ساز ها از کامپوزیت، ترموود و… ساخته می شود. تابلو استیل بدون نور تابلویی مناسب برای فضا هایی است که نور کافی برای نمایش تابلو در محیط وجود داشته باشد.

تابلو استیل دوغی:

در ساخت این نوع از انواع تابلو استیل، از متریال پلکسی مات دوغی به صورت ترکیب با ورق استیل، استفاده می کنند.

تابلو استیل نور اندریک:

نام دیگر نور اندریک نور مخفی می باشد که کاربرد آن این می باشد که باعث  تابش یک نور کمرنگ به زمینه تابلو می شود. هنگام اجرای این روش حروف نصب شده روی تابلو از خود نوری تولید نمی کنند و نور منتشر شده از تابلو نوری است که از پس زمینه تابلو پخش می شود و دلیل این شکل بودن نور پردازی نحوه جای گذاری و قرار دادن لامپ های اس ام دی می باشد.

تابلو پلاستیل:

یکی دیگر از انواع تابلو های تبلیغاتی تابلو پلا استیل می باشد که یک نوع تابلو ترکیبی می باشد یعنی حروف برجسته ساخته شده و نصب شده بر روی زمینه تابلو از ترکیب ورق های پلکسی گلس با استیل ساخته می شوند و یا به بیان دیگر، بخش رویه این حروف از پلکسی و لبه های حروف از استیل می باشد. / انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت
انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی پلکسی

تابلو پلکسی از طلق های پلکسی گلاس با رنگ های متنوع ساخته می شود./ انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

کاربردهای تابلوی پلکسی:

  • تابلوهای راهنمایی برای طبقات
  • تابلوهای سر درب اتاق ها
  • تابلوهای بخش ها
  • استندهای رومیزی
  • تابلوهای ورودی

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی تابلوهای فلزی:

حروف برجسته ی به کار رفته در این تابلو ها از جنس فلز است. نور را از خود عبور نمی دهند. برای نورپردازی این تابلوها از لامپ های smd استفاده می شود.

تابلوهای تبلیغاتی حروف برجسته ی رینگی:

این تابلو ها ترکیب پلاستیک و فلز است. پلاستیک به کار رفته در این تابلوها نور را ز خود عبور می دهد.

هر کدام از این نوع تابلوها ویژگی ها خاص خود دارند . ویژگی های منحصربفرد هرکدام از این تابلوها باعث شده تا کاربرد های متمایز داشته باشند و در مکانهای متفاوتی استفاده شوند.

فروشگاه ها یا شرکت ها برای داشتن تابلوهای تبلیغاتی مناسب فعالیت اقتصادی خود باید از نظر کارشناسان شرکتهای تابلوسازی  استفاده کنند تا نتیجه مطلوب تری را کسب کنند. / انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

تابلو چلنیوم الماسی:

یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی می توان به تابلو های چلنیوم الماسی اشاره کرد. تابلو های چلنیوم الماسی و چلنیوم های ستاره ای در واقع یک نوع تابلو می باشند اما تفاوت آن ها در نورپردازیشان می باشند زیرا که نحوه پردازیشان باعث شده نور را به شکل های مختلف انتشار دهند، و همین سبب شده تا نام های آن ها نیز یکی نباشد.

ساخت این تابلو ها این گونه است که برای ساخت، از دو عدد پلکسی گلاس استفاده می کنند و در زمان ساخت بر روی ورق پلکسی دوم برش هایی ایجاد می شود که این برش ها منجر به شکست نور می شوند، و نور ها را با توجه به برشی که دارند به شکل های مختلفی چون، الماسی و ستاره ای انتشار می دهند.

انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت
انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

تابلوچلنیوم کریستالی:

ساخت تابلو های چلنیوم کریستالی هم مانند تابلو چلنیوم الماسی و ستاره ای می باشد همچنین، علاوه بر برش هایی که برای شکست نور ایجاد می کنند، تابلو سازان دانه های کریستال طور را بر روی پلکسی می پاشند، که پس از روشن شدن این تابلو آن دانه های شیشه ای، به چشم افراد از بیرون به شکل کریستال منعکس می شوند./ انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

تابلو چلنیوم طلایی:

تابلو چلنیوم طلایی یکی دیگر از انواع تابلو های تبلیغاتی می باشد. در ساخت این نوع از تابلو های تبلیغاتی، از متریال  پلکسی گلاس طلایی رنگ، با نور های طلایی استفاده می کرد. تابلو چلنیوم طلایی درخشندگی چون طلا دارد و دارا بودن همین ویژگی باعث شده تا در جلب توجه مخاطب موثر باشد./ انواع تابلوهای تبلیغاتی در رشت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *